Healing iFokus

Healing

Etiketthealingmetoder
Läst 926 ggr
Ghosthunter
1

2 olika sätt...

Jo, jag vet att jag är här nästan för första gången och kan inte mycket om healing, men jag undrar om det inte finns 2 olika sorters healing?

En helande kraft som kommer från universum, änglarna, andarna (eller vad det nu är?) och en healingmetod där kraften kommer från healaren själv….mind over materia.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GunillaF]
0

Hej och välkommen Ghosthunter. Någon gång ska bli den första… Hoppas du stannar hos ossFlört

Jag är aningen stressad just nu. Kom precis från jobbet och ska strax iväg på en seansSkrattande Men försöker svara lite kort iaf.

Jag hoppas jag förstått din fråga rätt. Svarar utifrån mitt sätt att tolka..

Som jag ser det så kommer all helande energi utifrån universum - den helande kraften kommer till mig och genom mig till den som ska ha den. Till andra människor och till mig själv. Vad jag menar är att om jag är kanal för energin till någon annan så passerar den genom mig, om det är till mig så stannar den hos mig.

Hoppas fler berättar hur de tror.

Ha en bra kvällSkrattande

Indiania
0

#0 Hej Ghost och Välkommen till oss!Glad

Jag har precis samma åsikt som Gunilla sedan kan man även ge sig själv healing!

" Var nära naturen - var när dig själv "

Ghosthunter
0

Tack!Glad

Jo, jag tror också att det kommer från universum, men att det även finns en andra metod. Jag tänkte lite så här. Det är ju ett välkänt faktum att om man mår bra psykiskt så läker man fysiska åkommor bättre, så jag tänkte att en som är väldigt positiv och strålar av glädje, kanske kan heala nån annan och även sig själv!!?

Värmland"

Indiania
0

#3 Ja kropp och själ hör ju ihop så visst påverkas vi utav hur vi mår.

Jag vill svara så här alla kan heala bara kärleken finns med, det gäller både andra och en själv.

Ghosthunter
0

Det låter väldigt förnuftigt, Indiania!!Glad

Värmland"

Indiania
0

Du förstår tydligen hur jag menade!Bra Ghost!Glad

[GunillaF]
0

Aldeles riktigt. Har man ett positivt sinne så tror jag också att man "läker" sig själv lättare och snabbare.

Ghosthunter
0

Indiania - Jo jag förstod precisGlad

Det är en vetenskaplig fakta att psyket har en stor inverkan på det fysiska så egentligen kanske inte det passar in här, då det inte är andligt.

En läkare berättade det för mig en gång när jag hade skadat fotenGlad

Värmland"

Indiania
0

#8 Jo då har du något intressant att berätta så gör gärna det!Glad

Soul1973
0

ja, det är väl klart

I början när jag gav headling för första gången för flera år sedan, gav jag av mig själv och blev svag själv därefter. Sedan kanaliserade jag från de 4 som allt liv består av, sedan tog jag nästa steg och bad mina änglar om hjälp.

Idag, just idag återgick jag till att ge ifrån mig själv, då min mamma opererades.