Healing iFokus

Healing

Läst 858 ggr
frodig
2

Yippi Måndag 23 april

Godmorgon alla helandemänniskor Skrattande!

Jag tror visst jag får äran att "öppna" dagen här.

Efter en god natts sömn är jag pigg och redo för en ny dag och en ny vecka.

Någon kommer säkert strax in och bjuder på fina bilder. Här är det mycket vått och mycket grått, men inte i mitt sinne Glad.

Jag önskar er alla en behaglig dag och en fin start på veckan!

frodig
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här grå varelsen gör inte så mycket väsen runt sig, men överaskade mig stort igår.

När jag kom hem så satt den där i rönnen utanför mitt fönster. Det är första gången, såvitt jag kan komma ihåg, som jag har besök av en ringduva.

Den satt och tittade rakt in till mig. Jag kände det som en stor och varm hälsning och påminnelse.

Solöga skriver bland annat så här om ringduvan; Citatet borttaget p.ga. att Solögas förlag hört av sig och misstycker till att vi lägger in texter ur Solögas bok/GunillaF

Min tolkning av det är att jag, och vi, alltid har chansen och möjligheten att föra ut denna känsla och vision.

Inget nytt för stunden för dom flesta av oss, men för mig ett klart budskap att jag lugnt kan välja att vara i min fulla kraft för kärleken och ljuset.

Jag har haft en tuff vecka med nya insikter och hårt arbete, och kraften att alltid se ljuset och arbeta i tillit har återigen visat sin oändliga styrka.

Har ni andra fått nån hälsning och påminnelse under det senaste dygnet? Det vore kul att höra isåfall.

Kyss till er alla!

[GunillaF]
2

God morgon Frodig och alla andra healers!

Skyndar mig förbi för att hälsa på er innan jag ska iväg till mitt arbete.

Jättefint att Ringduvan kom förbi hos dig och att du hann få ett foto av den, Frodig! Jag har inte sett/märkt något speciellt djur omkring mig senaste dagarna, men har inte varit ute så mycket heller….

Ha en fin Måndag vad ni än ska göra!Glad

[Heike]
1

God Måndag i stugorna !

Inte senaste dygnet men för nån dag sedan klev en ekorre fram på tomten,nyfiken kikandes och sen fort iväg.Solöga skriver om den :In med det nya ut med det gamla,min gåva till dig är upptäckarglädje.

Ja tack säger jag,renoverning på gång,resor och upptäckarglädje i krokarna.Härligt med djurens underbara visdom och språk.

Här har regnat hela natten,gråmulet men mysigt till tusen.

Ha en skön Månadag allihop Glad

majlar
1

God morgon alla. Fint med fåglar som hälsar på. I helgen när vi var hos min yngsta dotter så fick jag för första gången iår se sädesärlan. I nästa stund fick vi se att det var minst ett trettiotal som vippade runt på gräset.

Dom är så söta. Min mor sa alltid att om man såg sädesärlan första gången framifrån så skulle det bli ett bra år. Om man såg dom bakifrån skulle det bli ett mindre bra år. Inte vet jag om det stämmer, men jag tittar alltid noga hur hon  visa sig första gången för året som jag ser henne. Iår kom hon trippande och visade sig framifrån. Så då får vi hoppas på ett bra år.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

frodig
1

#3 och ekorren påminner oss via dig att i nuet är vi med och alstrar nya möjligheter till gott för oss alla.

Skogshumblan
1

God morgon alla fina. Så hälftigt med duvan! Wow vilken grej! Och stackars hunden, ja så kan det ju kännas mellan varven. Blir en loj början på veckan. Dotera mår inte bra, har nässelfeber och var riktigt dålig igår. Så jag vabbar idag och i morgon så får vi se senare.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

frodig
1

#4 det tror jag på Majlar, att året blir gott. Så fint att din Mor lärde ut detta till dig Glad.

Indiania
2

Godmorgon på er alla!

I går såg jag två tranor Frodig men i början på förra veckan såg jag rödhaken, för mig är det en hälsning från andra sidan.

Det är lite varmare ute i dag och det känns lite mera vår i dag!

#4 Majlar, tänk att se så många sädesärlor på en gång, de är så söta där de trippar.

Ha en fin start på veckan alla! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
2

Go'Morron i tråden!

Och tack för sköna bilder på våra vänner djuren!

Mysigt med era besök av djuren och symbolvärdena med dem.
Ringduvan är en mysig fågel, tycker jag, den är så lugn och fridfull. Ekorren är en 'kuling' - de är hur härliga som helst att se på när de leker. Sädesärlan syns inte till lika ofta här som för ett antal år sedan - de är så go'a när de vippar omkring - tänk att se trettio samtidigt, härligt! Och tranorna - de ser jag aldrig till. Det är vackra fåglar.

Här har dagen startat lite gråmulet, men de har lovat att solen ska titta fram lite glimtvis. Och vi ska få upp emot 11 grader! Wow!

Idag blir det lite röja, pyssel, jobb och ärenden - men förhoppningsvis blir det nå'n stund ute i vårvärmen också!

Ha en fin dag allihop! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Elpida
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God middag!

Här är det blandväder, precis som utlovat. Regn inatt men än så länge har det hållit sig. Solen tittar fram lite då och då.

Igår när jag var ute lyssnade jag på fåglarna. Det var en kör utan dess like. Det kvittrade precis överallt, full aktivitet - härligt!

Idag blir det bibblan med lilla fröken efter jobbet, sedan fick jag ett extra zumbapass ikväll med ett helt underbart gäng. Det är bara för kvinnor och det är så härligt att se alla dessa nationaliteter samlade under ett tak och de har sådan glädje och positiv energi i dansen så det riktigt studsar tillbaka.Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

frodig
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ni verkar på gott humör trots att dom flesta har gråmulet, men så jobbigt med nässelfeber för både dig och dottern Skogshumbla.

Nyckelpigan brukar jag känna som ett tecken från någon av mina anhöriga på andra sidan, men tycker det känns riktigt fint att du Indiania har rödhaken som budbärare.

Jag har sett den nån gång ibland nu under vintern och den är verkligen så söt. Jag tror nog jag kommer att lyssna extra noga om den har ett särskilt budskap nästa gång.

Lägg märke till det lilla flugfät som rödhaken försöker fånga mitt i sången Glad

Indiania
1

#11 Vilken fin filmsnutt med rödhaken. Tack Frodig!Skrattande

Vi har nog olika budbärare alla och kanske flera också. Nyckelpigan är så söt!Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

Skogshumblan
1

Frodig & ni andra tack för omtanken. Har fått tid hos läkare och hoppas det blir bra snart. Min budbärare är skatan eller fjärilen.

/ Skogshumblan

frodig
1

Ja de är nog sant att vi har olika budbärare, skator och fjärilar är ju också så fina, det är roligt att ni berättar. Och känns det att det kommer från våra anhöriga blir det ju en sån extra fin och innerlig känsla.

Om vi ser det som så, är ju alla djur, och växter, i samspråk med oss hela tiden, och budbärare om både det ena och andra. Som din fina tulipan Elpida, "när du mår bra är livet vackert" Glad.

Lycka till hos doktorn Skogshumbla.

Skogshumblan
1

Har dessutom en sång " førarsdag" med Anne Linnet som dyker upp när mitt liv behöver. Är rätt säker på att det är min pappa som visar sig & sin omtanke när den dyker upp.

/ Skogshumblan

Andina
1

Åh, jag älskar Rödhaken! Pepparöga kallar jag honom! Ska titta på filmen så snart jag bara kan.

Idag såg jag vårens första citronfjäril! Det är Lycka det! Skrattande För då är det våår!

Var rädda om er allihop! Och lite extra mycket till er som har lite jobbigheter att hantera. Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing