Bildövning 3 - Vad känner du?
En bild säger mer än tusen ord…
Vad känner ni för denna bild? Vilka tankar och känslor plockar den fram i er?
(Bildövning 1) (Bildövning 2) (Bildövning 4)
__
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Huvud axlar knä och tå, knä och tå.♫♫ Jag känner barn och lek och sång.
Gråt, sorg vanvettig önskan längtan efter någon. Förblindad.
Ihålig tom saknad,, någon går sönder för att sedan födas på nytt.
Sorgesam bild som väcker gråten,, men även hoppet
En hälsning till solen och livet. Samtidigt kan jag känna som kvinnan på bilden behöver hjälp.
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jag fick också dubbla känslor för bilden.
Despair (kommer inte på det svenska ordet), längtan efter någon som finns i Bortom, rop på hjälp.
Och samtidigt ser jag en hyllning till solen och livet, som du skrev, Indiania, ett tack till Högre Makter.
Märkligt hur en bild kan framkalla så olika känslor - och samtidigt dessutom…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Jag känner…Att gå i mörkret och inte kunna se. Att inte riktigt våga ta nästa steg. Först såg jag barnhänder, men på en vuxen kvinna.
Det är något som också är vackert med bilden. Skuggorna…Att spegla sig…Att vara ensam på sin resa. Att ändå veta att man når fram.
Jag känner barnets (för all del vuxnas också) lekfullhet en varm och solig sommardag
Än en gång ett "bevis" på att vi "läser in" bilderna olika. En bild säger mig något och någon annan upplever bilden på ett annat sätt.
Ändå går det en positiv röd tråd genom allas "bildavläsning".
Intressant, Chakra, att du såg barnhänder på en vuxen kvinna först!
Åh det känns som hon söker kontakt med universum, hon vill öppna upp för att bli en kanal och ta in det gudomliga och bli en " ny människa" för mig står fjäril för transformation.
Vilken hoppfull och vacker bild.
Känner samma lekfullhet som i förra bilden.
Ja, denna gång fick jag en helt annan känsla för bilden. Lekfullheten, hoppet, glädjen, kosmos, himmelen. I det stora hela får jag samma känsla för bilden som du, Indiania.
*
Låt säga att personen ses i silhouette (inte som en skugga av någon) - ser ni personen framifrån eller bakifrån då?
Vänta på mig, jag vill också flyga,
Framifrån
Den här bilden tycker jag mera om.
Fånga det vackra. Livet tar aldrig slut. Själar på andra sidan.
#7 Ja, visst är det intressant!
#11 Det går att se bilden både framifrån och bakifrån, lustigt! 
Jag ser bilden som bakifrån. Han springer efter fjärilen.
#15 - Eller hur?! Och jag har blivit alldeles fnoskig på denna/dessa bilder - för det växlar hela tiden, ibland är det framifrån och ibland är det bakifrån. Ibland är det en kvinna med sjal om huvudet, alternativt långt hår, och ibland är det en aningens överviktig pojke….

#17 Ja man är inte beredd på att det helt plötsligt ändrar sig i bilden men lite kul är det allt! 
Ett barn som kräver -Vill ha! Eller "gå inte"!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Den första versionen, där upplevde jag ett rop på hjälp, och sedd bakifrån.
Den andra versionen, en positiv lekfullhet och framifrån.