Healing iFokus

Healing

Etikettenergier
Läst 1082 ggr
kakan89
5

Energikällor?

Jag var med om en så häftig känsla för ungefär 2 veckor sedan. Jag har den senaste tiden haft det lite tufft och har mått väldigt psykiskt dåligt men det har nu börjat ordna upp sig. Bland annat genom en flytt men till det jag ville ta upp. På en promenad med hunden så hittade jag en vad jag kallar energikälla, denna gång var det är murket gammalt träd helt täckt i mossa, helt fantastiskt vackert. När jag kom i närheten av trädet så kände jag hur hela jag fylldes med härlig ljus energi och hur jag kunde släppa mycket utav det som oroat mig. Dessa gömda energikällor är guld värda för mig och jag är väl mest nyfiken på om fler har sånna påfyllnadsställen?

[GunillaF]
2

Hej kakan89 och tack för din berättelse.Glad

Just att vistas ute i skog och mark ger härlig påfyllig av energi. Ett bra sätt att ladda sina "batterier"!Glad

Andina
2

Vilken härlig upplevelse, Kakan! Då vet du vart du ska för att få påfyllning av Naturandarna! Glad Det är "kommunikation" för mig. ;)

Jag är lyckligt lottad som bor 'mitt i naturen' och det var en lite liknande känsla jag fick när vi var och tittade på huset för många, många år se'n. Jag fick så'nt energipåslag och blev alldeles fylld av lycka på en gång. Många små ställen som jag kan gå till för att rena mig och samla kraft har jag här.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[rore]
2

Kakan89!!

Wow, så himla gott att läsa. Ja, de ligger lite varstans dessa energikällor och bara väntar på att få ge.

I naturen finns det verkligen lä'kning att finna.

frodig
2

Så härligt Kakan att du fick den här upplevelsen Glad, och precis när du behövde den så bra. Jag tror vi vägleds av våra Hjälpare.

Jag håller med er allihopa, att det finns särskilda platser och ting som kan fungera som tankningsställen för oss, men också, utan att analysera detaljer, kan vi vara ute i skog och mark och bara njuta Kyss.

kakan89
3

Ja det är härligt när man hittar dessa speciella platset.

Skogen har alltid varit påfyllnad för mig men detta var nått alldeles speciellt :)

[Torahzen]
3

Åh, vilken härlig upplevelse!

Jag ska ut och städa i skogen, det finns alltid glas, plast och metall som inte ska vara där. Sedan ska jag be älvorna och andra naturväsen att rena skogen och en liten sjö intill. Jag hoppas att jag får möjlighet i helgen…

[C Stark]
3

Härligt. Visst får vi energi av naturen.
Själv drar jag mig alltid till vatten när jag behöver vägledning eller fylla på energi.
Finns det inte vattendrag, sjöar, hav eller någon annan källa så hamnar jag ofta i duschen eller badet faktiskt.

Det stämmer dessutom väldigt bra med det element jag tillhör dvs. jord, eftersom det kompletteras av just vatten.

Hur är det för er, har ni nån koppling till elementen?

Glad

kakan89
2

Vatten har alltid varit lugnande för mig. Jag älskar att sitta vid en å eller sjö och meditera. Stormar och vind är också rogivande för mig.

[Chakra]
2

Roligt att höra din berättelse!

Själv sitter jag gärna och mediterar vid bäcken som rinner i trädgården.

Träd är kraftfulla. Det var ju ett avsnitt av "Från Sverige till himlen" som visade just det.

Aracco
2

Va härligt!!!Glad

Naturen är för mig den bästa helaren, att sitta och meditera med ryggen mot ett träd ger ett ofantligt lugn och ny styrka.

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com