Healing iFokus

Healing

Etikettupplevelser
Läst 1620 ggr
majlar
2012-04-21 15:51
0

Lång

Jag har varit med om ett fenomen ett par gånger. Senast idag när jag var ute med Siri på promenad. Plötsigt växer jag och känner mig jättelång. Vad är det för märkligt. Jag riktigt känner hur lång och reslig jag är. Till saken hör att jag är bara 160 lång. Första gången slog jag  bort det och tänkte att det måste vara inbillning, det är det säkert också, men visst är det märkligt.

Är det någon mer som har känt ungefär det samma. Det har hänt mig ett par gånger. Är man lite knäpp eller vad är det frågan om tro. Vågar nästan inte fråga här med fara för att man skall klassas som lite bakom.

[Heike]
2012-04-21 16:13
0

Då är vi två som är lite bakom Skrattande har upplevt samma känsla och jag tror det har samband med kronchakrat, öppningen så man rent energimässigt känner sig längre.Är 159 och det som var mest mysko var att min mor en dag tyckte jag såg längre ut.Ren slump jag vet men det var lite kul att hon slängde ur sig den meningen.

Det har hänt några gånger och man känner sig faktiskt längre märkligt nog.Häromdagen när jag satt vid datorn tyckte jag att jag var högre upp med huvudet från bordet än vanligt.Märklig känsla men den finns där ibland.Ska bli intressant och se om fler upplever detta mysko fenomen .Tänkte göra en tråd men var för feg,tur du hade modet så jag också vågade tala om detta Cool

Andina
2012-04-21 16:59
2

Jag har den upplevelsen titt som oftast. Och det är en så'n påtaglig skillnad när man plötsligt är så mycket längre.

Jag tror att det har att göra med hur bra energierna flödar i en. Är jag stressad, trött och orkeslös eller dylikt - då "komprimeras" min energi. Men när jag mår bra och har rensat (omedvetet eller medvetet) i min energi så blir jag längre.

Det har nog att göra med att man "öppnar upp" mer och då upplever längden annorlunda. Jag skrev för en kort tid sedan om detta någonstans, lustigt, för jag har aldrig hört någon annan uppleva detta fenomen förut…

Jag har också upplevt mitt "microskopiska" jag och samtidigt mitt "macroskopiska" jag - gigantiskt stor samtidigt som jag upplevde min allra mest mikroskopiska "mittpunkt". Jag tror det är en 'variant' av samma upplevelse - som detta med vår "olika längd"…

Jag blir så glad när jag hör att fler upplever detta - för, för mig är det helt naturligt och hör alltså ihop med mina energier. Så det är kul när det finns fler som förnimmer detta.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
2012-04-21 17:22
1

Förvånad Så där känner jag också någon gång då och då. Jag brukar "hajja" till och tänka att jösses vad det blev långt ner till golvet helt plötsligt!

Det kan vara som du skriver Andina, att man är mer öppen just då. Jag har haft känslan av att min Aura varit stooor vi de här tillfällena också!

majlar
2012-04-21 17:29
0

Oj jag ryser. Trodde nästan att jag hade blivit lite konstig. Men känslan av att vara mycket högre än jag vanligtvis är, är  så påtaglig.

Jag har bara i mina drömmar upplevt olika fenomen tidigare.

Hoppas fler kommer in delar med sig. Kram kram

[Heike]
2012-04-21 17:44
0

Coolt att vi är fler,toppen att du tog upp detta Majlar.Minns även att jag som ung kunde känna detta men det var innan jag var insatt i energier,andekroppen och auror.Men att det rör sig om öppenhet och en förälängning av vår andekropp/aura/energikropp det förstår man ju.

Tror bestämt jag ska slå mig ner med en kanalisering om just detta nån dag,har inte tänkt så djupt in i det men när jag nu hör fler blir det riktigt intressant och man vill veta mer Glad

Hoppas fler har upplevt detta.

[Chakra]
2012-04-21 18:10
0

Jag har också känt såhär, men då har det varit när jag haft kontakt med andra sidan och ska beskriva ex en man som är väldigt lång. Då har jag känt mig lång också.

Christina_46
2012-04-21 18:55
0

Hejsan. Jag har också känt mig låång ibland och ibland kort. Har frågat min vägledare vad det berott på. Han säger att jag känner av andar som antingen är långa eller korta. Glad

[Torahzen]
2012-04-21 19:26
0

Jag kan också känna mig extra lång ibland! Inte så att jag växer en dm men ett par cm ändå och rakare hållning.

Kul att ni ta upp detta! Jag ska tänka på mitt kronchakra nästa gång jag är lång. Flört

tarotlasse
2012-04-21 20:07
0

Ja detta är ju även ett sätt för andevärlden att komunicera med oss och beskriva hur dom själva såg ut när den levde.

Så när jag ber anden visa hur den såg ut så kan jag i min egen kropp känna mig längre kortare smalare eller tjockare  och då beskriva detta.

Dom kan även visa på detta sätt med sjukdommar o dödsfall att jag då kan smärtor i magen om dom haft mag probelm eller känna en hjärtinfarkt om dom avled av en hjärtinfarkt.

Ngt som många gånger misstolkas av folk som inte vet att dom kan komunicera på detta sätt.

Vi var hemma hos ett par som var jätte rädda för en ond ande som knuffade kvinnan i huset ner för en trappa.

När vi beskrev anden så kunde mannen i huset känna igen anden och den hade avlidit av en hjärt infarkt i trappan och ramlat ner för trappan.

Det var vad kvinnan kände  så ande världen kan komunicera med oss genom våra egna känslor dom använder alla våra sinnen.

En av dom första kurserna jag gick på så blev jag jätte rädd för jag kände att ngn försökte strypa mig.

Men personen framför mig kunde känna igen anden jag beskrev och den hade hängt sig  så den visade bara hur an avlidit för att kunna bli igenkänd.

Ngt jag tolkade helt fel så man lär sig efter hand.

Så fort man berättat om känslan man fått så släpper känslan från mediumet.

Även guiden kan ju visa sig på detta sätt och att man kanske känner sig längre eller kortare beroende på din egen längd.

Lasse

Andina
2012-04-21 20:11
1

Fast för mig är detta nå't helt annat än andekontakt. När jag har andekontakt känner jag av, på det sätt du beskriver, Lasse. Men dessa upplevelser, som åtminstone jag har, har med mina egna energier att göra. Det har jag lärt mig att se med åren. Så det är mitt jag, inkl den "ickefysiska" delen av min energi som jag känner av.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
2012-04-21 20:14
1

#10 Ja, jag kan hålla med dig Adina. Det är JAG som känner mig lång. Jag känner andarnas kroppstorlek på ett annat sätt.

tarotlasse
2012-04-21 20:15
0

Ja visst kan det var dina egna energier du känner.

När man använder sig av sitt eget inre och läser av ngn så kan man känna det på samma sätt så behöver ju inte vara en ande ju.

Lasse

[C Stark]
2012-04-22 09:57
1

Å, vilken rolig tråd - fler galna människor!

Har också upplevt detta många gånger, och bara under positiva förhållanden och i positiv bemärkelse på väldigt blandade platser. Även under avslappning och meditation.
Har dock inte valt att sätta något ord eller förklaring på det. Det är vad det är helt enkelt.  Nästan lite hög.
Skön känsla.
Men det känns verkligen som man är helt och totalt öppen för alla energier och sinnesintryck.

Jag brukar ofta be om teken då detta infaller vilket ofta bekräftas så jag tror att det handlar om en själv, att man är helt öppen och mottaglig för att både ta emot och ge helt enkelt…

Glad

solvinge
2012-04-22 10:01
0

Jag har också upplevt detta, särskilt påtagligt när jag har varit på någon kurs och upplever att jag har mer energi. När jag gått därifrån så har jag känt mig längre.

majlar
2012-04-22 10:04
1

Kul med fler och många olika åsikter om vad som händer. Jag tycker att du CStark sätter rättså bra förklaring om hur jag  känner också. "Nästan lite hög" som lyckokänsla, lite euforisk känsla. Bara tacka och ta emot och hoppas på att det händer igen och igen.

Ungefär som en dröm jag hade en gång. Jag var i badhuset och simmade, plötsligt gjorde jag en sån där Delfinloop. Upp i luften och runt sen ett djupdyk rakt ner i vattnet. När jag vakndade och kom på vad jag hade varit med om var det så verkligt så känslan satt kvar länge.

Kyss

[rore]
2012-04-22 14:17
0

Wow Majlar!!

Visst är det en märklig men häftig känsla. Jag tycker Andina förklarade det så himla bra.

När jag upplevt detta så har det ofta kommit efter en period då jag känt mig sänkt och håglös,, mer i slentrian,, så vips kommer denna känsla och lyfter upp,, breddar det inre perspektivet,,

För mig är det som att få en spark i rumpan om att nu är det dags att ta sig för,,,,

Det kan ju vara olika från person till person.

Tack för att du delarKyss

szirius
2012-04-23 22:21
2

Känner absolut igen upplevelsenGlad, som Gunilla skrev brukar jag känna: plötsligt är det låångt ner till markenFlört och jag tycker också att jag liksom kan " överblicka saker" mkt bättre i dessa situationer, alltså jag känner mig även rent "mentalt" längre.

Sedan har jag upplevelser av båda slag under meditation, både att jag växer och bli lång,lång,lång, utan problem ända upp till trädkronorna, jättehärlig känsla.

Och även att jag krymper ihop och blir en liten, liten "slät" varelse, en känsla som att jag är en putsad mjuk liten träflisa( tänk er en miniminiliten smörkniv i trä, sådär mjuka som de kan vara när de sandpapprats), haha, låter helt konstigt men den upplevelsen har jag haft sedan jag var pyttelitenGlad, då den brukade komma då jag somnade. Det är en trygg upplevelse, mer att det är "väsensartat", jag känner mig som en älva, tyngdlös och nästan genomskinlig,  inte alls att det skulle ha en psykologisk mening i att jag känner mig " förminskad" eller liknande.

#15 åååh, det drömde jag för inte så länge sedan. Jag simmade med delfiner och kunde hoppa och göra volter precis som dem i vattnet, den hade jag glömt! Glad

majlar
2012-04-24 08:28
0

Vad härligt skönt ni sätter ord på det jag kände. Väntar och hoppas med spänning att jag även får känna av att bli liten som en tesked. Ioch för sig har jag alltid varit liten och blivit kallad (snällt för både bacillen och siamesen och det ena och det andra). Så att känna sig lång som nästan i oändlighet känns stort för mig.

#17. Den känslan gick inte av för hackor den heller. Att flyga är det väl många som önskar sig kunna göra. I drömmar är allt naturligt och allt kan hända. Kram.