Världen är lyckligare!
Enligt World Hapiness Report har världen under de senaste 30 åren blivit lite lyckligare.
Det var intressant läsning. Vad bra att världen blir lyckligare och att tre av våragrannländer ligger i topp.
Men hur är det med oss Svenskar? Hur mår vi? Var på listan finns vi? Jag såg inget om Sverige, men det kan ju vara jag som inte klickat mig vidare på rätt sätt.
Vi kommer på en topp-placering som nummer 7! Det varier lite beroende på vilken frågställning, men vi ligger alltså bra till. Såklart kan även vi må bättre.
#2 Då satsar vi på att må ännu bättre tills nästa år!
Det var härligt att läsa - att världen blir lyckligare! Den spiralen vill jag snurra på länge!
Tack Torahzen - för uppmuntrande "statistik"! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Frågan är vad som gör vi mår bättre? Att vi kan förbruka mer olika varor idag, att fler företag bildas för att förstöra en mer. Detta skapar dock mindre fattigdom men ökar också spiralen för vår egen undergång där vi förbrukar mer än vad vi skapar.
I grunden bygger glädje oftast på denna jord vad vi har i fickan när allt är betalat, kommer vi då kunna leva i mer överflöd än innan ja då är vi gladare om inte så blir vi det inte.
Kanske ser mindre avis på grannen idag då pengarna finns i fler fickor men det betyder större förbrukning av varor vilket kräver mer resurser.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Läste den o allt handlar om att få olika saker o tjänster… Så nja…
#7 Kan du inte ta till dig detta, det kommer säkert efter hand. 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Nee jag har varit en sådan person som vars glädje ligger i vad jag får ut av allt runt mig, den tiden är förbi. Vad som än händer mig eller någon annan runt mig försvinner inte min glädje…
Den bor inom mig.. Men många i trådarna bygger uteslutande på vad de får ut av sin omgivining…
Som jag känner det så har vi alla här inne glädjen i oss också. Sedan kan man ju dela med sig av sin glädje till andra också plus att ta emot andras glädje.
Glädje i nuet är underbart! ( tycker jag ) 
Mest roliga är att du inte vet vad nuet är ;)
Då är vi två då! 
# 0 Tack Thora för länken,härligt att människor finner lyckan i världen 
# 10 Kan bara hålla med dig Indiania,glädje i nuet är underbart 
# 11 

#11 Det är trevligt med "nya" som besöker sajten. Men för att vara en "icke medlem" och kanske inte varit här inne och läst så mycket så tycker jag att du kanske ska läsa lite fler trådar innan du bedömmer om medlemmar vet vad nuet är eller inte.
Du skriver på din sida att du "håller just i skrivandes stund på att utveckla folk personligt/andligt/medialt" etc, etc. Intressant för då vet du ju mycket väl allt det om ödmjukhet också! Eller hur?!