Finns inga gränser
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tänkte starta en tråd där vi kan skriva berättelser eller länka videos eller annat där folk gör saker, som man tror är omöjiga. Men de har en sådan styrka och vilja inom sig att göra dessa saker, trots alla motgångar de säkert haft i livet.
För att påminna oss om att viljan kan försätta berg!
Här har vi en kille, ett krigsoffer, som hittades i en skokartong och som sjunger John Lennons Imagine på jag tror det är brittiska eller amerikanska Idol.
http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/tv/article13733212.ab
(Hitta ingen bra kategori, trots att jag på ett sätt tycker det hör till ämnet. Så jag placerar den OT. Får gärna flytta tråden om det finns en passande kategori.)
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Tråden är modererad av Sajtvärd.
Tack Gunilla! 
Tänkte jag fortsätter tråden med vår allas Nick som ni säkert sett vid det här laget:
Jag håller med dig som du skriver i rubriken, Höstlegenden;
"Det finns inga gränser"…
Jo det kanske det gör, men de är lååångt bort från de gränser vi "tror" finns. Det gäller att ställa om sitt tänk och inte begrnsa sig.
Det är ju som ordspråket: Man får sikta på stjärnorna för att nå trädtopparna. "Sätt ribban högt"!
Det var ett bra ordspråk, Gunilla, jag har hört det förut, men inte reflekterat över det.
Klart det finns gränser, men om man ska se till alla gränser och om utifall och sannolikhet o.s.v. så skulle vi inte komma någonstans.´
Drömma kan man ju allid, för det är gratis och det finns inga medicinska hinder i att drömma. Vår väg är säkert redan skriven. Och det gäller att ta vara på tillfällena när de ges. Finns det en chams att nå sitt mål, sin dröm, eller åtminstone en bit på vägen, så ta den! Det är meningen, annars skulle inte chansen finnas.
Se på Susan Boyle
…eller Paul Potts