Healing iFokus

Healing

Etikettdjurhealing
Läst 374 ggr
Mitchika
0

Healing till Shepard önskas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en liten marsvinskille hemma som inte mår så bra och som verkligen skulle behöva lite energi och positiva tankar..

Det var en kastrering som fick lite komplikationer i form av en rejäl infektion och några stora bölder. Shepard, som han heter, fick sina bölder översedda av en veterinär och infektionen behandlades med antibiotika, men igårkväll hade ett stort sår öppnat sig och saker och ting såg riktigt illa ut.

Det blev världens resa in akut till veterinär, som var ett äventyr med taxi och kommunal transport som jag inte gärna gör om i första taget. Tyvärr kunde dom inget annat göra än att se över såren lite lätt och skriva ut smärtstillande, då dom inte hade rätt personal på plats för några större ingrepp.

(Det finns ett inlägg under Marsvin iFokus, "AKUT! Marsvinskunnig veterinär" för den som vill läsa hela historien)

Så vi åkte hem och gick det första vi gjorde den här morgonen till veterinären som utförde kastreringen. Dom skötte om bölderna och såren, sköljde ur med saltlösning och förlängde antibiotikakuren. Såren ser bättre ut nu och han är lite piggare.

Men tidigare här hemma har han dessutom börjat snora och även hosta lite, så jag är livrädd för att han ska åka på en förkylning (som kan utvecklas till lunginflammation) till råga på allt det här. Jag vet inte hur mycket mer han orkar med…

Det syns kanske inte så bra för hans långa päls, men han har tappat väldigt mycket vikt och känns fruktansvärt tanig när man tar i honom. Han äter någorlunda, det känns att magen är rätt full för det mesta, men han ökar knappt i vikt.

Han förlorade sin mycket äldre burkamrat i en stroke för ungefär en månad sen, två dagar innan kastreringen. Det tog lite extra på honom och att det dessutom blev komplikationer av kasteringen…

Det vore jättesnällt om någon kunde skicka lite healing energier och tankar till Shepard så att han får lite hjälp till att klara sig igenom det här…

Bilden nedan är Shepard från tidigare ikväll, togs för kanske en halvtimme sen bara.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[GunillaF]
0

Jag skickar lite energier till söte Shepard.

Kanske det behövs en ny liten burkompis om det inte redan finns?!

Mitchika
0

#1 Det finns två underbara tjejer som väntar på honom så fort hans sår läkt och infektionen gått över..

Vad jag har lärt mig så ska marsvinshanar vänta i 3-4 veckor efter kastrering innan dom sätts ihop med honor, då det annars finns risk för dräktighet ändå.

Den tjugoåttonde april var planerad som ihopsättningsdatumet, men nu vet jag inte hur länge det kommer dröja innan dom kan sättas ihop tillsammans alla tre.

Andina
0

Jag skickar också lite 'healingbubblor' till din vän idag, Mitchika! Och håller tummarna för att han ska återhämta sig snabbt och bra nu!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Mitchika
0

Tack så mycket, GunillaF och Andina. :)

Det ser ut som om Shepard är på bättringsvägen! Fortsätter allt gå åt rätt håll finns det en chans att han kan flytta ihop med tjejerna i nästa vecka! :)

Andina
0

Åh, nu håller vi tummarna! Vad skönt att det verkar som att han är på bättringsvägen! Håller tummarna hårt! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
0

#4 Skönt att höra. O vad han ska längta efter brudarna!Skrattande