Är det auran?
Jag har en liten fråga: om jag har en person framför mig så händer det ganska ofta att jag ser ett ljus omkring dem, typ 15-20 cm utåt från kroppen. Jag ser det lättast om jag fokuserar på den personens bröstkorg t.ex., inte när jag tittar direkt mot ljuset kring dem. Är det auran jag ser? Eller har det kanske bara med ögats brytning på nåt sätt att göra och jag bara inbillar mig? Jag ser inte olika färger eller så, men jag tycker jag ser ljuset tydligare och större om det t.ex. är en person som är väldigt glad eller lycklig just då.
Ja det är auran!
Prova att sätta händerna utanför (inte på) någons kropp och känn efter var auran är, om du känner det på samma ställe som där du ser ljuset. Börja långt ifrån, någon meter kanske. Rör händerna långsamt närmare, när du känner ett lätt motstånd har du hittat personens Aura. Ofta kan man känna flera lager. Ovanpå kronchakrat (ovanpå huvudet) kan man känna att det blåser. Prova på dig själv!
Vad roligt!! Tack för tipset Amandla, ska testa det!
Du har fått bra svar och tips från Amandla. 
Träna på!
Det ska jag göra, tack Gunilla! Jag kommer ihåg när jag var liten och gick i skolan och roade mig med att se på lärarnas "ljus" på lektionerna… Fattade ju inte då vad det var..! :-)

Ja det är Auran du ser och en bra beskrivning på hur man ser det gör man lättast genom att ha fokus på ngt annat en just Auran.
Genom träning på att titta på Auran på detta sätt så kommer även färgerna säger dom som vet.
Jag ser fortfrande bara ett ljust fält men tränar inte speciellt ofta heller på att se Auror.
Har hänt vid några tillfällen jag sett klara färger i Auran.
Vid ett tillfälle för flera år sedan på en firma fest där det blev för mycket dricka så såg jag väldigt klara färger på samtliga personer i rumet var väldigt olika färger från person till person och väldigt tydligt var jätte häftigt att se.
Men misstänker att eftersom jag var berusad så fokuserade jag blicken helt fel o därför det syndes så tydligt.
Men har sett färger även i nyktert tillstånd he he.
När man tittar på Auran så brukar jag på kurserna sätta mig själv så eleverna får titta på min Aura och då brukar jag öppna upp och dels stänga ner så kan dom få se skillnaden syns väldigt tydligt.
Det är också jätte häftigt att se när ngn ger Healing till ngn annan och hur Aurorna går i hop med varandra är precis som dom smälter i hop till ett.
Men man kan även genom titta på Auran se om ett medium har en andekontakt eller inte.
När anden kommer igenom så utvigdas Auran jätte mycket o när mediumet släpper kontakten så dras Auran in i gen det är jätte häftigt att se.
Auran ändrar sig hela tiden och ser helt annorlunda ut beroende på humöret.
Så tittar du på en persons Aura och sedan tittar en stund senare kan den faktiskt se helt annorlunda ut.
Sedan hur man känner Auran fick du ett jätte bra svar av Amandla.
Jätte nyttigt att även öva på att känna speciellt när man sysslar med Healingen för det går att bara genom att känna på Auran veta var personen har problem ngn stans.
Lasse

Det är mycket intressant med auror.
Jag jobbar med personer som en och annan har haft stroke, med neglekt som följd. Jag ser då en "skugga" "i" personens kropp där deras medvetande inte ser sin egen kropp (om nån fattar vad jag menar). Tex hos en person så är auran ljus och med svag färg, men över axeln, delar av bålen och ner mot benen, kanske halva armen så är det inget ljus. Ingen färg. Bara kropp. Ingen Aura. Ibland känns auran trasig, den är dovt mörk, och ibland är det ljusglimtar som syns.
Kroppen som är neglekt /förlamad är egentligen i hög funktion, egentligen fungerar muskler och blodkärl, kroppstemperatur som vanligt, det finns inget fel just där. Men "själen" har fått en skugga. När personen tillfrisknar så letar sig ljuset fram igen, ibland med annan färg. De skadade vägarna läggs igen eller ändras från breda vägar till smala stigar, och nya vägar byggs.
Jag hade också velat lära mig detta om healing och auror mera, mina tankar här är endast mina egna observationer.
Härligt att läsa om era erfarenheter av Auran.
Jag har inte sinne för att se den - endast den närmaste auran emellanåt (10-15 cm).
Sanna, jag tror att det allra bästa sättet att lära sig är bl a att göra just som du gör, att observera! Och lära sig av andras erfarenheter också förstås… ;) Härliga observationer du har gjort!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Det där låter spännande Sanna Holmgren, och klokt analyserat av dig, tror också du gör helt rätt i att observera på egen hand, och dryfta med andra när det känns givande
.