Underliga upplevelser vid avslappning
Underliga upplevelser vid avslappning
Hej
Jag undrar om nån av er upplevt samma sak som mig när ni gjort era medititationer eller avslappningsövningar.
Plötsligt när jag låg och gjorde andningsövningar började min puls dunka i öronen på mig. Har aldrig upplevt något liknande. Min tankeverksamhet uppförde sig så märkligt.. Det här låter kankse riktigt knäppt.. Tankarna blev liksom lika rytmiska som pulsens dunk. Svårt att förklara. Alla långa ord delades liksom upp så allt allt flöt i samma rytm.T ex DET HÄR KÄNNS KON STIGT. VAD ÄR DET SOM HÄN DER. När jag skriver det verkade det ännu mera knäppt. Inte konstigt att jag har en spärr på mig nuförtiden när jag utför avslappning…
Hej på dig! Nej inte låter det knäppt. Det jag kan känna igen mig i är att när man går djupare ner i meditationen så börjag ögonen att fladdra, och uppföra sig märkligt, det är så att man inte kan styra dom.Mvh Fia
Ok, tack för svaret. Jag blev rädd den gången och har inte riktigt vågat släppa spärren igen.

Hej loreena.
Jag vill också skriva några ord angående ditt inlägg. Det du upplevde är inte farligt. Du kan lugnt fortsätta att meditera och göra avslappningsövningar. Då du upplevde att pulsen hördes i dina öron, så var du väldigt öppen för din kropp och hörde garanterat dina egna hjärtljud också på det sättet. Då du även berättar att du kände en takt i allt, så är det samma sak där..du upplevde det lugnet och den balansen som man egentligen har inom sig. Att du ska följa flödet och låta allt komma av sig själv till dig.
Just denna känslan kan vara en annorlunda upplevelse då du kanske inte har varit så lång in i dig själv tidigare. Denna upplevelsen ska du ta med dig som något positivt och försöka tänka på vad den har gett dig eller skapat inom dig istället. Låt den inte stoppa dig från att fortsätta att meditera. Du utvecklas hela tiden, och nya saker kommer till dig. Försök att se vad dina upplevelser och känslor skapar inom dig, då du mediterar. Låt inte en rädsla stoppa din nu fortsatta utveckling med dig själv.
Naturligtvis så är det alltid du själv som avgör om du vill meditera, så det är helt upp till dig själv hur du vill hantera situationen.
Du får gärna skriva dina upplevelser här i forumet, så ska du se att det finns flera som delar dina erfarenheter.
Lycka till../// Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Håller med ovanstående. När du slappnar av så blir du mer medveten om dig själv och din kropp. Det är inget att vara rädd för och jag tycker att du ska försöka igen. Du behöver inte känna dig rädd, det är bara du själv som pratar med dig själv!
Hoppas du förstår hur jag menar!
Mvh LisaL
Tack för era lugnande ord! Kankse det börjar bli dags för mig att släppa på spärren. Skönt att det finns nån man kan dela sina erfarenheter och tankar med. Ha det så bra!!

Ingen orsak loreena
vi på forumet finns alltid för att dela med oss, och eventuellt hjälpa och stötta er i alla frågor som kommer upp. Era erfarenheter är också lärdomar för oss. :-)
Lycka till med din nya lärdom, den kommer garanterat att hjälpa dig att släppa vissa spärrar så du kan gå vidare.
Kram Maria:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör