Supermåne i natt
Natten mellan Lördag och Söndag kommer månen att vara superstor
Vad tror ni; Blir vi påverkade av fullmånen? Blir vi galnare?
En sak är då säker och det är att hade jag haft möjlighet så skulle jag väldigt gärna varit med om en trumresa utomhus, i natt. Vilken härlig känsla det hade varit.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för info Gunilla! Ja nog blir jag påverkad alltid 
Här kommer lite musik till dig!
" Var nära naturen - var när dig själv "
#1 Tack för den härliga musiken!
Jag tror att vi blir påverkade. Jag känner av det iaf :))
Jag tycker också att jag påverkas av fullmånen, och liksom alla stora förändringar däruppe bland planeterna.
Om jag inte vet att det är fullmåne kan jag plötsligt vakna av att det är en stark energi i rummet eller i mig, jag känner mig väldigt på alerten, och det händer särskilt påtagligt vid vissa fullmånar.
Vi är ju ca 75% vatten och månen påverkar ju havet till ebb och flod, så då är det ju logiskt att vi också påverkas och märker av det, tänker jag.

Om ni är intresserade, kolla in på andlig utveckling och tråden om Wesak. Det är nämligen en buddistisk ceremoni just denna fullmåne varje år
. Där kan ni läsa mer om hur månen kan påverka oss rent själsligt/andligt.
Att vi påverkas är uppenbart : i polisregistren är det tydligt att fler våldsdåd sker under fullmåne, och förlossningsklinikerna slår alltid månadsrekord under fullmåne. Sedan är det ju självklart omöjligt att bevisa VETENSKAPLIGT
…ännu…
Jag känner inget annat än att jag blir väldigt glad över fullmånen. Speciellt såna här gånger när den är riktigt nära.
Jag har varit helt 'groggy' hela da'n och är fortfarande. Jag har undrat flera gånger om det är månen eller vad det är….
Såg månen lite mellan grenverket på träden alldeles nyss - den är stoooor och gyllengul! Så vackert! Hoppas jag hinner se den ovanför trädtopparna innan den svävar upp för högt… för då ser den ju inte lika stoooor ut! :)
Go'Månnatt på er allihop! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jaa, Frodig! Stor är den! Och grann är den! På din bild ser man hur stor den är!
När jag väl kunde fånga den på bild hade den stigit så högt att det inte längre syntes hur stor den var..
Men grann är den ändå!
Me love Grandmother Moon! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Vilka vackra månbilder ni visar, tack 
" Var nära naturen - var när dig själv "
#5 - Tack Szirius - ska ta mig en titt där. Låter spännande! 

#10 var nyss ute och knäppte ett precis liknande kort som ditt
Ja, månen är helt fantastiskt vacker ikväll!
#14 -
Den vill vi förstås se… om du vill (visa). Jag får aldrig nog av varken månbilder eller bilder över huvud taget… ;)
Åh vad sur jag blir… Här är det helmulet och regnar…
Men jag njuter av era bilder!

#16 Blev tyvärr så suddiga bilder - och vet inte var sladden till kameran är

# 6 haha, vad härligt det låter att du blir GLAD av den, Gunilla
Själv brukar jag, precis som #4 skriver, känna av starka energier, det utan att jag vet förrän efteråt att det varit fullmåne…jag kan vara känslig, drömma starka drömmar, saker som legat under ytan bubblar upp osv. En period av utresning och uppklarande i känslolivet helt enkelt
Så roligt att du lyckades fånga den flera gånger Andina. Fina alla tre på olika sätt
.
Jag såg också glorian.
Jag såg månen en gång i timmen ungefär i natt, för den väckte mig. Och innan jag somnade om hann jag tänka, jaja ta det lugnt, jag ska fota dig vid halv fyra igen, jag har ställt väckaren.
Och när jag vaknade för sista gången såg jag att den var på väg ner. Så jag rusade upp och ut och hann knappt fånga den innan den dök ner bakom skogen. Den var aldrig särskilt högt nån gång under natten, och det kändes väldigt ovanligt i sig, för den liksom strök skogskanten hela tiden.
Här kommer det lilla jag hann med i morse.
Härliga månbilder!
.