Healing iFokus

Healing

Etikettnäring-för-själen
Läst 2521 ggr
[Shamanwolf]
4

Vandra i skönhet

Att vandra i skönhet är Navajos filosofi ,att i alla avseenden oavsett vad dom möter i livet möta det med skönhet. Inte alltid så lätt med tanke på dom motgångar vi möter i livet.

Att vandra i skönhet och möta även det svåraste är ingen lätt uppgift men kan man möta detta tror jag man vunnit mycket.

För mig personligen innebär dessa ord mycket och jag har rannsakat mig själv många gånger sen jag kom i kontakt med denna filosofi.Jag har fått ändra inställning till väldigt mycket och faktum är vi kan se skönhet i det mesta.

Jag frågade en man i Navajo om en person är döende eller sjuk hur kan man se skönhet i sånt ?svaret var enkelt man ser den skönhet dessa personer gett under sitt liv,man minns med glädje dom fina stunder man delat så även i sjukdom eller död kan Navajos se skönhet genom att minnas det vackra och fina en människa delat med sig av.

Vandra i skönhet betyder för mig att respektera andra,inte sätta mig över andra människor med överlägsenhet utan att kunna vara öppen och ödmjuk fast jag bär på den strängaste åsikt.

Att kunna få dela med mig till andra,mina volontärarbeten för dom fattiga i Navajos reservat det är för mig att vandra i skönhet.

Även i motgångar gör jag mitt yttersta för att vandra i skönhet,förluster och sjukdomar gör jag mitt bästa att försöka tänka som Navajos.Det finns ljus i det mesta även motgång för efter motgång tar vi oss ur starkare och kan se nya möjligheter.Jag sörjer självfallet förlust av släkt och vänner men mitt i sorgen försöker jag se den skönhet dessa delat med sig av under sitt jordeliv.I ett avsnitt av Lilla huset på prärien sa en gammal dam som var dödende - Minns mig med glädje inte med sorg och kan du bara minnas mig med sorg minns mig då inte alls.

Vi har väldigt lätt att tänka negativt,är en av dom som var expert på det för många år sedan.Jag var trött arg och sur på mitt jobb blev rejält utbränd och såg ingen som helst lösning på att ta mig ur utbrändheten men i dag ser jag vad den tiden gjorde med mig,jag blev mer ödmjuk,mer öppen för andra så ur svårigheter kan verkligen skönhet komma,skönheten vi har inom oss som vi sen kan dela med oss av till andra.

Vandra i skönhet är helande på många sätt när man kommer fram till att vad än jag är med om i livet så finns ljusningen längre fram,att inte fastna i gamla negativa mönster utan våga gå med fötterna på jorden och känna livet inom sig.

Att få hjälpa dom två familjer jag är fadder åt i Navajo,att få laga mat,städa och sköta deras djur så varje steg jag tar på deras heliga marker så vandrar jag i skönhet för att få ge dom som saknar allt det jag kan ge.

Börjar man tänka orden vandra i skönhet så ser man snart att det mesta kan vi verkligen vandra i skönhet med i både med och motgång.

Det var några små tankar från mig och hur ser ni på dessa vackra ord ? Walk In Beauti !

Kyss

[rore]
0

Åhhh!! Vackert!

Vandra i skönhet landar mjukt inom migKyss

Andina
0

Häärlig läsning, Shamanwolf! Tack för dina vackra och härliga tankar! Och jag kan bara hålla med dig och ta in dem!

Walk in Beauty - omfattar, för mig, allt! Att vandra i skönhet, i alla situationer och på alla plan - det är en "livsläxa" vi alla har att lära. Väljer vi att gå den vägen - så lyser vi upp samma väg!

Härliga ord, Shamanwolf! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Shamanwolf]
0

Tack Rore och Andina Kyss

Så sant som du skriver Andina väljer vi att gå den vägen så lyser vi upp samma väg.Det är ju verkligen så på alla vis Cool

Indiania
0

Tack Shamanwolf för din fina tankegång och den ödmjukhet du får fram i din berättelse.Kyss

Att vandra i skönhet är för mig att försöka vara förlåtande och förstående och se det vackra i alla själar jag möter. Nu blev jag sporrad ännu mera! Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
0

Tack för en fin tråd! Jag håller med dig i det du skriver och några rader kan jag speciellt skriva under på:

Vandra i skönhet är helande på många sätt när man kommer fram till att vad än jag är med om i livet så finns ljusningen längre fram,att inte fastna i gamla negativa mönster utan våga gå med fötterna på jorden och känna livet inom sig.

[Shamanwolf]
0

Tack Indiania och Gunilla Kyss

Det är vackra ord och börjar man tänka i dom banorna så kan man se något vackert i det mesta,ja kanske tom allt Glad

[dandamimm]
0

Vackra tankar Shamanwolf, tack för dem.Kyss

När jag läser din text kommer jag och tänka på min barndom:

När jag var liten och av någon anledning var sur och negativ brukade min mor sätta mig på trappan till den butik som mina föräldrar ägde. Så sa hon " Nu ska du se något vackert i varje människa som kommer förbi och så säger du det högt så du hör det" och så fick jag sitta så någon timme. Grejen är ju att man ändrar sig efter ett tag. Om man tvingar sig att tänka vackra tankar så blir allting bättre… Man blir en bättre människa.

Skogshumblan
0

Så kloka ord och det är en tanke jag kommer försöka få in i mitt liv. Jag är jag, jag är här och nu. Allt jag är och ska vara är skönhet.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Shamanwolf]
0

Tack Danda och Skogis,dessa ord har betytt mycket för mig och betyderKyss

Klok mamma du har Danda så borde många föräldrar lära sina barn Cool

frodig
0

Ja, jag instämmer till fullo i lovorden över det du förmedlar här Shamanwolf Glad.

Ibland går det lätt och ibland är det svårt att vandra i skönhet, men alltid värt alla ansträngningar för att vandra just där.

[Shamanwolf]
1

Visst är det värt det Frodig,inte lätt men med vilja kan man klara det mesta Kyss

frodig
0

japp, så är de Kyss, i all ödmjukhet dock Glad.