Healing iFokus

Healing

Läst 903 ggr
[Heike]
0

Oj kärlek det är vad det är

http://www.youtube.com/watch?v=4fsD5zgIhWs förlåt liiiite OT och knappt.

[GunillaF]
0

Exakt. "Glöm inte bort att änglarna finns"….

Glöm heller inte bort att var och en av oss kan försöka vara "änglalik" och hjälpa våra medvandrare under färden så gott vi förmårKyss

[Heike]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lite kristet kanske men jag  växte upp med den här familjen,Nygrens och har underbara minnen med både Nils som sjunger och hans dotter  Sara.Det som är så härligt med Nils texter är att dom är så tidlösa och passar alla även om man inte har en kristen tro.

Har så många fina minnen med dom sen dom bodde i Adelborgsgården i Gagnef.Otilia Adelborgsgården.Vi fick alltid vara som vi var och bara njuta av livet och sen gick Nils bort och nu bor dottern med sin familj och Nils fru i södra Sverige.

Vi lärde känna dom på 70-talet och så många fina minnen finns,Nils brukade låna ut sin häst till mig och dottern Sara och jag red runt på Gagnefs gator.Lite nostalgi för mig men människor jag verkligen älskade och saknar idag .

Att lyssna till hans skivor och texter är ren healing och även om jag inte alls är kristen så tar jag till mig dom i mitt hjärta ,dom passar alla oavsett tro Glad

Det var en sorg när Nils fru sålde huset och sista gången vi var dit,jag ,mor och far men underbara minnen från Gagnef och Otilia Adelborgsgården dom finns i våra hjärtan.

Sång och musik det var vad deras hem var fyllt av och kärlek en underbar familj med massor av värme.En värme att ta till sig även om man inte bär en kristen tro.Där trivdes vi alla och var alltid välkommen med ett öppet hjärta ,snacka om healing Cool

Läser ni det här Sara och Irene ,varmaste kramen på er ni är saknad och jag önskar ni fanns närmre ,tack Nils för alla varma kramar under min svåra mobbningstid i skolan.Ni är en underbar familj som betyder och betytt så mycket för oss Kyss

Saknaden är stor efter dig Nils fast åren har gått ,Minns du när du ringde på min dörr och jag inte hörde för din musik dånade i högtalarna och dämpade ringklockans ljud,du viftade med händerna och log utanför köksfönstret och fick min uppmärksamhet så jag kunde släppa in dig på en kopp kaffe.Du blev så glad av att det var din musik och dina sånger som dånade ur högtalarna.

Oj vad jag saknar dig och din musik,dina varma ord och dina goa kramar till alla oss som behövde Gråter

Förlåt Gunilla det är bara jag som sitter och blir sentimentalSkäms men det sägs ju vara healing det också så jag delade med mig lite ,kanske för mycket men helande det är det och behövdes just nu.Eliah,Noah,Mose och Goliat mina katter fick förresten namnen efter Nils sånger som han skrev.Allt ligger mig så varmt om hjärtat och saknanden efter en varm själ känns svår trots åren som gått.

[GunillaF]
0

Jag tycker det är trevligt att du delar med dig Heike. Inte ska du be om förlåtelse för det inte. Healing kan vara så mycket. Healing är sånt som gör att vi mår bra och känner oss glada.

Tack för att du delar med dig av dina härliga minnen. Jag kan se dig för mit innre hur du rider omkring i Gagnef eftersom jag brukar vara där och vet hur det ser utGlad

[Heike]
0

Ibland är goda minnen bra att ha och man fylls i själen med både glädje och vemod.Ja du känner ju till Gagnef och vi red ofta i krokarna flottbron inte långt från deras hem som man också ser på höjden från bron Glad

[GunillaF]
0

#4 Oj, då är det i samma område som min dotter bor!Skrattande Hon bor på höjden ovanför flottbron.

[Heike]
0

Tallbacken månne då är det på samma gata i så fall Flört

[GunillaF]
0

#6 Näe, inte riktigt den gatan. Till vänster om TegelbruksvägenFlört

[Heike]
0

Då är jag nog med vart och vilken.Fina omgivningar i dom krokarna Glad

majlar
0

Ja tycker det är healing när man får ta del av härliga historier och minnen. Man blir så glad och kärleksfull i tanken. Kram på dig Heike

[Heike]
0

Kram tillbaka Majlar och kan bara hålla med att det är helande på många vis att få ta del av Glad

Indiania
0

Så fint du berättar för oss Heike och så mycket healing du fått av dessa goa människor du berättar om.Kyss Så mycket healing du ger till oss!

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Heike]
0

Tack själv fina Indiania,mycket värme fanns det hos den familjen.Det gör du också ger healing,tack till dig med Kyss

Andina
0

Visst är det healing när vi får minnas med kärlek! Och visst är det healing när vi får ta del av dessa minnen!

Tack go'a Heike för att du berättar om din kärlek till denna familj! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

szirius
0

sitter och ler när jag läser Heike. Underbart!Kyss