Healing iFokus

Healing

Etikett: reiki
Läst 1249 ggr
Nattuggla
0

Hur många steg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår anmälde jag mig till en Reiki healing grundkurs, ser så mycket fram emot att få börja. Det spritter i kroppen och jag blir glad när jag tänker på det. Nu till min undran - Hur många steg ska man gå för att bli utbildad healer och kunna jobba med det?

Där jag anmälde mig finns steg 1 och 2. Har läst lite på nätet och då verkar det va 2 steg + master. Men vill gärna ha svar från någon som själv gått utbildningen och har lite erfarenhet. Tack på förhand Kyss

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

tarotlasse
5

Ja du enligt Reiki så kan du börja arbeta med Healingen redan efter  Reiki 1.

Reiki 2 där går man igenom distans healing  och Reiki 3 master  ja då får man själv lära ut Reiki.

Alla kan ge healing det behöver man inte gå en kurs för men sedan så finns det så mycket annat man behöver veta och kunna för att arbeta med Healing.

Det finns lagar o paragrafer på vad du får och inte får behandla som healer.

Bryter du mot alternativ vårds lagen så riskerar du faktiskt att få 3 månader i fängelse.

Man får även lära sig hur man bemöter en klient vett och etikett  vad man kan råka ut för som healer hur hanterar du en person med självmords tankar  eller personer med svåra psykoser osv för man kommer stöta på det mesta som arbetande healer.

Så en helgkurs i healing är enligt mig på tok för lite för att börja arbeta med utomstående personer.

Själva Healingen behöver du inte gå kurs för men allt runt om kring behöver man lära sig på under kurserna.

Jag brukar säga som så bara för att man kan slå i en spik så kan man inte säga att man är en snickare finns så mycket mer man ska kunna.

Lasse