Healing iFokus

Healing

Läst 607 ggr
sökaren84
0

Vill någon sända mig healing?

Hej, jag önskar att någon vill ge mig healing. Jag känner att min kropp o själ snart är tömd på ork o energi. Jag har fått problem men min nacke och rygg och värken tär på mig och mitt humör, Känner att jag blir helt orkeslös periodvis oftast när jag mår dåligt och är nedstämd.

Min man skadades allvarligt i en olycka och lever sen några år tillbaka med ständig värk. Detta är något vi lever med hela familjen och det tär även på mitt psyke och jag har börjat tro att mycket av mitt dåliga immunförsvar och värk kommer innifrån. För när jag känner mig nedstämd o otillräcklig periodvis så följer även diverse sjukdommar och värk.

Är väldigt tacksam om någon vill sända mig healing.

Tack på förhand

Christina_46
0

Jag kan skicka healing till dig klockan 18.00 om den tiden passar dig <3

sökaren84
0

Hej vid 20.00 ca passar bättre, vid 18 är det fullt upp med kvällsmat å busiga barn. Som om du kan lite senare vore det jättebra :)

Christina_46
0

Den tiden passar inte så bra för mig. Men jag kan prova att göra som så att jag skickar tidigare och ber att healingen ska gå fram klockan 20.00. Det borde ju gå bra Glad

sökaren84
0

Ok, tack så jätte mycket. :)

[GunillaF]
0

Jag skickar till dig kl. 20.oo

sökaren84
0

Tack gunilla :)

Andina
0

Vad jobbigt, Sökaren, det är inte lätt att hålla humöret uppe när rygg och nacke värker.

Igår fick jag ingen möjlighet att sända - men jag hoppas att du känner dig bättre idag efter all healing du redan har fått!

Jag fyller gärna på idag om du vill.

Har ni funderat på "Atlasbehandling"? Vad jag förstår är det många som upplever bättring efter en så'n behandling. Läs mer här: Atlaskotan.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

sökaren84
0

Hej Andina, intressant läsning, går regelbundet hos naprapat och massage. har aldrig läst om atlaskotan förut.

Önskar gärna mer healing av dig idag! är jättetacksam för er hjälp :)

<3

Andina
0

#8 - Jag skickar till dig vid 10-tiden om det passar? 
Ja, kanske är Atlasbehandlingen något för er båda två. Kontakta och lyssna med dem i alla fall?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

sökaren84
0

10 tiden passar jättebra :)

Tack så mcyket!!

Andina
0

Då "ses" vi om några minuter! ;)

Andina
1

Nu håller vi tummarna för att din kropp slappnar av och ruskar av sig all spänningsvärk!

Är du stelare i ena höften eller benet? Eller är kanske ena benet aningens kortare än det andra t o m? Sitter ena axeln högre än det andra? Jag fick en 'stelare' känsla vid höger höft… Fick också lite tungt att andas, p g a spänningar i bröstet - vilket är en följdeffekt av spänningarna i rygg och nacke.

Tips:

• Ta ett djupt andetag och slappna av kroppen när du andas ut.
  • "Knip" ihop SolarPlexus så gott du kan.
    Försök att andas - det går inte!
    Observera hur axlarna dras ihop och upp.
    Släpp "knipet" om SolarPlexus. 
    Observera hur axlarna faller ner! 
    Knip ihop och släpp SolarPlexus ett par tre gånger till.
    Lägg märke till hur axlarna faller längre ner för varje gång.

… se'n:

• A) - Andas in genom näsan - så mycket du kan, länge (3-5 sekunder ca) och djupt, ända "ner till tårna".
    Andas ut, genom munnen - länge och mycket. Andas ut lite till när du tror att du andats ut allt du kan.
    ….. Upprepa tre gånger.

• B) - Andas in, genom näsan, 3-5 sekunder
    Håll andan! - 3-5 sekunder
    Andas ut, genom munnen, så länge o mycket du kan och lite till.
    ….. *Upprepa tre gånger.*

• C) = A)

Enkla övningar som hjälper kroppen till avslappning och medvetandegör en själv om hur spänd man faktiskt är… fast man inte tror det ibland…

Lycka nu till med att bli av med värken!

sökaren84
0

Va duktig du är! det är höger sidan jag har problem med, ända från under skuldran upp i axeln ut i höger arm och upp i nacke o huvud. och ja mycket kommer när jag känner stress eller är ledsen o oroar mig.

Vad gäller andningen så är lungförmågan nersatt, det va kroppens sätt att hantera mitt brutna revben… är ännu ej helt återställd efter detta.  och påverkars säkert oxå av den värk jag har.

Jag ska göra mitt bästa med att prioritera avslappningsövningar och meditation!! :)

kram

Andina
2

Ja, gör det, Sökaren! Övningarna här ovan, t ex, är enkla - och du övar naturligtvis så som din kropp förmår. Gradvis kommer du att märka både avslappning och att du kan andas bättre, djupare och längre. Det är som gymnastik för lungor och kroppen i övrigt.

För det som sker är ju att när vi spänner oss, kan vi inte andas (se Solarplexusövningen) - och när vi inte kan andas, så spänner vi oss mer… och när vi spänner oss mer, så kan vi inte andas… o s v.

Så, om du övar på andning och avslappning så underlättar du för kroppen att hålla sig avslappnad. Och därmed också 'sinnet'! Du blir mer avslappnad rent mentalt/känslomässigt/psykologiskt.

Och du stärker dessutom immunförsvaret! För syre är ett av de allra bästa "antioxidanterna" vi har! Vi behöver syre i kroppen för att orka och stå emot allt som attackerar oss 'utifrån'!

Så, igen, om du övar på andning och avslappning så hjälper du ditt immunförsvar.

Stärkt immunförsvar…
Stärkt kropp…
Stärkt andningsförmåga…
"Stärkt avslappning"…
Stärkt ro och trygghetskänsla…
Stärkt glädje både fysiskt och känslomässigt, med andra ord!