Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 1315 ggr
plutopellis
0

Självhealing?

Hejsan!

Jag har kikat runt här ett tag och gjort några intuitionsövningar men inget mer direkt… Jag har en lite fråga, kan man göra självhealing på något sätt? Har aldrig hållt på med healing innan så är helt blå Tungan ute har nämligen så förbaskat ont i tandköttet runt min visdomstand, den håller väl på att växa. Gör så ca en gång om året eller något så annars stör den inte. Men känner mig inte tillräckligt aktiv här inne för att be er om healing, det känns inte rätt för mig så om ni har något annat tips? Glad måste säga att jag trivs bra här inne Kyss

Andina
0

Hej Pluttopellis!

Tittar du runt bland inlägg och artiklar här så kommer du säkert att hitta många olika sätt att heala - även sig själv. Att ta in ljus/energi från jorden och universum, reikihealing o s v.

Ett av de enklaste sätten kanske är just att tänka sig att du andas ut din värk och tar in helande ljus ifrån universum och avslutar med att ta in från Moder jord. Använd gärna inandning för att ta in och utandning för att andas ut (värken). (Eller se här på likadan övning, det är den jag kommer på just nu, men jag vet att det finns flera trådar om healing till sig själv.) Du kan visualisera ljuset som ljus, en färg, bomull eller det som känns mest rätt för dig.

Men självklart kan du be om healing här inne! Du är ju här inne och skriver ibland, du läser och du är medlem - man behöver inte skriva varje dag. Så skriv gärna en särskild tråd där du ber om healing så ska du se att det alltid finns någon som vill skicka healing!
Jag hakar gärna på vid 20.00-tiden eller senare ikväll.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

plutopellis
0

Åh, ska genast läsa den länken Glad aaah, vet att det nog är många som erbjuder sig men är så van från tarotsidan "inga gratisläggningar" så kommer man in här och kan be om healing hur som helst.. Ja du förstår säkert hur jag menar… Känns lite fel att ta emot gratis, känner ju er knappt Skäms

Andina
0

Jo, jag förstår hur du menar - Men… vi säljer inte healing här! Flört (Kanske gör några det utanför iFokus, men inte här inne.) Vi är många som tycker om att sända healing och det är också bra övning - så fråga på du! Och det är väl ett bra sätt att lära känna oss? Och vi dig! ;)

Kram!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

plutopellis
0

Jo det är ju sant Andina Glad jag ska testa det som stod i artiklen ikväll och om det inte kännas bra (eftersom jag aldrig gjort något sånt här innan är jag lite skeptisk till min egna förmåga) så återkommer jag imorgon och ber om hjälp i så fall Glad men verkligen jättesnällt av dig att dels leta upp artiklen och dels erbjuda healing Kyss spara den till nån som verkligen behöver Flört

Andina
0

Jamen, du behöver ju den! :)) Skojar lite. Du gör självklart precis som du vill. Prova själv och återkom när det känns som att du vill ha lite energipåfyllning!

Håller tummarna för att din värk ger med sig snabbt nu i alla fall!

plutopellis
0

Tack och tack! Det värmer :)

tarotlasse
0

Ja du det är inga problem alls att heala sig själv.

Det är ju egentligen inte du själv som ger healing utan det är ju en utomstående energie.

Ande världen din healing guide eller vad man nu vill kalla det.

Så sätt dig ner koppla av eller lägg dig ner och be tyst för dig själv om hjälp och healing och du får det.

Jag har vid flera tillfällen bett min Healing guide om healing och det har fungerat utmärkt.

Vid ett tillfälle fick jag ett kraftigt ryggskott och kunde inte räta på mig jag kunde kanppt gå så ont hade jag.

Så fick gå hem från jobbet och dom på jobbet sa att det lär nog dröja innan vi skulle ses igen.

När jag kom hem bad jag min healing guide om hjälp och healing o det lättade ngt.

Sedan på kvällen när jag la mig bad jag återigen guiden om hjälp och att jag skulle kunna få sova under natten.

på morgonen var jag helt smärtfri och hade full rörlighet och gick till jobbet som vanligt och mina arbets kamrater dom bara gapade av förvåning.

Så visst kan du be din vänner från andra sidan om healing och du behöver inte veta vem det är dom hjälper dig ändå.

Lasse

plutopellis
0

Tack Lasse! Ska göra detta när jag lägger mig. Testade det som står i artikeln lite snabbt och lättade just då men kom tillbaka direkt efter så om jag övar ska det nog gå. Jag är inte van vid avslappning/meditation.. :)

Fjäril
0

Du har fått så kloka tankar, så jag ville bara tipsa om en tråd där vi delade med oss om hur vi själva gör, kika där också Glad

http://healing.ifokus.se/discussions/4f55292e88f4724b1d001bd6-heala-sig-sjalv?discussions-15

Sajtvärd på Övernaturligt

plutopellis
1

Tack fjäril! Ska genast gå in och läsa Glad

[GunillaF]
0

Du har fått bra råd plutopellis. Lycka till nu!

Om du behöver påfyllning så är jag med och sänder om jag har möjlighetGlad