Healing iFokus

Healing

Etikettnäring-för-själen
Läst 668 ggr
[rore]
3

Slog i boken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Healing från visdomens källa. Av :Ewa Forkelius,, för att få lite vägledning.

Där kom upp:

Närvaro

I närvaron av Gud upplever jag lycka och kärlek. De står inte att finna i en värld baserad på skuld.

I många stunder i ert liv är ni inte närvarande i det som sker. Ni går i era egna tankar och har svårt att lyssna till andra. Ni har fullt upp med er själva.

Problemet är bara att ni inte är närvarande i er själva heller. Ni behöver lära er bli mer uppmärksamma på era tankar och känslor kring det ni upplever, så att ni kan leva ert liv utifrån ett mer medvetet perspektiv.

För detta krävs det en stor närvaro och ett mycket disciplinerat sinne. Det går inte att vara fokuserad när du inte kan styra dina egna tankar.

En upplevelse av fullständig närvaro kan endast infinna sig när dina tankar är stillade. I den stillheten kommer alla dina frågor att besvaras. När du är närvarande kommer du att upptäcka en annan närvaro och detta är din enda uppgift i tiden.

I förbindelse med Allt upplever jag mitt Själv - en närvaro som alltid har funnits där.

theone2
0

Kortfattat en lättare form av medvetenhet beskrivs här.

Andina
0

Bra text, Rore! Den 'rimmar bra' med somliga 'övningar' som jag kommer att tänka på… Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[rore]
0

Hahaha,, Ja visst gör den det AndinaFlört

Indiania
0

Rore jag gillar texten och kom att tänka på Eckart Tolle, han skriver mycket om att leva i nuet!

Tack för dagens fina ord! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

[rore]
0

Vasse go Goa Indiania.

Tänkte också på honom under tiden som jag skrev.Glad