Vi köper skövlad urskog - Klicka!
Har precis tittat på Uppdrag Granskning på SVT (länken går till SVT Play)- ett program som handlade om IKEA och deras skövling av gammelskog/urskog i Karelen. Med Världsnaturfondens goda minne…
Jag blir så vansinnigt ledsen när jag ser dessa program…
Nu är det ju inte bara IKEA som bidrar till skövlingen av våra egna "regnskogar" - fler företag finns som lever på trä…
Men naturen, djuren och även vi människor måste ju ha dessa skogar för att överleva. Vi behöver alla leva på skogen - men inte genom att skövla…
*
Vi har några få "bälten" med urskog på jorden kvar - ett bälte där vi har bl a regnskogarna i Sydamerika, skogar i Afrika m m. Och så har vi ett "nordiskt bälte" som går i Europa med bl a Norden, Ryssland m fl.
Jag ser ju bara där jag bor, den pyttelilla skog vi har kvar här - och som jag flyttat ut till, för att jag vill leva i skogen - "skövlas" bort till förmån för stora villor och enorma gräsmattor…
Det är så lätt för oss att glömma bort vad som sker "bakom" allt som vi kan köpa för pengar…!
Vi alla behöver skogen för att ens kunna andas!!
*
Gå gärna in på www.ettklickforskogen.se och klicka på knappen -helst en gång om dagen - så sponsrar du deras verksamhet i att skydda våra gammelskogar. Jag har gjort det i ett antal år nu - med undantag för korta perioder då jag, tyvärr, glömmer bort att göra det… Jag har även "köpt träd" i svenska urskogar. För jag vågar inte ens tänka tanken på hur det slutar om vi inte gör något! Och fort går det!
**Ett litet klick - helt gratis
**- en liten ansträngning för en stor angelägenhet!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jag är med och klickar där redan. Bra att du tar upp det, Andina.
Ja det är så hemskt att de skövlar skogar både utomlands och här hemma.
Skogen är ju en del av vårt syre!
Jag klickar Andina och Tack för påminnelsen! 
" Var nära naturen - var när dig själv "