Allting utvecklas, ingenting är beständigt
Många lever ett liv där de reagerar på det som sker. Att reagera på någonting i sin omgivning är ett inlärt beteende. Inlärda beteenden kan förändras. Att leva ett liv i reaktion är att leva ett liv som en marionettdocka. Ständig förändring utan att vi förstår varför saker händer eftersom det till stor del är vår omgivning som regisserar det som sker. Alla möten med personer blir ett möte med ytterligare en regissör. Omedvetenheten om att det ens fungerar såhär gör livet än mer frustrerande. Vi är helt enkelt inte medvetna om varför livet händer oss. Vi vill så gärna förstå men frånvaron av vår egen närvaro gör detta till en omöjlig ekvation att lösa.
Ett liv där vi agerar är ett liv där vi istället hela tiden sätter oss själva i centrum. Det är inte ett egoistiskt sätt att vara på. Det är ett nödvändigt sätt att vara på om samspel på lika villkor med sin omgivning är den verklighet vi önskar uppleva. Att leva ett liv i harmoni med sin omgivning skapar en trygg värld att växa i. Det blir som en ständigt pågående förbättringsprocess som hela tiden ynglar av sig desto mer vi sätter oss själva i fokus.
När vi bejakar självcentreringens fokus existerar inte längre behovet av att reagera på vår omgivning. Detta bygger därför en fredfull attityd till vår omgivning och likt ringarna på vattnet sprids även vår nya inställning vidare ut i världen.
Detta är det som sker när vi flyttar fokuset från vårt yttre där vi reagerar till vårt inre där vi agerar. När alla människor väljer detta sätt att leva på blir det slutligen evig fred på jorden.
#0 Tack Allhealing! Det riktigt rös i mig att läsa detta nu kunde inte passat bättre. Detta var fantastiskt för mig och en sådan fullträff! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Precis som Indiania tackar jag dig och det du skriver var ytterligare en bekräftelse på den "fas" i livet jag påbörjade så smått för några år sedan och som går hastigare och lättare att leva med/i ju längre tiden går och i och med att jag börjar se till mig själv i första rummet.
Jag var på en andlig afton med ett medium i kväll och för att göra en låg historia kort så fick jag bekräftelse på att jag äntligen lever så som du beskriver Allhealing.
Måste få tillägga att jag tror nog att de flesta reagerar/konstaterar på och att det händer saker runt omkring oss.
Vad som är viktigt, är HUR man reagerar och OM eller HUR man agerar utifrån reaktionen.
Jag längtar dit. Evig fred på jorden. Kram allhealing och tack för en fin artikel. Kram
Tack allhealing,
Ja det händer mycket runt oss hela tiden och fokus ligger på balansen inom oss själva, för att inte påverkas av allt annat sker (som vi inte kan förändra)
Sajtvärd på Övernaturligt
Tack!
Det krävs mycket träning för att hitta balansen.
Tack, Allhealing, för dina härliga tankar!
Det ligger lite i linje med hur jag själv resonerar - men har de senaste två åren vacklat lite mer än tidigare och dragits in i "reaktioner på vad som skett" för mycket. Hela tiden medveten om det har jag låtit det ske också… (korkat nog). Men är på väg från det 'reaktionsmönstret' nu igen - har den ambitionen i alla fall.
Ja, vad annat än fred och frid på jorden skulle det kunna ge om vi alla levde enligt dessa tankar?
Tankar som känns Vår!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Putt upp.