"healingkoden" ?
Är det några av er här inne som läst " Healingkoden"? Jag har precis läst ut den och har gjort övningarna i två dagar. Vore roligt att höra om fler av er har erfarenhet av denna bok.
Jag har precis börjat läsa den, och kan inte säga så mycket om den än, men jag kan återkomma
#0 Jag har skickat efter boken men den har inte kommit än, väntar! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Har inte läst den.

Aha, då "väntar jag in er" så kan vi kanske höras sedan och utbyta tankar om den? 
Mmm.. inte dàlig men mycket skrift för att sälja.
Det är inget nytt:
bönen = sätta igàng healingen
hand positionerna = finns i alla typer utav healing och här nästan som reiki.
Igen, det borde fungera som alla healings.
Hej
Jag har läst boken och har blivit mycket intresserad och engagerad i detta. jag gör den 2-3 ggr dagligen både till mej själv och till de jag vet behöver. men är osäker på hur jag ska be/tänka innan och under tiden jag gör den. På den fysiska krämpan, eller på den ev bakomliggande orsaken?? Står så luddigt i boken tycker jag, Står på ett sätt på vissa sidor och på ett annat på nån annan…Blir så förvirrad…jag har redan fått ett resultat (tror jag ), nämligen en cysta på äggstocken som jag skulle in och operera för 1 v. sen. Kom dit men det fanns ingen cysta kvar trots att det skulle vara en sådan som ej försvinner av sej själv. Och då hade jag gjort koden i endast 1 vecka. har nu hållt på ca 3 v. och känner mej iaf bra mycket gladare och piggare och har fått ett helt annat sätt att se på negativa och ilskna personer..Nu vill jag hjälpa dem att komma över sina cellminnen som nog säkert inte är av rolig karaktär…Även en mycket svårt cancerdrabbad bekant som jag på 30 mils avstånd försökt hjälpa har blivit bättre. hans fru berättar att han förr inte sov en hel natt utan sprutor, men nu gör han det… och är lite bättre för övrigt också. men jag undrar om någon vet om det finns någon terapeut eller så i Sverige som använder detta? Jag har lite frågor och tycker det öär jobbigt att skriva till författaren själv, på engelska…Skriv gärna om det finns fler som läst och nu vill hjälpa sej själv och andra…SÅÅÅÅÅ spännande det här!!!
Jag blir nyfiken på vad som menas med "healingkoden" Szirius. Men att köpa boken och läsa den gör sig inte riktigt för mig just nu iallafall.
Är det möjligt, och vill nån av er, dela med er lite kort vad som menas?
#6 Jag har läst boken oxch håller på med dessa fyra olika positioner för det mesta tre gånger om dagen.Har hållit på sedan 1 maj.
Som jag uppfattar det så läser så är det för den fysiska krämpan jag gör det och då kan orsaken bakom det hela lösa detta problem. Var bara i ett avslappnat tillstånd när du gör de olika positionerna så känner du eller märker vilket håll det går åt.
Själv tycker jag det är intressant att testa detta!
#7 Frodig det handlar om fyra olika positioner man gör på sig själv med en önskan att bli av med olika krämpor och felaktiga mönster vi kan ha, det går även att ge på distans.
Börjar med en liten bön sedan utför jag de olika positionerna tar mellan 6 - 12 minuter, det skall vara minst 6 minuter. Detta gör jag 2 till 3 gånger dagligen.
Tycker dock man behöver läsa boken innan för att få den rätta förståelsen för vad det handlar om.
Vill du så kan jag skicka till dig på distans någon dag?
Hoppas du fick en liten inblick vad det handlar om, annars får du fråga.
Kram
#9 Ja, tack Indiania, nu har jag fått ett hum, tror jag. Jag skaffar mig nog boken senare i sommar.
Nu får du rätta mig om jag missförstått:
Jag uppfattar det som att fokuseringen och tillvägagångssättet blir kalibrerat in på antingen det vi medvetet riktar det till eller omedvetet.
Det här med att konsekvent upprepa gillar jag. Det har fungerat bra för mig i min läknings- och helandeprocess.
Skulle man kunna uttrycka det så att koden har två (tre kanske) huvudingredienser: Kalibrering (Fokusering) och Upprepning?
Ditt erbjudande att få testa på distans tar jag gärna emot
!
#10 Du är bra på att förstå! 
Jag skickar pm till dig senare, i dag blir det ingen tid över men det kommer fler dagar! 
Tack
!
#10 Skulle du vilja ha boken så kan jag skicka min gratis till dig. Ska bara kopiera koderna först. Pm:a adressen i så fall
Bokens författare får det att låta lite för enkelt. Själv tycker jag inte att förändringar är något "quickfix" utan det tar tid, men visst är healing fantastiskt.
Det blir lite känslan av "Tryck där så blir du frisk" men det är min åsikt.
På framsidan står "Sex minuter för att läka orsaken till dina problem med hälsa, framgång och relationer.
Å så snällt Chakra
. Det tar jag gärna emot, och när jag har läst den kan jag ju vidarebefordra den till nån fler som vill läsa.
Det blir spännande att se vad jag tycker
!
(quickfix brukar inte fungera på mig, jag är en sån där långsam typ som gillar att envist arbeta med en sak dag efter dag, om jag tror att det ger resultat. Det är därför trädgårdsarbete passar mig till exempel).

Inne på AU finns en tråd om några personers åsikter om boken….lite mer " kritisk" i tonen kanske
men det är mer till sättet boken är skriven, inte till koderna i sig. Jag behövde tex "lägga åt sidan" den amerikanska tonen att konstant vilja övertyga och sälja …det tycker jag är att förminska läsaren…att inte lita på att man kan sortera och "får" göra sin egen åsikt om innehållet….och jag tyckte det var väldigt synd att inga källhänvisningar lämnats för alla olika vetenskapliga undersökningar som nämns i boken…
Personligen tycker jag att det kunde ha räckt med ett litet häfte med enbart genomgång och förklaring av koderna
, det mesta var "självklarheter" om man sedan innan vet hur healing fungerar. Så att den på något sätt ska vara "en revolutionerande teknik!!!!" är som sagt…ganska amerikanskt uttryckt…det är healing helt enkelt

Men visst är den läsvärd.
Haha Szirius, det här blir en utmaning, att orka med "det amerikanska"
. Det blir filtrering här också då kanske.
Om boken går i samma anda som deras hemsida… då lär jag nog få svårt att öppna boken om den någon gång hamnar i mina händer… Jag filtrerar bort mig själv, snabbt som attan, när jag ser så'na amerikaniserad sajter… 
Men, som redan sagts, själva healingmetoden kan ju vara bra!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

# 16 vem vet, du kanske inte upplever det på samma sätt, jag vet flera som älskar boken
, vi är alla olika
.
#17 har faktiskt inte kollat hemsidan…
Jag blev ju aldrig särskilt såld på " The secret" heller, då jag upplevde samma amerikanska anda i den boken. Däremot själva temat, att man skapar med tanken, är intressant att fördjupa sig i…(och f.ö inte heller särskilt revolutionerande eller ny
)
Ja, det är nog bra om man kan 'filtrera' bort!
The Secret har jag inte läst - men hört om desto mer. Healing, tankesätt - ja allting, som är till hjälp för människor att må bra i sina inre är också bra!
(Så det är bara jag som är 'knepig'.)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
"att man skapar med tanken"…
You create your own reality.
A Quote by Jane Roberts on reality creation, conscious creation, inner power, godliness, and law of attraction
You create your life through the inner power of your being, whose source is within you and yet beyond the selves that you know. Use those creative abilities with understanding abandon. Honor yourselves and move through the godliness of your being.
Jane Roberts
Source: Jane Roberts, "The Nature of Personal Reality"
True
self-knowledge is indispensable for health or vitality. The recognition of the
truth about the self simply means that you must first discover what you think
about yourself, subconsciously. If it is a good image, build upon it. If it is a
poor one, recognize it as only the opinion you have held of yourself and not as
an absolute state.
…Ideas
have an electromagnetic reality. Beliefs are strong ideas about the nature of
reality.
http://sethquotes.paradisenow.net/seth_excerpts_part_i.htmlhttp://seth-material.blogspot.com/2010/08/quotes-from-magical-approach.html
Conscious creation
http://www.newagevillage.com/conscious_creation.html
Edgar Cayce
- Jane Roberts & Seth
http://www.newagevillage.com/channeling/seth.html - Neale Donald Walsch
- Ester Hicks & Abraham
Har även lagt in detta pà ett annat inlägg men det illustrerar bra hut att skapa med tanken och … en kod helt gratis 
‘Every day, in every way, I am getting better and better.’
Rekommenderad läsning:

http://www.goodreads.com/book/show/312650.The_Individual_and_the_Nature_of_Mass_Events
http://the-sacred-path.com/2007/09/24/the-individual-and-the-nature-of-mass-events/
The Individual and the Nature of Mass Events
Sep 24, 2007 · by Richard · in Life on Earth
The other day while going through some of my books, I came upon The Individual and the Nature of Mass Events by Jane Roberts (Seth) and couldn’t help reading it again.
Beginning in late 1963 Jane started to receive messages from a male entity who identified himself as Seth. Jane would sit and go into a trance (altered-state of consciousness) and in would come Seth. Jane’s husband, Robert Butts, would sit and write down all that Seth said verbatim using a form of short-hand he had developed. Later they would type the sessions up and eventually a portion of it ended up published in books. There wasn’t much editing for Jane and Robert to do since Seth went chapter by chapter and section by section, and would even indicate punctuation and where he wanted emphasis. Basically Seth dictated it in finished form. As I understand it, there is a mountain of material that has still never been published.
I’ve read The Individual and the Nature of Mass Events several times, as I have many of the Seth books. I first became aware of Jane Roberts and the entity or personality that she channeled for over 21 years, Seth, in the early 80′s when I picked up her (their?) first book, Seth Speaks. Even back then in my mid 20′s, Seth Speaks wasn’t so much presenting revolutionary new information or ideas to me as it was organizing it; putting form to my thoughts and feelings.
The following excerpts are from The Individual and the Nature of Mass Events.
If you want to change the world for the better, then you are an idealist. If you want to change the world for the better, but you believe it cannot be changed one whit, then you are a pessimist, and your idealism will only haunt you.
If you want to change the world for the better, but you believe that it will grow worse, despite everyone’s efforts, then you are a truly despondent, perhaps misguided idealist.
If you want to change the world for the better, and if you are determined to do so, no matter at what cost to yourself or others, no matter what the risk, and if you believe that those ends justify any means at your disposal, then you are a fanatic.
There is an enchanting suggestion, solemnly repeated many times, particularly after the turn of the [20th] century: ‘Every day, in every way, I am getting better and better.’
This might sound like a bit of overly optimistic, though maybe delightful, nonsense. To a degree, however, that suggestion worked for millions of people. It was not a cure-all. It did not help those who believed in the basic untrustworthiness of their own natures. The suggestion was far from a bit of fluff, however, for it could serve – and it did – as a framework about which new beliefs could rally.
We often have in your society the opposite suggestion, however, given quite regularly: ‘Every day, in every way, I am growing worse and so is the world.’ You have [group] meditations for disaster, beliefs that invite private and mass tragedies. They are usually masked by the polite clothing of conventional acceptance. Many thousands may die in a particular battle or war, for example. The deaths are accepted almost as a matter of course. These are victims of war, without question. It seldom occurs to anyone that these are victims of beliefs (emphatically) – since the guns are quite real, and the bombs and the combat.
The enemy is obvious. His intentions are evil. Wars are basically examples of mass suicide – embarked upon, however, with all of the battle’s paraphernalia, carried out through mass suggestion, and through the nation’s greatest resources, by men who are convinced that the universe is unsafe, that the self cannot be trusted, and that strangers are always hostile. You take if for granted that the species is aggressively combative. You must out-think the enemy nation before you yourself are destroyed. These paranoiac tendencies are largely hidden beneath man’s nationalistic banners.
The end justifies the means. This is another belief, most damaging. Religious wars always have paranoiac tendencies, for the fanatic always fears conflicting beliefs, and systems that embrace them.
If you have not read any of the Seth books and would like to, these are a good starting place.

#20 och 21 -Tack för alla tips
. Hicks tycker jag om, mkt humor vilket jag gillar
- det finns oändligt mkt att hitta på youtube!