Läkande och stärkande healing önskas
Har haft en jobbig första del av året. Är inne på min fjärde penicillinkur mot bihåleinflammation:-(. I fredags var jag till läkaren och fick höger bihåla spolad, ingen trevlig upplevelse. Vänster bihåla värker också men tydligen var det inget att spola i den. Jag spolar med nässköljare, tar kortisonnässpray och nu penicillin. Har också hostat sedan december och får pulmicort mot det för det är troligen något astmaliknande. I går kände jag också av värk som liknade migrän igen. Har fått Botoxinjektioner för att hindra migränvärken och nu har de slutat fungera.
När jag igår var på ett möte pratade vi om hur jag mått den sista tiden och då såg jag helt plötsligt sambandet med en väldigt tuff arbetssituation just nu som nog har sänkt min ork och immunförsvar. Jag sätter lätt stress och oro i kroppen.
Jag har tidigare i vår bett om hjälp med lite healing och får alltid så underbar hjälp av er med ork att ta mig vidare och läka. Känns nästan pinsamt att fråga om mer men jag skulle behöva lite mer energi för att orka med just nu. Skulle också behöva sätt att själv hitta min energi men jag har svårt att hitta den just nu. Är så mycket som tar energi istället för att ge just nu.
Finns det några av er härliga healers som skulle vilja hjälpa mig med lite healing?
Tack så jättemycket i förskott! Jag uppskattar verkligen er hjälp.
Usch vad jobbigt du har det! Du ska inte känna det som pinsamt att du ber om hjälp!!! Vi försöker så gott vi kan och nästa gång är det någon av oss andra som ber om hjäp!
Tanken på allergi är det första som slår mig när jag läser det du skriver. Har det blivit kollat? Jag känner nämligen igen hur jag mådde och hade det innan jag fick göra tester och det konstaterades att jag var/är allergisk mot en massa olika saker. Om det inte är kollat, så fråga iaf.
Klockan 15.oo skickar jag till dig om du har tid att sitta eller ligga ner en stund. Annars kan jag i kväll. Bestäm du vilken tid som passar dig bäst.

Du är underbar Gunilla:-)
I kväll passar nog bättre för jag måste iväg till min bror ett tag.
Jag har inte kollat allergi men det kan i alla fall inte vara mot mina katter för jag hostar nästan mer på jobbet (skolan) och känner inget av katterna. Däremot gör min karl det tyvärr så det är tur att han bara är här på helgerna. Däremot ger kissarnas mys och gos mycket positiv energi:-). Ska prata med läkaren om det där med allergitest.
#2 Klockan 22 i kväll då?!

Passar utmärkt
#4 Bra. Då "ses" vi då!
Hej du Smilax
Vill bara säga till dig att jag för två år sedan plötsligt blev sjuk och fick allehanda problem. Jag utvecklade allgerier, ansträngningsastma och migrän.
Jag har ätit allergitabletter, jag har sprayat med Avamys, Pulmicort, Oxis och Bricanyl. Jag har fått Sumatriptan för migränen…
Så för ett tag sedan insåg jag precis som du, att jag hade en arbetssituation som inte höll. Jag tog ett beslut och sade upp mig. Jag bestämde mig också för att aldrig någonsin se bakåt eller gräma mig.
Två dagar efter jag hade lämnat in min avskedsansökan blev jag uppringd och erbjöds ett jobb jag tackade ja till. Mina allergibesvär, min astma och migränen har upphört helt och jag äter idag inte en enda medicin för ovanstående.
Stå på dig tjejen, och lyssna på rösten i ditt hjärta. Den kommer leda dig rätt!!
Jag vet så väl vad du går igenom och hur mycket energi det tar.
Klockan 22 är jag här och hjälper till, och du ska aldrig någonsin känna dig påträngande för att du ber om hjälp. Positiva tankar kommer hjälpa dig ta emot healing och känna dig starkare. Negativa tankar och skuldkänslor kommer försvåra att ta emot…
Fridens ljus
Fridens ljus
Vad jobbigt du har det. Jag är också med klockan 22. Kram

Isomeia: Ja arbetssituationen just nu känns ganska ohållbar men samtidigt känner jag mig låst i och med att jag är 25% sjukskriven. Vem sjutton vill ha någon som söker ett heltidsjobb men sen inte kan jobba heltid? Skulle verkligen önska att jag fick sjukersättning istället eftersom jag inte klarat av att jobba heltid de senaste 19 åren mer än korta perioder som resulterat i ny heltidssjukskrivning. Visst borde jag prova att söka nytt jobb men tror inte riktigt på att det ska fungera just nu. Men trötthet och negativa tankar gör ju inte att man mår bättre tyvärr. Jag trivs ju egentligen med jobbet men arbetsbördan just nu är för tuff. Tack för dina tankar, det ger mig hopp om att kunna må bättre.
Tack både Isomeia och Majlar för att ni vill hjälpa mig.

Somnade gott i går kväll och fick en god natts sömn
. Idag är jag väldigt trött och har huvudvärk men är tvungen att hämta en säng i kväll. Sen ska jag vila mer. Är övertygad om att ni fick mig att sova riktigt gott:-)
#9 Bra att höra att du fick sova gott.
Ja, det måste vara motigt och kännas som att man går i en "spiral" Smilax. Jag hoppas verkligen att det löser sig på ett bra sätt för dig snart - så att du kan satsa helhjärtat på att bli bra och inte låta orostankar och smärtor dra ner dig!
Men skönt att du fick en god sömn efter all healing som du fått. Det kan ju vara en bra start för dig att ta dig ut ur 'spiralen'. Hoppas du fått sova gott inatt också - och vaknar utvilad och pigg idag!
Jag säger som Gunilla, inte ska du känna det pinsamt att be om Healing! Många av oss tycker dessutom om att få 'jobba med healingenergierna'. (Även om jag denna gång inte kunde ställa upp…)
Håller tummarna för att det lättar för dig rejält nu! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Åh tack Andina
. Jag har faktiskt känt mig riktigt pigg idag och orkat med en hel del. Nu på kvällen har jag tagit helt slut och har huvudvärk men det är nog inte så konstigt när jag varit och handlat både mat och bäddmadrass på IKEA,
För mig som inte är healer själv känns det lite jobbigt ibland att be om healing när jag inte själv kan ge tillbaka.
Blir alltid så glad bara av att gå in här och läsa för alla är så positiva så när jag känner mig helt slut själv läser jag gärna lite här. Önskar att jag själv vore mer som ni ibland och inte alltid så jordnära och "oandlig" som jag är. Men era positiva energier sprider sig i alla fall genom era skrivna ord fram till mig
Tack igen! Ska snart se till att åter igen få en god natts sömn.
Vad skönt att du har känt dig stärkt och pigg idag! Grattis till det! Och så ska det fortsätta! 
Men, Smilax, ett litet tips, i all välmening, på vägen - nästa gång; När du laddar dig med kraft och energi (genom Healing eller på annat vis) - slösa inte bort den helt på shopping på Ikea, storstädning eller andra "mindre viktiga" saker! Spara på den till kroppen så att den får verka där istället! 
Och dina go'a ord om sajten - jag kan bara hålla med dig! Alla ni medlemmar här inne är hur härliga människor som helst! Och det är ni som gör sajten! Så - sträck på er! 
P.S. Hoppas bäddmadrassen passar din kropp perfekt! Så att du får många go'a nätter med härlig sömn!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jag blir så glad när jag läser dina ord Smilax. Det är du och alla andra medlemmar gör sajten och den härliga stämningen!
Kram
Känner så med dig Smilax, har själv också lätt för att sätta stress i kroppen så jag blir precis dränerad.
Det som slog mig när jag läste dina ord är att du vet var skon klämmer, gör vad du kan åt det. Vet att det inte alls är så lätt som det låter men minsta lilla du gör som blir bättre har du iaf gjort!
Stor varm kram och så goda tankar din väg i kväll!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.