Flera dimensioner
Igår när jag öppnade skåpet och skulle ta ut en burk så ramlade en påse ut och slog till mig på axeln och jag hörde hur den ramlade ner på golvet, när jag skulle ta upp den var den spårlöst borta. Den fanns verkligen inte någonsans. Min man satt vid köksbordet och läste, jag sa såg du vart påsen tog vägen, nej han hade inte sett något. Jag letade i hela köket, den var borta. Jag har fortfarande inte hittat den.
Jag undrar om jag helt enkelt har ett hål till en annan dimension i mitt kök. Hur kan man annars förklara den försvunna påsen.
Mystiskt eller hur?
Haha, visst är det konstigt! En gång när mina söner var små satt de i köket och pärlade (la pärlor på plattor, typiskt dagispyssel), en råkade riva ner sin platta så pärlorna flög ut över golvet. Och vips var plattan borta… Har inte hittat den än idag, trots byte av kyl, frys, diskmaskin och spis samt hela golvmattan.
Jaa visst är det märkligt när saker försvinner så där, här var salladsbesticken borta i nå`n månad, hellt plötsligt låg de i lådan igen! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Häftigt!
Jag har också tappat bort försvunna saker, som tex min IceMat (en musmatta av glas) och jag letade över allt, länge, och tillslut en gång, när jag inte letade, så låg den på ett ställe som jag letat på massor av gånger. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
De e ena riktiga busfrön, de på andra sidan.
De har väl riktigt skoj av att se vår frustration. 
/L
En gång var det helt tydligt någon som skojade med oss här. Yngste sonen hade fått några nya gogosar (plastfigurer som man kan spela med, ungefär som kula) som var genomskinliga, jättemärkvärdigt tydligen. Han satt framför tv:n och lekte med dem, han såg på en videofilm också och fodralet låg på golvet ihop med några andra. Sen skulle han packa för att åka till pappan över helgen tillsammans med sin bror. Han ville ta med sig sina nya gogosar men kunde då inte hitta dem. De var borta, vi letade alla tre. Han hade lämnat där framför tv:n.
När pojkarna hade åkt började jag städa, jag la tillbaka filmeni sitt fodral och ställde tillbaka dem i hyllan där de andra filmerna stod. Jag städade hela lägenheten.
Efter några timmar fick jag syn på gogosarna, de stod uppradade i bokhyllan framför videofilmerna
och där stod de verkligen inte när jag ställde tillbaka filmerna.
Och - när man talar om trollen - när jag skulle skriva det här inlägget så hade jag just hämtat ett vattenglas. Kan svära på att någon knuffade till min hand så att jag spillde ut allt vatten över tangentbordet
Har varit med om det förut, då höll jag på att vispa ihop en dressing, plötsligt åkte hela min hand ner i skålen
Det är inte jag som är klumpig, det känns absolut som att någon puttat till…
Ja klart du blir lite "putt" när de jäklas ;-)
Ja har en flaska med vatten vid datorn - inget spill elr risk för olyckor om man har omkull den.
/L
Jupp, jag blir rätt förbannad över att få vatten i tangentbordet, tur att jag hann flytta mobilen… och oljig dressing är inte kul att få på kläderna, jag stänkte ner svägerskan ordentligt som stod bredvid.
Har inte lust att uppmuntra det härmer nu precis, det känns som att "någon" är samma någon som flyttade gogosarna och snodde pärlplattan och att h*n kom hit igen när jag skrev första inlägget i tråden… Har ingen aning om vem, och det har gått tio år mellan. Hm. Det lär väl visa sig, om inte sent så förr 
"8. Det låter onekligen spännande. Min mamma hade en speciell penna när hon löste korsord, hon hade den alltid på bordet, med jämna mellanrum så försvann den och var borta iflera dagar, ibland i veckor. Plötsligt så låg den där igen. Till slut förstod hon att det var någon som lånade den, men som hon sa, det gör inget, för jag får den ju tillbaka varenda gång.
Åh jag har oxå samma problem hemma!
Jag har en pincett som försvinner och dyker upp på lite olika ställen, just nu är den på vift och jag hotar med att köpa en ny om jag inte får tillbaka den. Dessutom var mitt halsband borta i ca 1,5 år och jag var jätteledsen, jag hade fått det av mina barn i julklapp. De köpte ett nytt till mig i julas och för nån månad sen hittade jag det gamla i en ryggsäck! Ingen ryggsäck jag brukar använda. Det är flera andra saker som flyttar på sig, t ex sonen hade sin mobil på vardagsrumsbordet en kväll och när han skulle lägga sig var den inte där. Vi vände upp och ner på vardagsrummet för att hitta den, ingenstans. Till slut fick han lägga sig utan den. På morgonen låg den på hans skrivbord och jag vet att ingen flyttat den dit förjag var sist i säng på kvällen.
På skämt har jag sagt att vi har en hustomte eller iaf nån som gillar att busa med oss som bor i vårt hus. :) Jag tycker det är spännande!
Jag har ett favorithalsband jag anvnänt varje dag de senaste månaderna. En bergskristall i en svart läderrem.
Jag har en speciell plats i badrummet jag hänger det på över natten. ibland när jag lägt mig och märker att jag fortfarande har det på mig brukar jag hänga det på knoppen till sängbordet.
För ca en vecka sedan så var det bara spårlöst väck! Jag har letat och letat. Naturligtvis har jag kollat sängbordsknoppen 47 ggr minst! Istället har jag haft på mig en läderrem med ett tigeröga istället. Men vad jag saknat min bergskristall! Ilördags åkte jag för att köpa ett nytt sådant halsband, men hittade iget som kändes rätt!
Igår frågade en kollega vad det var jag hade om halsen nu? En brun sten istället för "glasaktig"? Jag förklarade att jag tappat bort det och hur mycket jag saknade det! Kom på att det kanske låg i ett skåp på gymmet eftersom jag brukar ta av mig det när jag tränar och lägga det på botten i skåpet! jag tänkte att jag skulle höra med dem…
Kom hem och gick raka vägen in i sovrummet för att byta om till "hemmastassen" och där…på sängbordsknoppen hängde mitt halsband??? men gissa om jag blev glad! Så nu sitter det om min hals igen….
Visst är det snällt att dom lämnar tillbaka det dom lånar.
Jag hoppas fortfarande att jag ska hitta min moldavit som jag hade tillsammans med en ametist i fickan. Moldaviten försvann men ametisten är kvar.
Hoppas dom är snälla mot mig och att jag får tillbaka den igen.
Haha känner igen mig med er totalt!
Är väldigt pedantisk och har koll på alla mina saker och dom ligger alltid på samma ställe såvida jag inte bestämmer för att möblera om, fast då memorerar jag vart jag har mina nya saker.
Har försvunnit många saker genom mina dar som kommit tillbaka, har alltid tänkt att det kanske varit mig det varit fel på men för ett tag sedan så försvann min visp (Som alltid ligger i nedersta lådan, såvida den inte är i kastrullen för att göra sitt jobb. Annars är den i diskmaskinen. Så den har haft 3 ställen att finnas på, den har försvunnit spårlöst nu några gånger sen jag flyttade in här men jag vet alltid att den kommer tillbaka oavsett vad så blir inte irriterad längre :)
"What you think is what you get!"

Lustigt det där..
Minns när jag tappade mina nycklar.. letade överallt, flera månader.. tills en dag fanns dom bara nästan helt synliga bland böckerna..Där jag kollat massor med gånger utan att se dem, dom fanns inte där då!