Healing iFokus

Healing

Etikettalternativbehandling
Läst 851 ggr
frodig
2

Det går framåt, hurra :)

Såg den här artikeln inne på Alternativmedicin och tycker vi ska ha den här inne på Healing också. Det var ju SvD som hade artikelserien om Högkänslighet också nyss.

Någon är vaken på SvD Skrattande. Hurra, hurra!

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/kropp-och-halsa/vara-kroppar-ar-levande-natverk_346430.svd

Andina
1

Det verkar vara en spännande artikel, Tack, Frodig! Jag är mycket för detta med energimedicin o d på alla sätt!

Nu har jag bara snabbskummat igenom den - men ska läsa den "på riktigt" om en stund.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

majlar
1

Basen för vårt kommunikationssystem och elektriska nätverk anser Oschman utgöras av bland annat flytande Kristaller som fungerar som halvledare. Fosfolipiderna i cellmembranen, kollagenet i bindväven, myelinskidorna runt nerverna, strukturer i muskulaturen är exempel på flytande Kristaller. De genererar elektriska fält när de pressas samman eller töjs. Att motionera, dansa, utöva yoga eller få massage eller akupunktur skulle kunna medföra att kroppens elektromagnetiska status förbättras. Det kan vara en förklaring till varför fysisk aktivitet och beröring ofta har terapeutiska effekter.

Visst är det fantastiskt. Kristaller. Jag bara älskar att det just är ordet kristall.

Inte så konstigt att man älskar just såna. Man har tydligen fullt av det i kroppen. Bara att ta till sig.

Tack frodig för att du visa oss.

[Chakra]
0

Tack!

Har skrivit ut artikeln nu och jag ska sätta mig i solen och läsa den.

Skickade efter boken om högkänslighet, och den kommer denna vecka.

[GunillaF]
0

Läser i kväll!Glad

Indiania
0

Tack Frodig! Glad En bra artikel, de verkar satsa på intressanta artiklar på SvD !

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
1

Tack Frodig! Nuu ser jag att jag skrivit DN i tråden om högkänslighet… SkrattandeSkrattandeSkrattande

Ja, ja… gamla virrpannor går väl inte att fixa till antar jag… Oskyldig

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

frodig
0

Jodå, gamla virrpannor går att fixa till mellan varven, jag är absolut en sån, och mig går det att fixa till dom dagar när solen skiner, och vinden är med mig, och dagen har börjat med en stilla kaffetår.Foten i munnen

frodig
0

Jag är mycket inne på det här med frekvenser, vågor och vibrationer nu för tiden. Hittar hela tiden exempel på sånt, och hur det hänger ihop med om vi är friska, i balans, känner oss starka, eller motsatsen.

Det är nog så att jag "tolkar" det jag möter utifrån vibrationer helt enkelt.

Eller som nu idag när jag arbetat i en trädgård. Varje ting och form samspelar och det är min uppgift att inte störa eller förstöra, men lyssna och forma  så att frekvenserna blir i harmoni.

Låter det flummigt, eller förståeligt?

frodig
0

#2 Majlar, det där med "flytande Kristaller som fungerar som halvledare" känns spännande. Dom banorna har jag inte tänkt i, men varför inte?

Nu ska jag ha med mig den bilden och kanske kan mina kära naturvetenskapsungdomar tillföra lite kött på dom benen Glad.

Som gammal utbränding, som jag till exempel, har man mycket erfarenhet av när myelinskidorna runt nervbanorna i hjärnan är skadade och i dåligt skick. Har du tänkt på den kopplingen nån gång?

Det vore roligt om ni andra också som läser artikeln hittar egna hemmasnickrade exempel, fritt spånat, och vill dela dom funderingarna här Kyss.