Kraft djur
Det här är ganska intressant för jag har alltid haft vargen med mig som kraftdjur.Kattmor som man är borde ju egentligen katt vara kraftdjuret men så har det inte vart.
Nyss hade jag samtal med Wolf och ur ont kan verkligen gott komma även fast man söjer och har smärtan inom sig,det visar sig att Eliah kommer att följa mig på min resa som mitt kraftdjur.Jag har aldrig någonsin haft ett av mina djur med som kraftdjur.Däremot har dom gett sig till känna efter en tid men Eliah har busat runt redan från första dagen så han gick över direkt och var helt utvecklad själ med kunskap annars hade han tagit mer tid på sig.
Ganska intressant och jag vet inte om vargen lämnar nu men det känns inte riktigt så.Tycker det är härligt att en katt jag delat nutida liv med kommer in och blir min följeslagare.Vet inte hur vanligt det är men man hör ibland om att dom djur folk levt med blir husses eller mattes kraftdjur.
Så mitt i all sorg ett ljus,visst är det märkligt.Jag kände han var till låns och hade oro över att han skulle försvinna och nu kan jag äntligen se sambandet han skulle vara fysisk med mig en tid för att sen ta vid som kraftdjur.
Nu brinner jag av iver att trumresa så redan i eftermiddag bär det av för nu vill jag se vad Eliah har att bjuda på som min djurguide.Så inget ont som inte kan ha något gott med sig och mitt i all sorg ett ljus.Visst är det underligt hur vårt stora universum fungerar, allt har mening fastän man inte ser det med en gång men meningen finns där ändå.Sörjer gör jag och kommer att göra men känner en enorm tacksamhet att han valt att bli mitt kraftdjur.Tack fina underbara Eliah 
Jaa, det finns alltid (minst) ett syfte med allt som sker… Och jag är inte förvånad alls över vad du skriver, tvärtom!
Det är också Healing på hög nivå, det som sker!
Härligt, Heike, härligt!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Andina har skrivit det jag tänkte!
Visst är det healing och märkligt hur det fungerar.Mitt svar till Wolf var du försöker bara göra mig glad igen lite surt så där,behöver jag säga vilken min jag möttes av då förstod jag det var inte bara tröst i sorgearbetet utan han var gravallvarlig.
Det känns rätt i hela hjärtat även om det inte känns rätt att han fysiskt lämnat men rätt inombords i att han blir en andlig följeslagare mitt i allt det tragiska 
#0 Underbart Heike, allt har en mening! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jag sitter här med ett stort leende och ryser, härligt! 
Visst är det härligt och märkligt att mitt i all sorg och saknad blir man varm glad och stärkt inombords och det verkar som Eliah blir den ledande inte vargen.
Kunde väl aldrig tro att ett djur jag levt med skulle slå följe så här men helst vill jag ju ha kvar honom fysiskt men förstår nu efteråt allt han visat under sin korta tid och vetskapen hela tiden om att han var till låns.Det klarnar om än är smärtsamt,dubbla känslor helt enkelt både sorgen,saknaden men också glädjen över att han valde ett fysiskt liv med oss för att sen i andeform guida från djurens rike.
Quadam de cavia omnia eveniumt. Allt händer av en viss orsak.

Vad härligt har du också en varg som kraft djur .
Jag har också en varg som mitt kraft djur en varg hona och när jag gick upp för min examen som certiferat medium och då jag skrev provet och sedan gick upp på scenen pch höll seansen för mina mentorer och för dom övriga eleverna plus inbjudna gäster som jag inte kände.
Men det gick bra och jag klarade mitt certifikat denna kväll visade sig mtt kraft djur igen och visade sin två nyfödda ungar, det var underbart. det var sista gången jag såg mitt totem djur.
Mn jag har en förklaring när jag första gången gjorde en riktig trum resa med målét att finns vårat kraft djur fisk vi i uppgifte att göra en under jords resa där vi fick leta efter detta kraft djur det fick inte vara insekter det fick inte vara kräl djur o inga djur som visade oss tänder. När man stötte på ett djur som vid´sade sig från alla sidor nedifrån uppifrån o framifrån bakifråm o från ssssidorna ja då hade vi hittat rått djur och så kunde vi lämna denna trum resa den var helt under bar.
Men en stor grej i detta var ju att den Anerikanke shamanen bad våra andliga vägledare att visa sig som ett djur så jag bad ju att min guide skulle visa sig som ett kraft djur.
Så när jag tog min examen så visade Vargen med sina egna ungar och sedan fick jag återigen se min guids ansikte och förklaringen jag fåt är att kraft djuret och din guide är samma sak.
vissa nordiska shamaner protosterade mot detta men den amerikanska shamanen så att detta var helt rätt så kan vara lite olika synsätt beroende på vem som leder trumresan.
Lasse
Amen, Lasse! Så är det i min värld också! Mina kraftdjur och mina 'guider' - är desamma! ;))
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Underbart att möta vargen med sina ungar Lasse,vilken härlig upplevelse 
Tror detta är väldigt olika från kultur till kultur och den som lärt mig mest är Lance och en annan gammal man från Navajo och där kan den här tanken skilja sig från Hopis folk till Navajos men även inom dom olika klanerna kan detta skilja sig fast dom lever så nära andra klaner i reservaten.
Men jag är fullt med i att många gånger kan det vara samma om inte alltid.I mitt fall så är Eliah inte min guide/tvillingflamman eller att Wolf skulle inkarnerat som Eliah för han har vart påtaglig hela tiden som Eliah levt så dom är två olika själar med skilda personligheter,ingen likhet alls.Ibland visar sig Wolfen som vargen.Wolf - Vargen ser ni nån likhet
allt är möjligt ingenting omöjligt i vårt härliga universum.
Däremot vet jag av erfarenheten att guiderna visar sig som våra djur,ibland för vi inte under trumresans gång lyckas se djuret själv och ibland just för att dom kan vara samma.
Det som är så stort med vår andlighet och dom olika vägar vi tar är att ingen speciell lag finns utan det vi behöver det får vi för ibland kan vi vara tröga och inte ta till oss så då hittar dom helt sonika på nya knep för att vi ska förstå.
Gjorde en resa i går och då hade jag både Wolfen och Eliah med mig genom världarna men däremot var vargen inte synlig men han dyker upp igen nu var det meningen Eliah skulle vara i centrum.
Om jag får hamna lite utanför och kapa min egen tråd litegrann
så ger jag ett exempel på den olikhet som kan råda inom andliga värdlar och hur mycket det beror på hur vi själva är som individer.
En kristen kan tex inte ta till sig shamanismen eller spiritualismen som du tillhör Lasse likväl som en shaman eller spiritualist inte kan ta till sig kristendomens synsätt på andevärlden/eller andra religioners.
Wolf har gett mig den enkla förklaringen att allt detta och alla olika personliga sanningar hänger samman med hur vi är som individer,så det som känns rätt för mig behöver inte alls vara ätt för nån annan.
Samma sak med andra sidans invånare ingen själ är den andra lik,alla går sina personliga vägar och umgås med dom som dom har något gemensamt med.Buddisten själavandrar nästan jämt medan jag valde mitt sista liv nu så i all enkelhet väljer vi in det som passar för oss.
Skaparen har många namn,Gud,Budda,Alah mm och denna skapare har sett till att olika religioner kan bjudas för att vi alla ska hitta vår väg att gå mot ljuset.Gemensamt har alla dessa olika trosuppfattningar målet andra sidan det är det enda som inte skiljer oss åt målet att komma hem men vägarna dit dom är många.
Hamnade utanför just kraftdjur här men poängen är att ingenting är fel,eller mitt sätt är inte mer rätt än andras vi bjuds helt enkelt olika vägval för vi är olika som individer både här och i andevärlden.
Så länge vi känner vi vandrar på rätt stigar så är allt möjligt under den resan och just därför så många olika val av tro, vi passar in i olika miljörer och livsval.Konstnären har sitt sätt,fotbollsspelaren sitt men gemensamt är att vi söker ljuset och det finner vi alla i slutändan oavsett vilket vägval vi gjort.
Sätt en shaman i kyrkan eller en kristen i en shamansk ceremoni så skulle det skära sig rejält men med alla olika val av tro då finns möjligheten att finna sin sanna väg och den är den vi ska följa.
Ursäkta långt svammel men tankarna ville dela med sig ,med andra ord inget är rätt eller fel utan det som känns rätt och sant inom oss själva då har vi funnit livets väg 
Å du store tid vilket långt inlägg,försökte vara kortfattad me se det gick visst inte alls det.Sorry 

Heike här vill jag faktiskt protestera lite den spiritualistiska kyrkan acepterar alla religoner.
Deras tro är att alla har samma Gud men olika profeter för olika kulturer.
Så till Spiritualistiska kyrkan är du välkommen oavsett om du tror på Jesus, Muhammed eller Bhudda man gör ingen skillnad på religon, kultur, ras eller sexuell läggning.
Men tittar man på t.ex där Spiritualistiska kyrkan i England som är väldigt stor och finns i stort sätt samtliga stora samhällen.
Bara i London finns över 1000 spirituella kyrkor men så har man börjat även här dela upp det i kristna spirituella kyrkan muslimska spiritualistiska kyrkan osv.
Vilket inte riktigt går i hop med grund synen inom spiritualismen.
Lasse
Protestera på du
och jag ser ju att jag utryckt mig lite fel,fick inte fram vad jag menade i dessa rader (En kristen kan tex inte ta till sig shamanismen eller spiritualismen som du tillhör Lasse likväl som en shaman eller spiritualist inte kan ta till sig kristendomens synsätt på andevärlden/eller andra religioners.)
Ve mycket väl att den spiritualistiska kyrkan än väldigt öppen för andras tro min tanke och mening var egentligen att vi inte känner oss hemma i vissa kretsar och därav alla möjliga val av tro som finns.Sen har vi tyvärr många fördömmande religioner men jag skrev lite tokigt och utryckte mig inte som jag tänkte.
Så går det när man har för bråttom att publicera inägg 

# 12 ja det kan jag hålla med dig om och förstår vad du menar nu.
Lasse
Puttar upp den här intressanta tråden.
Ja det var en massa intressant att läsa.
Heike! Vad härligt, nu får du ha din lille Eliah med dig 
Jag faschineras av örnar och möter ofta en ståtlig än, han tar med mig över jorden, ungefär som ett vakande i kärleken. Fantastiska möten.
Sajtvärd på Övernaturligt