Myshealing!
Min dotter på snart 2 år har åkt på världens förkylning. Den började redan i söndags den 20:e och hon är fortfarande ganska mör.
Men jag har märkt en stor skillnad, om hon sitter i knäet och myser lite och man sjunger lite så blir hon lite piggare för ett tag. Detta tycker jag också är en sorts healing.
Jag går ju inte in på ett medvetet plan för att ge just healing men ibland kan så lite göra så mycket.
Ett litet tips:
Ni som tycker det är svårt med healing och att komma igång, börja lite smått med detta hemma när någon är sjuk eller känner sig lite nere, så får ni se vilken skillnad. Seadn kan ni öka på efterhand ni känner redo. Det kommer efter hand som ni känner er säkrare.
Mvh LisaL
Håller med dig Lisa, kan kan själv känna igen mig, när barnen är sjuka eller bara lite nere, att sitta och mysprata eller sjunga för dom. Jag märker stor skillnad, mina barn blir lugnare och piggare eller får dom bättre ro innan dom ska sova. Mvh Fia

Ja, det är ju också en form av healing, likaså när man blåser bort det onda på barnen när dem slagit sig.
Har en vän som ringer då hon har det jobbigt och när hon pratat med mig så mår hon alltid bättre och det är ju en form av healing?!
Kram Sanna
Det är så sant så Sanna. Kram Fia
Låter som en bra form av healing. Jag brukar lägga min hand på pannan på mitt febriga barn, eller om det är snuva håller jag handen en bit ovanför näsan och kinderna.
Dessutom har jag ett bra råd som jag brukar använda mig av så fort jag märker att det är nån flunssa på gång. Jag viskar i deras öra när de sover t. ex Du har mycket motståndskraft, när du sover renas och helas din kropp osv, osv. Mina barn plus man har faktsikt inte haft några värre förkylningar eller andra krämpor på länge.
Man borde kanske tala in på ett band och stoppa i freestylern så man kunde få lite healing själv också..