Förbryllad
Hej. Ny här och är lite förbryllad över den här siten. Det känns inte som att det handlar så mycket om healing här.. eller är det bara tillfälligt? Jag hade hoppats på mer kunskapsutbyte och information. Undrar till exempel om ni tillhör olika läror? Själv har jag inte valt. Det har "strömmat" ur mina händer sedan jag var liten och det kan räcka med att jag tänker på någon som har ont eller har det svårt. Jag har också upptäckt att det går utmärkt att heala någon som inte ens vet om det. Jag har "tvingats" läsa om det för att förstå vad som händer i min kropp. Hur har ni gjort? En gåva eller en lära? Fridens ljus
Fridens ljus
Hej och välkommen hit 
Har vart med på healing länge och det är en härlig sajt med väldigt positiva energier.Healing är ju så brett och inte enbart att utföra eller ge healing till djur.
Ta tex alla mysiga godmorgon trådar bara det är en del av healing att hälsa dagen och önska varandra en skön dag eller intuitionsövnngarna där vi får lite roligt en stund och se om vi lyssna på vårt inre eller gör som jag kollrar bort mig mestadels med den logiska tanken.
För mig står healing för så enormt mycket inte enbart att utföra den genom ceremonier eller behandlingar,bara att möta andra är också helande,fundera och diskutera livets alla händelser bara det ger healing.
Jag förlorade en av mina yngsta katter och skrev en tråd häromdagen och bättre ställe får man leta efter för här möts man alltid av ljus och kärlek både i glädje och sorg.
Så jag tycker det är en healingsajt i allar högsta grad för alla och allt får plats.Var Medarbetare för en tid sedan och härligare moderatorgäng får man leta efter,alltid glatt och varmt bemötande och det kommer du att märka när du vart med ett litet tag.
Vad gäller olika val och olika vägar att gå så vandrar vi alla på olika stigar.Jag har valt shamanismens väg medans andra kanske valt reiki,kristallhealing eller något annat så en blandad kompott med härliga medlemmar.
Visst går det utmärkt att heala någon som inte vet om det men jag personligen ger aldrig healing till en ovetandes för vi påverkas så oerhört olika.Sitter man i en bil och plötsligt får healing kan utrensningar påbörjas och det blir rent trafikfarligt.
Så ge healing till någon som inte vet om det gör jag aldrig utan det ska vara överenskommet så personen kan ta det lugnt under behandling och inte utsättas för någon fara.
Hoppas du som oss andra ska trivas här för vi har det kalastrevligt här inne kan jag lova 
Välkommen till Healing, Isomea.
Eftersom du är ny här så har du antagligen inte hunnit läsa igenom alla trådar. Healingsajten har funnits i många år så det finns mycket att gå igenom.
Titta i kategoristapeln till vänster så har du alla trådar där under olika rubriker/kategorier. Längst uppe till vänster har du "Artiklar". Där kan du läsa om hur många av oss arbetar samt mycket annat.
En sajt med bara "korvstoppning" om ett ämne kan i längden bli tråkigt, därför blandar vi och "talar" om annat också som kan tillföra glädje för varandra.
Vill man dela med sig av en trevlig eller för all del sorlig sak så är man välkommen att göra det.
Healing handlar om att bry sig om varandra, att finnas till och att dela med sig.
Att ge healing till någon som inte vet om det kan bli rent förödande. Tänk om personen sitter och kör bil t.ex. och blir så påverkad av healingen att h_n blir dåsig, yr eller sömnig. Inte bra.
Så omtänksamhet är vad det handlar om.
Lycka till och ha en trevlig läsning. Välkommen att dela med dig av dina erfarenheter också!
Hej Isomea!Vi har alla saker att ta itu med här,under vår vistelse på jorden denna gång.Det beror på vad jag och mina vägledare har kommit överens om att min själ behöver att utveckla/lära sig.Det kan vara t.ex.Tålamod,tillit,kärlek,att ta itu med fördomar mm.bara som några exempel.
Min andliga utveckling tog fart för 5 år sedan,började med automatskrift,en månad senare behövde jag inte skriva mera med mina vägledare, jag fick gåvan att ha direktkontakt med dem.Såhär i efterhand vet jag vad jag har behövt lära/ta itu med hit tills.Några ex.1:Jag har varit skolmobbad hela lågstadie tiden(Är från Finland,österbotten och min mamma pratade finska,pappa svenska med mig)När jag skulle börja skolan var min finska det starkare språket,var redan skriven in i en finsk skola men föräldrarna tyckte att jag behövde bli starkare i svenska språket,därför fick jag börja i svensk skola.(min lärdom var hur det känns att bli mobbad)Jag arbetar som barnskötare och ser direkt när någon blir orättvist behandlad och tar genast tag i situationen om det är meningen att jag skall göra det!
2.Har fått uppleva MYCKET sorg.3.Min förstfödde son vägde 5250 gram,det var också en upplevelse som heter duga:)o.s.v bara som några ex.
Det är först nu,det sista 1/2 året som jag har börjat läsa böcker om andlighet,är med här,köpt tarrotlek,stenar,hittat vänner som tror som jag.Har tittat på nätet om olika kurser som finns att gå,det finns ju hur mycket som helst.Man får olika diplomer att man gått kurser.Jag har inget emot det men mina vägledare,skyddsängel,Ärkeänglarna har sagt till mig att jag får allt som jag behöver av dem.Behöver inte gå på några kurser om jag inte vill.Men jag tycker det är bra med info som man kan hitta på nätet:)
Hittills har jag fått gåvan att ha direktkontakt med dem,har börjat med healing till några vänner,vi tränar med tarrotlek o.s.v
Jag sade upp mig från ev.luth.kyrkan från januari 2012, för jag tyckte att det var för mycket pekpinnar,att vi är så syndiga o.s.v.Man behöver inte höra till någon speciell trosgrupp om man inte vill.Jag tror på Gud och Änglar ändå.Det jag vill säga ännu är att jag skickar energi eller healing bara om man frågar/ber om det.I undantagsfall kan jag ge t.ex.om jag vet att någon av mina kära/nära har det MYCKET jobbigt och de inte är medvetna om att det finns Änglar att fråga hjälp av.Om det är meningen att den som behöver hjälp, så går hjälpen fram.Kram tina
Hej Gunilla!Om det är något opassande som jag skrev så varsågod och ta bort det.jag är ju också ganska ny här:)H.Tina
#4 Hej Tina S. Inte har du skrivit något olämpligt inte!
Det är trevligt att ni delar med er av era liv och refarenheter tycker jag. Både jobbiga och glada saker som hänt er!
Du är välkommen hit du också!
Hej Isomea och Välkommen hit önskar jag också!
Du har fått så bra svar på dina 'frågor' så jag har inte mycket mer att tillägga.
Själv tycker jag det är mysigt med ett diskussionsforum där man kan ventilera och diskutera Healing o d men också annat. En slags "samvaro" tillsammans med andra som delar ens intresse - det är för mig jätteviktigt.
Jag hoppas att du hittar information och tankar här som känns rätt för dig också!
#4 - Nu är inte jag Gunilla men jag tycker inte du har skrivit något opassande! Så det behöver du inte oroa dig för. Du passar in alldeles ypperligt! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#6 hahahaha…och nu skrev vi samtidigt…igen!
Håller med övriga här. Jag känner också att det är viktigt att man inte låser fast sig i bara en sak. Att ha utbyte med många likasinnande finner jag är mycket helande. Att ge och ta är ju ett myntat uttryck.
Välkommen hit önskar jag också till er båda. Ni kommer finna att det är högt till tak och mycket kärlek här på denna sajt. Krångligare än så behöver det inte vara. Kram.
Välkommen till oss Isomea!
Hoppas du skall trivas hos oss efter hand! 
Här inne är vi oss själva och det är högt i tak! Här tycker vi om varandra precis som vi är! Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Hej alla och tack för era svar.
Kanske är det så att jag inte hunnit läsa tillräckligt mycket. Men ingen fara.. jag har tålamod 
Däremot är healing för mig inget mer än läkande kraft. Andevärlden, tarot och andra ting finns också i mitt liv, men det hör inte till healingen för mig.
Jag ser nog healingen som ett verktyg som många andra. Jag väljer sällan att aktivt använda min healing. Det tycks mig som om människor och djur dras till den av sig själva. Jag väljer heller inte när jag INTE ska heala. Jag har många gånger undrat om det går att "stänga av" energin som strömmar ur händerna, men har inte lyckats styra det själv. Det slutar när det slutar…
För att också förtydliga vad jag menar med att heala även om någon inte vet.. jag menar förstås inte oansvarigt, men ibland finns det situationer där det behövs. Till exempel låg en väninna till mig i koma i fyra dygn efter en trafikolycka för ett tiotal år sedan, och då var vi tre stycken som hjälptes åt att vid samma tidpunkt heala - var och en på sitt sätt. Och som läkarna uttryckte det så vaknade hon "mirakulöst" på femte dygnet med goda värden och få men efter olyckan. Det kallar jag power work!
Men självfallet måste man välja sina tillfällen och anledningar till att heala någon som inte vet om det.
För mig är det ännu mycket jag inte begriper av min egen förmåga.
Jag vet inte ens om jag ska/bör/vill välja en inriktning.
Nog om detta nu.. många ord blev det och allt har sin tid.
Tack än en gång för alla svar
Fridens ljus
Fridens ljus