Bildövning 2 - Vad känner du?
En bild säger mer än tusen ord… Vad säger denna bild er?
Vad är det för känslor, minnen och tankar som kommer upp när ni ser denna bild?
(Bildövning 1) (Bildövning 3) (Bildövning 4)
_
_
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Vilken lugn och harmonisk plats. Där har jag suttit med min sambo, mina barn och vänner och när jag arbetade så satt jag där med mina pensionärer.
Bilden väcker många minnen och jag kan känna lite sorgenshet också mitt i denna grönska, detta handlar ju om livet självt, vad mycket som hänt på denna plats, lika mycket gläddje som sorg, förälskelse, tröst och tårar….men här är plats för två så jag upplever samtidigt mycket närhet och gemenskap, det spirar i bilden.
I skuggan lyser de röda blommorna upp, för mig symboliserar det att alla svårigheter löser sig till sist, inget är olösligt och det är så mycket kärlek i bilden och så mycket hopp.
" Var nära naturen - var när dig själv "
ålderdoms hem, svea sverker något hörde jag , en lun plats , se solen gå ned över träden
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
Doft av blommor, en svalnande sommarkväll. Jag tänker på Tage Danielsson berättelse om ett förälskat par. Man får intryck av att de nyss träffats, i själva verket är de pensionärer som länge varit gifta med varandra och går tillsammans tillbaka till ålderdomshemmet.
Tillfälle för en stilla reflektion, att bara vara. Skyddad.
Älskling, du och jag. Nu och för alltid.
Lugn. Stillhet. Värme. Fågelkvitter.
Det är precis "nu"
Din stund på jorden - Vår stund
Om jag sätter mig där, vem kommer och sätter sig bredvid mig?
Naturen läker och ger energi.
Dofter, blommor, humlor, getingar och fjärilar.
Jag sitter gärna där tills mörkret lägger sig…
Ååååååh! Var min första tanke, där vill jag vara i solen och grönskan! Längtan efter sommar…
jag känner ett äldre par…som ett besök hos farmor och farfar. eller mor och far…drar iväg och kollar på lite olika platser. en herrgård eller slott kanske…glädje. livet är underbart. vill alltid vara här
Först såg jag inte nedre delen av bilden så jag missade stolarna
och det intryck jag fick var kyrkogård
när jag sedan såg även stolarna så kände jag tomhet och fortfarande känsla av kyrkogård
Men jag har ingen negativ upplevelse alls utan väldigt lugnt och fint -
saknad är det jag känner!
Vilka härliga associationer ni får till bilden! Vad glad jag blir!
Själv ser jag lite annat i bilden - men jag vet också varifrån de känslorna kommer. Jag ser två tomma platser på en bänk, där två härliga människor en gång har suttit och diskuterat livet och dess mening.
De sitter där nu i icke-fysisk form.
För mig innehåller bilden nostalgi och minnen från en svunnen tid som var fylld av glädje och framtidsplaner.
Jag ser också ett äldre par, sittandes hand i hand, och tala om det som varit spännande i deras liv.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Lugnt, vackert, men det saknas nåt.. det är kargt trots grönska.
Ensamhet.. som om färgerna var bortsuddade. Glädjen, den saknas, men lugnet är där! Jaa, det är glädjen, känslan av trivsel jag saknar. Känslan av saknad i stort, men framför allt, saknaden av färger, livets krydda, det är vad jag saknar i denna bild! Vatten.. saknar vatten, saknar de djupa känslorna!
För "städat" i min smak, saknaden av spontanitet.. Lustigt, jag borde älska denna plats, men i stället saknar jag en massa saker, saknar känslor som jag inte ser bakom staketet. Instängdhet..
Känns som det är 2 bilder i en, en man ser, och en annan man inte ser, som finns bortom staketet.
Bilden väcker en vemodig längtan efter 2 som gått bort. Livet i sin inre struktur ger en hoppfull känsla om en fortsättning,,,,,
Bilden känns vacker och kärleksfull,,,,
Längtan, saknad och hopp
Jag tänkte direkt på när jag var liten och med mina farföräldrar någonstans, har ingen aning om vart men det var en park. Varmt och soligt, grönt och vackert. Jag saknar farmor än idag fast hon varit på andra sidan i snart 23 år…
Absolut! Som kattälskare så ser jag en som intagit sitt revir. 
#15 - Så kände jag också, Gunilla! Här är en som vet vems bänken/stolarna är! Herre på täppan - med god utsikt över nejden! 
Katten tänker. Här är det jag som bestämmer. Oj, vad händer där borta?!
Känner fortfarande lugn och ro med bilden. katten ligger och njuter av alla energier som finns omkring honom.
En harmonisk plats där katten trivs även om han håller ett vakande öga vem som kommer där borta.
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jag kände skydd och gömställe, bakom all grönska.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!