Kommunikation?
Hejsan!
Jag är väldigt ny här och kom hit av en ren slump!
Jag vet inte så mycket om Djurkommunikation än, men jag vill gärna att någon berättar om hunden som är på bilden. Har bara hört talas om Djurkommunikation någon gång så jag skulle alltså gärna vilja förstå hur mycket folk kan se genom bara en bild.
Eftersom att det var min hund vet jag mycket om den, så när ni har skrivit vad ni sett om den, t ex att det är en hona/hane så svarar jag om det är rätt eller fel. Så man kan säga att det blir lite övning för er också!
Jag skrev att det var min hund för att den lever inte längre. Det kanske inte går att göra Djurkommunikation då? Om det går så vill jag gärna att ni berättar vad ni ser att h'n var för en hund när h'n var vid livet. Om det inte går att göra Djurkommunikation med icke-levande djur, så säg till! För då byter jag bild så ni får kommunicera med min andra hund i stället.
Och innan ni börjar kommunicera vill jag bara veta, känner djuret av att ni kommunicerar med den och kan den få någon negativ biverkning av det? T ex att den blir stressad eller orolig för stunden?
Tacksam för svar!
Mvh Maya_Piraya
Jag är en rookie på området men min erfarenhet är att vissa djur kan märka av att du läser av den. Hur de reagerat är såklart olika för de är ju som vi alla unika individer. Jag har svårt att läsa av döda djur men jag får känslan av att det var en lugn och trygg hund för er som hörde till flocken. Övriga var han reserverad mot och släppte ogärna in vem som helst hur som helst. Omplacering dyker upp. Varför vet jag inte riktigt. En i din familj stod extra nära. Känns som en liten ung människa som behövde lite extra stöd. Kanske bara den yngsta i flocken;) Pålitlig för er som var accepterad. Lugn och ville inte bråka eller stoja runt så som endel hundar gör. Lite ensamvarg. Jahapp. Kanske helt fel, men tack för att jag fick försöka.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Åh så vacker han var..tror d är en hanne *L* vilken man:-)
Kan inte heller läsa av..men tycker han ser stabil ut i psyket..lugn..får en liten känsla bara av en avundsjuka..lite åsidosatt..mest som han uppfattade d själv..Tror han..vart ca 7 år..I yngre dagar var jag så busig och glad..lättlärd..jag dyrkade mina ägare..Nu kallar jag din vackra schäfer för jag då jag skriver..av naturlig instingt som vakthund var jag rätt snäll trots allt..tror han fick ont mot slutet i höften tyvärr..känns lite sad..sorgligt..
hade inget annat för mig därför tog jag mig friheten att känna av lite..tror inte din hund tar skada av detta..då hade jag inte ens försökt mig på d *L*
Fin hund..
vill åxå tacka för jag fick testa litta :-))
#1 Skogshumblan
Jag blir alldeles mållös. Allt du säger instämmer!
Han var en omplaceringshund som levde sina sista 7 år hos oss och han var en riktig lugn hund. Min familj har alltid anat att han var en sådan snäll och trygg hund för att han respekterade oss så väl, då han inte mått bra i de andra hemmen han haft. (Varför han inte haft det bra i tidigare hem kan ju någon försöka kommunicera vidare inom om nån har lust
) Han var en väldigt vis och klok hund. Han gjorde allt för våran skull. Vi bodde mitt i mellan två vargrevir, och det var inte jätte ovanligt för våra grannar att få syn på en varg någon gång. En gång gick min yngsta dotter och min älsta son ut på promenad, då hände en märklig sak. Brevid asfaltsvägen fanns skog och våran hund började backa några steg med intensiv blick mot skogen. När mina barn förstod att han inte ville gå mer så vände de och hunden gick han raskt hemåt, men såg till att barnen hängde med. Vad jag tror så såg han en varg, med tanke på mina barns beskrivning. Eller att han hörde/kände att vargar var påväg. Det kan ju giivetvis vara något annat, något som han kände kunde hota honom och hans familj. Jag tror dock inte att det var rådjur, hare, älg, eller annat flyktdjur för på dem reagerade han svagt på. Fick han syn på en älg eller så blev han mest nyfiken men klok som han var bestämmde han sig alltid för att inte gå fram till djuret.
Det betyder mycket för mig att du gjorde kommunikationen! Han betydde väldigt mycket för oss alla. Tack för ditt svar!
Nu blev jag så himla glad! 
Tack snälla för att du skrev tillbaka så jag kan respons på det jag känt. Blir tårögd över hur fin din hund var. Känslan jag får är att någon inte varit snäll och tagit hand om honom, missbrukat hundens rätt till att må bra helt enkelt.
/ Skogshumblan
Blir åxå lite rörd *L* detta var fint..duktig du är Skogshumblan
#2 mossquinnan
Blir så glad för ditt svar!
Du har rätt på allt som jag kunde förstå av min hund. Har inte tänkt på det så mycket att han var avundsjuk men det var han nog. De sista 2 åren han levde skaffade vi en valp, den hunden på svar #3. Jag tror inte han hade någon stark avundsjuka, men när man gav mycket uppmärksamhet till den nya hunden gav han blickar som man förknippar med avundsjuka.
Du skrev att han hade en naturlig vaktinstingt och det hade han absolut! Han sprang snabbt till dörren och började skälla, för minsta lilla knyst utan för huset. Om han kände igen ljudet, eller kunde se att ljudet inte kom från något farligt morrade han dovt. Om jag skojbråkade med någon, liksom brottades eller så blev han väldigt stressad och sa alltid i från. Han brukade gnälla och skälla ljust. Han var en skyddande hund, framför allt mot mig, "flockledaren". Men även resten av flocken.
Du har rätt att han var en hane. Och sorgligt nog även rätt att han i slutet fick problem med höfterna. Det var anledningen att vi fick ta bort honom. Jag kommer inte riktigt på vad höftsjukdomen heter men den är ganska vanlig hos schäfrar. Veterinären sa att i början går dom bara långsamt och sedan i slutet börjar dom få ont. Vi hade kvar han så länge han mådde bra.
Också väldigt tacksam för ditt svar! 
#4 Skogshumblan
Självklart att jag ger respons på din kommunikation! Det är det minsta jag kan göra som tack för er som kommunicerar!
Jag förstår att du blir tårögd. Jag har aldrig haft någon liknande hund än han!
Tack "mossan". Får man fråga vad schäfern hette? Får upp bosco. Den andra hunden, helt tvärt emot schäfern på ett sätt. Henne hsr ni fått jobba med känns det som… En riktig spjuver med fart i. Glad, pigg hund som inte bangar för det mesta. Unghund? Får känslan av att det är en glad skit, en hund som tror han är universums mittpunkt på något sätt även om ni har pli på honom.
/ Skogshumblan
Tack "mossan". Får man fråga vad schäfern hette? Får upp bosco. Den andra hunden, helt tvärt emot schäfern på ett sätt. Henne hsr ni fått jobba med känns det som… En riktig spjuver med fart i. Glad, pigg hund som inte bangar för det mesta. Unghund? Får känslan av att det är en glad skit, en hund som tror han är universums mittpunkt på något sätt även om ni har pli på honom.
/ Skogshumblan
#7 Skogshumblan
Schäfern hette Hasso. Ganska annorlunda namn. 
Du har rätt på den andra hunden med! Hon är väldigt pigg och glad, unghund. Bra beskrivet det där med universums mittpunkt! Stämmer nog ganska bra.
Kan du se om den svartbruna hunden är en hane eller tik? 
Tack! Jag får känslan av en tik.
/ Skogshumblan
#10 Skoghumblan
Helt rätt! 
Den som vill kommunicera med en häst, får gärna säga till. Jag vill nämligen veta lite mer om den. Hör av er i så fall. Eller förresten, har typ hur många djur som helst som hade varit intressant att veta mer om! 
Tack så mycket för din fina feedback Maya-piraya..ja här sitter man och blir onekligen rörd *L* Vilken underbar hund..han utstrålar en sådan tacksamhem och jag är säker på att han finns nära er fortfarande med sin starka kärlek till er..kul att du skrev att just i blicken såg man en glimt av att hallåå jag då typ..hihi..d var så jag tänkte faktist då jag skrev..är glad att han hamnade hos er
#12 mossquinnan
Tack så mycket! Jag tror absolut att han fortfarande finns vid vår sida! Det var nästan ett år sedan vi avlivade våran underbara schäfer men ändå så känns det som han är kvar. Jag får den känslan för att i bland när man ska gå ut med hundarma tänker man: "Ja, var är Hasso nu då?", och man tänker på han när man ger de andra hundarna mat t ex. Jag tror verkligen att han finns hos oss. 
Du är en sann djurvän d känns i hela mig :-)
Du beskriver honom så varmt och jag blir sjukt rörd..bara tanken att min lilla *loppa* hihi chihuahua kille ska gå bort gör så ont så man går nästan sönder..Och vet du !! Lite skojjsigt att han hette Hasso..vet ingen hund som haft detta namn förut,förutom min svärmors hund som nu är borta..en tax kille som åxå hette Hasso *L* Han vart tokrabiat en dag..tror han vart dryga 3 år så dom fick avliva honom:-(
Kram till dig och ha en forts fin kväll:-)))
Mossis, du är verkligen duktigt på det här!
/ Skogshumblan
#15 tack så mycket skogshumblan:-))) Jag tycker om att känna av varelser i deras ögon..och d är underbart men ibland jobbigt då d blir så klart..men fascinerande:-) Du är suuper själv och jag är starkt imponerad
Tack själv.
/ Skogshumblan
Hej, alla ni som vill träna på att detta med att läsa av djur får gärna prova på mina kaniner, skulle vara väldig tacksam!
#14 mossquinnan
Så sorgligt! 
Tack! Ha en bra kväll!