God morgon 25:e Mars
Sommartider hej hej, sommartider…..
Du har väl kommit ihåg att ställa fram klockan en timme?!
Jag blevpåmind innan jag la mig, annars hade det nog blivit bortglömt.
Solen skiner och himlen är klarblå hos mig i Västernorrland. Ska bara ta det lugnt idag, för det lilla jag gjorde igår ställde till så jag fick mer ont igen. Jaja, får väl sitta still nu då igen. Kanske reflektera över livet.
Det är Marie bebådelsedag idag, även kallad för våffeldagen och det tack vare en ordförvrängning. Dagen kallas ju vårfrudagen och i folkmun har detta så småningom förvanskats till just våffeldagen.
Läs mer och lite till om detta här
Ha en riktigt bra dag vad ni än ska göra!

God morgon alla. Igår var jag i Gekås, Ullared så idag ska jag ta det lugnt. Planerar en "göra lite ingenting" med familjen och njuta av det fina vädret. Gunilla hoppas du känner dig bra igen snart! Ha en fin dag alla!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Chakra och Skogshumblan. Japp i dag blir det "lugna gatan" och det är förbaskat frustrerande. Men det är nog en mening med det också.
Bara att lyda kroppen!
Gunilla, sänder lite tålamod din väg ;)
/ Skogshumblan
#4 Tack. Det behövs!
Goder morgon alla. Vad konstigt det blev idag. Glömde ställa klockorna.
Tji fick jag.
Sänder styrka till dig och din situation Gunilla. Var rädd om dig. Kram
Ha en fin dag alla och var rädda om varann
Godmorgon på er! Molnigt med lite solglimtar mellan varven..blåser lite snålt gör det också….. väntar på värmen. Härligt med sommartid! Nu börjar naturen om…..Livet kommer tillbaka;)
Godmorgon på er! Molnigt med lite solglimtar mellan varven..blåser lite snålt gör det också….. väntar på värmen. Härligt med sommartid! Nu börjar naturen om…..Livet kommer tillbaka;)
Godförmiddag på er alla!
Precis när jag skulle börja skriva kom det ett långt telefonsamtal ifrån dottern som var så nöjd med gårdagen 
#0 Gunilla tack för info om Marie Bebådelsedag kan tala om att vi såg två tranor när vi åkte till dottern i går. Och du var rädd om dig i dag nu!
#1 Härlig bild Chakra!
#2 Gjorde du några fynd i går Skogshumblan?
#6 Hej Majlar då fick du sova lite längre i dag 
#7 Fint foto men vet inte vilken duva det är?
#8 Visst är det härligt Rore när naturen och livet kommer tillbaka!
Kram till er alla! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Go'Morron alla fina!
Här har det blåst rejält hela natten och morgonen - fönstrena har skallrat. Lite pirrigt blir det när det blåser så, vet ju inte om träden ska stå pall, de har så liten jordmån här på stenkullarna…
#7 - Woozy - Det är en ringduva. Jag har en familj som återkommer varje år och de är nästan heltama också. Pappa: RingoMan. Mamma: RingMari!
När RingoMan och RingMari kommer - då vet jag att det är vår alldeles snart!! Och de kom i början på mars i år (vilket är det vanligaste).
Klockan fick jag ställa om imorse, glömde göra det igår. Å andra sidan har jag haft en klocka som gått på sommartid hela året - så jag har kunnat välja tid hela vintern.
Åh, vad mysigt att se tranor, Indiania! Dem får jag aldrig se här. Men det finns ju gott om andra djur och fåglar, så jag ska väl inte klaga antar jag…
Gunilla - Stanna upp och Lyssna noga nu! På din kropp!!! 
Tack för ljuvliga bilder! Jag blir lika glad varje gång!
Och ha en fiiiiiiiiiin vårsöndag - med allt vad ni gör! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Indiania, japp. Förutom saker vi verkligen behövde ( förbrukningsvaror & kläder till barnen) som jag skrivit upp så blev det en turkos väska till mig själv, solglasögon och 8 nya tallrikar att ha till vardags.
/ Skogshumblan
#12 Vad kul med ny väska, det är mycket färger i vår. Vad nyfiken jag blir på din väska! 
#12 Blir lite avundssjuk på ullaredsresan
Har inte varit där på dryga sju år.
Go SolsommartidsDag på er allesammans
, här blir de lugn dag hela dan idag…
Åh, jag blir lite avis jag också, Skogshumblan - jag har verkligen inte unnat mig att köpa något nytt till mig själv på så länge. Men jag längtar efter att hitta nå't litet kuligt till mig själv snart. 
Ullared - köpcentrat - har jag bara sett på bild… :)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Såhär ser väskan ut, tyvärr blev det ingen jättebra bild med min mobil. Väskan är inte så ljust blå i tonen utan mörkare åt det gröna hållet. Heeeelt oemotståndlig för en väsktokig som mig…

/ Skogshumblan
#17 Den var snygg Skogshumblan, taclk för du visar! 
Jag har också varit tokig i väskor hela mitt liv men lugnat ner mig lite men du skulle bara veta vad många väskor jag köpt! 
Indiania, ja är det inte svårare än så för att göra dig till lags så…
Min man stönar och klagar över alla mina väskor, men jag har helt ärligt nog max 10 st varav jag lätt kan göra mig av med 3-4 stycken utan att blinka (så jag kan köpa nya sen.
).
Jag är rätt kräsen och skulle helst vilja ha råd med enbart läder/ skinn för de håller ju en livstid och mina väskor är mig kära små ägodelar, men som student, mammaledig och nu arbetslös tillåter inte min ekonomi det.
/ Skogshumblan