Ekens Energier
Jag mediterar ibland med ekens energier .
Jag känner på barken, jag sätter mig vid stammen och upplever styrkan både från kosmos och vår moder jord.
Är det någon mer som har erfarenhet av ekens energier och kraft ?
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Inte just från eken men däremot från bokträdet. Vill man prova så ska man passa på nu när allt är på gång att slå ut. Då är energierna som starkast. Ibland kan man nästan se hur träd och buskar vibrear av energi.
Mvh LisaL
Hej!! Jag har aldrig provat o meditera vid ett träd eller bara sätta mig vid ett träd o känna energierna..hur kan det kännas o meditera vid ett träd? Spelar det någon roll vad det är för träd?
Jag hämtar både kraft och lugn av hela skogen. Jag bara ÄR i den, andas och njuter och mår så bra.
Frågar samma som här ovan, spelar det någon roll vid vilket träd man mediterar?

Det spelar ingen roll hur man samlar sin egen energi, utan man gör det som känns bäst . Jag sitter inte vid ekens träd i verkligheten, utan visualiserar mig till en stor ek. Eken symboliserar styrka, kraft och mod pga sin höga ålder och sitt kraftfulla uttryck. Dess löv och blommning är också speciell, då det finns liv mycket längre i tex, avfallna löv. Ekens blommning och riktiga tillväxt avtar oftast vid 150-170 års ålder…men kan står upp till 500-700 år. Det är väl just det som jag tycker är så kraftfullt med ekens jordning. Så den symboliserar för mig moder jord och dess kraft.
Naturen i sig är ju en energikälla, så visst kan man gå ut i skogen och känna av denna energi på riktigt och få naturens energier det gör jag också väldigt ofta.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Jag var nu i helgen i skogen..lutade mig mot ett träd..å vad det kändes bra..det var lugnt o skönt..o avslappnande, kände verkligen vilka starka energier trädet hade, sen kände jag att reikin flödade mer.. så det blev healing också..
Va härligt det låter Soffe, ja naturen ger så oerhört mycket. Kul att du fick till dig så mycket./ Fia
#6 Jaa det var härligt..ville nästan inte gå därifrån..jag skulle nog kunnat somna vid det trädet :) Jag var ju lite trött innan så det var nog därför :) Men jag ska absolut göra det här fler gånger..
Nu när det snart är sommar, kanske man ska tänka mer på att ut i det fria, och bara känna in av träd och blommor mm, man tar det som självklart ibland, iallafall jag. Jag kan vara ofta i naturen men, att känna in är ju en annan sak.