Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 7331 ggr
Soffe
0

Chakrastenar

Hej!!

Jag e på väg o köpa stenar till mina chakran o jag har fastnat lite på vilka jag ska köpa till pann o kronchakrat..vet inte om jag ska köpa ametist till pannchakrat o bergkristall till kronchakrat..det finns ju många stenar som passar till våra olika chakran..någon här som kan komma med förslag på dem ni tycker känns/passar bäst till dessa chakran..

Glad

LottaU
0

Jag brukar använda mig av Ametist till pannchakrat och bergkristall till kronchakrat.

Tycker dessa stenar har bra egenskaper och det känns rätt för mig.

Sen är det en del som har t ex. sodalit till pannchakrat och ametist till kronchakrat.

Gå på din känsla, och välj stenar som du tycker om själv.

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Soffe
0

Okej, tack :) Jo det e nog det bästa när man går på känslan :)

LisaL
0

Jag håller helt med LottaU. Ingen mer än du själv kan veta vad som passar. Gå på din känsla och intution, den är bäst för dig.

Lycka till!

Mvh LisaL

Tarotsanna
0

Vilka stenar blev det?

Soffe
0

Jag har inte bestämt mig än..får se..funderar fortfarande :)

Kram på erGlad

CarolineO
0

Hur använder man stenarna till chakran??

Soffe
0

#6 Du lägger stenarna på kroppen..där chakrana finns, man kan lägga flera stenar på ett Chakra och så kan man kompletera med fler än just den chakrastenen man har valt..Jag är inte så kunnig på detta då jag inte har gjort det själv än, har mest tittat o läst i böcker så någon annan som kan det här mer får gärna skriva om det..

Glad

FiaH
0

Hej hej!! Någon här inne som vet vad Jade står för, det är en grön väldigt vacker sten. Har hört något att det är en lyckosten. Har jag rätt?? /Fia

LottaU
0

**

JADE - Grön, vit, röd

**

Jade är en helig sten i Kina och man tror att den förlänger livet. Det är en lycko-, skydds- och visdomssten. Jade är lugnande och helande och den arbetar med de underliggande psykiska orsakerna för att bota sjukdomar. Den är speciellt bra för njurar, hjärta och mage.

Detta hittade jag på internet!

Men det finns så många betydelser för varje sten, men det brukar finnas en grund vad stenen står för!

//Lotta

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

FiaH
0

Tack så mycket Lotta / Fia

MariaJ
0

Grunden som finns i varje sten är lagd för att många har upplevt den så. Sen finns det så oändligt brett område inom varje sten och kristall, så man ska gå på sin egna känsla då man väljer en sten till sig själv. Om man skulle tappa stenen man bär, så är man färdig med den och ett stenbyte kan vara aktuellt.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tita
0

Vad gör man med stenarna alltså hur använder man dom, har man dom bara i närheten när man mediterar eller vad ???

Tarotsanna
0

Jag bär dem ofta med mig, små Kristaller som ryms i fickan, och vilken kristall jag väljer beror på vad jag känner att jag behöver. Glad Fast jag har olika Kristaller för olika ändamål. T.ex. så har jag en ganska stor bergskristall spets och den tar jag fram när jag behöver hjälp med lite extra energi och fokus. En stor rosenkvarts har jag för att skapa positiv energi och ett ametistkluster för rening av olika saker. Så man kan använda Kristaller på många olika sätt. Har två spåkulor också och jag antar att dem är av bergskristall?!

Tita
0

Ok Jag har en bergsakristall och en påse med stenar för möte med  Guider som jag har med mig när jag mediterar.

Har tänkt köpa Chakra stenar också, men tänkte ifall det var något speciellt man skulle göra när man använder dom förutom att bara ha dom med.