Mina trumresor
I kväll har jag varit iväg på trumresor och det var helt fantasktiskt!
Vi var 14 personer med olika erfarenhet som skulle göra detta. Några hade aldrig ens mediterat, vi var tre som gjort trumresor tidigare, resten mediterade ibland.
Att slappna av är inte det enklaste om man inte är van och dessutom tillsammans med många andra…
Jag har inte några problem med att slappna av nu för tiden. Det går så gott som lika snabbt som att knäppa med fingrarna så är jag "borta". Inte borta så jag inte är medveten…väldigt avslappnad och på en annan frekvens kan man säga.
Under första resan skulle vi träffa vår huvudguide. Jag har träffat min så många gånger, men det är lika kärt varje gång. Vi blir liksom ett. Inte två själar/andar som språkas vid, vi blir en och samma. Jösses vad det är svårt att förklara…
Under andra resan skulle vi träffa våra kraftdjur. Den här gången träffade jag en stor färgglad och vacker papegoja och en panda.
Vi skulle gå in i det inre av en trädstam tillsammans med våra kraftdjur. Därinne var det så vackert. På ett bord låg en bok och jag skulle se efter om det stog något budskap i den, till mig. Om det inte stog något så skulle jag skriva något själv. Nu behövde jag inte skriva något för där stog redan något. Ett enda ord och det var TACK.
Under tredje resan skulle vi se om vi kunde få träffa någon/några nära och kära från andra sidan. Vi skulle tänka oss en bänk ute på en äng, gå till bänken och sitta ner på den och vänta.
Nästan omedelbart kom min son. Han satt nära mig under hela den här resan. Pappa kom, morfar, mormor, en kusin, farmor och farfar och en kamrat till pappa. Det blev rena rama släktträffen på min bänk. Vi satt där en stund och talades vid, kände kärleken och gemenskapen till varandra ända tills trumman tog mig tillbaka till nuet och då blev det bråttom att säga hej då för den här gången.
Åh vilka känslor det har varit i kväll! Härliga och underbara!
Om ni får tillfälle så gör en trumresa. Det går inte att föklara hur underbart det är! Det måste upplevas!
Vad härligt det låter!
Åhh vad det låter härligt. Jag ryser av din berättelse. Tänk att det är möjligt att få kontakt med nära och kära. Det är en stor tröst. Tack för att du berättar Gunilla.
Åh, vilka resor, Gunilla! Alla tre resorna! Vilken kväll du har haft! Helt underbart! Vilken familjeträff!
Härlig känsla du har också med mötet med din huvudGuide! Jag har aldrig satt de orden på det, men dina ord är som att "slå huvudet på spiken"!
Jag får också en så varm känsla för detta TACK som du fick! Jag inbillar mig att jag förstår vad det TACKET står för! Det är nog många som kan skriva under på det! ;)
Jag gissar att du har en härlig natt nu med många känslor!
Tack för att du berättar! Det är alltid så kul och spännande att få höra om andras upplevelser! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jaa, det var verkligen härligt Maria Katarina och som Majlar skriver är det en stor tröst att få träffa sina nära och kära.
Tacket kan stå för så mycket Andina. Jag känner sån tacksamhet till så mycket. Jaa, egentligen till allt! Även till saker som inträffar som till att börja med är pest och pina så brukar jag försöka finna något att ändå lära av det som händer och försöka vara tacksam. Inte lätt, men försöka duger.
Jag kan t.om känna aningen tacksamhet till att jag blev så himla arg igår på den gubbe som snoka runt på min tomt - tacksam att jag ändå fick uppleva det och inse hur ARG jag kan bli… och obehärskad.
Vilken underbar kväll du haft Gunilla som fått träffa dina nära och kära.
Intressant möte med din huvudguide och jag förstår precis vad du menar.Detta är nog en kväll du länge kommer att ha i ditt minne och i ditt sinne.
Det finns mycket att vara tacksam för och vi behöver nog bli påminda om det ibland.
Tack för du berättar!
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
#5 Tack för att du läser och gläds med mig!
Kram

Vad härligt och jag själv upplever att meditera med hjälp av trummorna blir så mycket starkare och så mycket lättare att gå ner i en djupare meditation.
Det jag bliir förvånad över med era resor är att ni först en resa för att träffa er huvudguide och sedan för att träffa kraftdjuret.
När jag gjorde min första trumresa var denna Shaman mycket nogran med att samtilga i gruppen gjort en underjords resa för att finna sitt kraftdjur.
För hade man inte funnit sitt kraft djur eller gjort en underjords resa så fick man inte göra ngn annan av resorna.
Så där började man med att vi som inte gjort en underjiords resa och dom som gjort den i inte funnit sitt kraft djur fick göra denna trumresa och man fann massor av djur på denna resa-Men Shamanen var väldigt tydlig dels bad han våran vägledare och huvudguide visa sig som ett djur och stötte vi på insekter krälsdjur eller djur som visade oss tänderna så fick vi absolut inte ta kontakt´med dom. Dök det upp en jätte gulliga apa hos mig o den bara visade sig framifrån och även det var en jätte gullig apa så var dey inte mítt kraft djur för mitt kraftdjur skulle visa sig från alla sidor från båda sidor uppifrån och nedifrån och bakifrån o framifrån.
Det var inte alla som fann sitt kraft djur under resan och dom fick absolut inte följa med dom andra resorna Shamanen såg mycket väl vilka som dök upp och dom dök upp på rätt sätt.
Vi som fick hittat vår kraftdjur fick då följa med på nästa resa som var en mellan resa där vi mentalt klättra upp i ett träd o strata resan däri från och där vi fick bestämma vem ville besöka i denna levande världe en såkallad astral resa.
Jag valde en medium kolega som var hos vänner i en qannan del av landet och under resan så hamnade jag iett kök med min kolega och några andra mäniksor jag kände igen mina vänner var fullt invecklade i ett samtal.
Efter vi kommit till baka tikl resan så ringde min kolega och jag frågade om hur det såg ut i köket och jag frågade just om dom vännerna jag såg var närvarande och om vad dom pratat om och allt stämde.
Vid ett annat tillfälle bad oss shan´manen att besöka ett hus i USA som han tillbringat som barn när vi kom tillbaka fick vi beskriva hur huset såg ut butom hus inomhus osv och han visade oss buílder så vi kunde få en bekräftelse på att det verkligen stämde.
Sista resan vi fick göra det var en ovan resa då man reste till ande världen och besökte ande världen och fick tala med våra anhöriga var egentligen väldigt lika andra meditationer men det funkade detta också o var en härlig kominikattion med våra kära.
Så olika sätt vår shaman var väldigt noga att vi skukle finna kraft djuret först och att vår Guide skulle visa som kraftdjuret,
var även med en annan shaman som likadant där att guiden skulle visa sig som ett kraftdjur´.
Så lite olika sätt för olika indian stammar och även olika för olika New age Shamner men oavsett helt underbar trumresor oavsett sätt.
Lasse
#7 Intressant att se att de inte arbetar alldeles lika - i samma följd menar jag. Tack för att du berättar hur i gjorde.
Oavsett hur långt man kommer i en trumresa så kan man ta emot hur mycket healing som helst. I gårkväll flödade verkligen de energierna!
Tack för din fina, fina berättelse Gunilla.
Så roligt att du vill dela den med oss. Även jag blir också så glad att du fick uppleva så mycket starkt och fint, och vilken gåva att ni har den möjligheten där i din "obygd" 
Jag har också gjort trumresor, nu är det länge sen sist. Du inspirerar mig att söka mig tillbaka dit igen
!
#9 Ja, res igen!
Tack för att du delar med dig Gunilla, låter härligt och jag har något att se fram mot förstår jag eftersom jag aldrig varit på trummresa.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
#11 Ja det har du verkligen!