Kan man heala växter?
Jag testade healing igår på en växt jag har. En grön växt som ser ut som ett träd nästan och ska bära gröna och vita blad. Men igår tappade den det sista bladet, så den var helt naken. Bara stammen kvar.
Jag satt hos den med hnderna omkring plantan och stammen och tänkte kärlek och ljus och värme och liv och grönska och nu när jag kollade…
Den har ett litet grönt skott långt ner på stammen, men grönt är det och fullt av liv!
^^
Ville bara berätta.
Hej Morris
Vad fantastiskt att du fick liv i växten igen! Om du släpper alla tankar och bara fokuserar på plantan så kanske du kan känna energin som strömmar genom den. Naturligtvis går det att heala växter. Ibland känns det t.o.m. som om växterna ger healing. När jag känner mig ur balans kan jag gå ut i skogen och känna hur alla träd ger mig ro och harmoni igen.
#0 Jaa Morris visst kan man heala växter! Du har ju nyss fått bevis för det också.
Kul att du berättade.
Du har fåt ett fint svar av Mhrilla!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack Indiania, jag tvivlade först, men inte längre när jag läser era svar.
Mhrilla är kanske därför skogsprommenaden är den bästa på hela dagen. Får en massa energi av den.
Hej Morris
Jag tror säkert att du får massor av energi av att gå i skogen. Bara att få röra på sig och slippa stressen i stan gör att man mår bra. Det känns som om träden ger en energi. Ibland kan jag lägga handen på ett träd och känna all kraft som strömmar igenom. Det borde du testa någon gång! Träd är helt fantastiska med sina rötter djupt förankrade i jorden och sin krona som sträcker sig mot himlen.
Jag ska göra det imorgon. ^^ Idag tänkte jag på det extra när jag vandrade stigarna fram. Hur det kändes och så vidare.
Hej Morris. Fin berättelse du böd på om din blomma
. Lycka till med den nu framöver.
Något mer man kan göra för sina växter är att prata med dom, du vet de finns ett gammalt talesätt att "man ska prata med sina blommor för att dom ska må bra"… (och visst, dom gillar ju vår utandningsluft)
…jag brukar iallafall ge var och en av mina blommor uppmärksamhet varje morgon. Antingen går jag fram till var och en och då kan det låta ungefär så här, fniss
;
"Hej Vännen, hur har du det idag?" eller "Du ser pigg och frisk ut idag!" och så brukar jag ta i nått av bladen eller stammen med vänlig hand…
Eller så blåser jag energi till var och en av dom när jag gjort min Qigong, och då tycker jag att jag ser att dom tar emot den…
De låter kanske knäppt, men de känns trivsamt att visa dom uppskattning på nått sätt 
Vad mysigt att du 'healade' blomman, Morris! Bara att du kom att tänka på att göra det, visar att du 'visste' att det är bra för blomman!
Jag bor mitt ute i naturen och jag kan bara inte tänka mig att flytta in till stan igen. Det är lycka för mig att komma hem varje dag - även om jag bara varit iväg och handlat en kort stund. Ja, Mhrilla, det är helt underbart att känna energin från träd o växter, jag håller med dig! Energin från jorden och växtligheten slår allt.
Jag pratar varje dag med 'min natur' - men jag är nog lite dålig på det när det gäller inomhusväxter… Måste bättra mig - de ser lite övergivna ut… 
Så jag tycker inte alls det låter knäppt, Frodig! Det är knäppt att inte måna om våra växter som ger oss så mycket! 

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Växter är något levande så de kan vi heala.
Ja Morris vi kan mycket mer än man tror ibland!
Jag brukar heala på mina blommor när dom behöver lite hjälp på traven ibland healar och renar jag även det vatten som jag ger dem.
Kan berätta att på mitt kontor när jag började här för 3 årsedan så fanns det en liten palm i mitt fönster som ingen hade vattnat på över ett år. Så den hängde ner för krukan mot golvet. Jag vattnade den omsorgsfullt och gav den healing. sedan undrade alla vad jag hade gjort med den då den har blivit så fin och rätat upp sig.
Jag älskar den kärlek och trygghet som skogen ger en. Och som någon sa när man lägger handen på ett träd och riktigt kan känna dess puls.
I want to be like the patronsaint of reality.
Jag älskar murgröna på båge, men har lärt mig av misstagen att de bara blir fulla i bladlöss, spinn och torkar bort. Men nu har jag köpt en ny, den står i mitt sovrumsfönster och bredvid står en liten blomspruta av glas. Det första jag gör när jag kliver upp på morgonen (nåja, förmiddagen i mitt fall) är att jag drar upp persiennen, öppnar fönstret om det inte är minusgrader samt att duschar murgrönan och pratar lite med den
Ska bli intressant att se hur den tar sig 
En av mina orkidéer fick jag att blomma om med hjälp av healing, jag gav den reiki ett antal dagar i sträck och såg för min inre syn hur nya knoppar växte till sig och slog ut. Det tog några månader, sen såg jag resultat! 
Det tror jag absoult, och visse versa :)) Hm…jag har inte så många blommor som jag skulle vilja…ja, asså, är inte värdsbäst på att sköta dem stackarna

http://www.odla.nu/artiklar/bokrecensioner/bokrecensioner-buskar-trad/trad-i-marker-och-myter
Hej.
Försök hitta denna bok i bokhandeln eller på biblioteket. I den finns så mycket ljuvliga texter och tankar om träd, så när man läst boken så går man ut i skogen med ett helt annat sätt att se den på, där varje enskilt träd blir individer som ger styrka och kraft åt dess betraktare.
(Träd i marker och myter - Jan Danielsson)
I den läste jag om vad en indian sa en gång (inte ordagrant men så som jag minns)
Sätt dig framför ett träd och betrakta det noga - ända tills du känner att trädet betraktar dig tillbaka. Då har du fått kontakt med jordens/naturens ande.
#12 Vilka härliga klokord av indianen. Och absolut, det gäller att sitta ner en stund och inte ila vidare på en gång.
Jag har nog visat dom här förut, men här kommer dom en gång till.
Det är frön från Blomma för dagen. Fröna i den ena krukan gav jag reikihealing. Den andra var i ett annat rum.
Det här gjorde jag efter att ha gått min utbildning till reikiehelare och vi fick till uppgift att testa på någon.
Jag tog ett frö och det funkade. Vill bara tala om att de andra fröna växte i kapp och under sommaren när dom blommade så, såg man ingen skillnad.
Så glad jag blir när jag läser alla era inlägg, och så toppentoppen de var att du tog upp det här ämnet Morris
, "som av en händelse"…
nu är det ju verkligen rätt tid att inspireras och använda våra färdigheter (som vi ju alla har…)
Jag gillar också din indianska formulering Sanna Holmgren. Så fint uttryckt… och jag känner igen känslan av kontakt och respons när jag är nära mina inomhusblommor, och ja, även träd och växter i skogen…
Fint resultat du fick på blomman för dagen Majlar 
#12 Så fint du skriver om Indianen Sanna Holmgren.Träden har en väldig kraft i sig.
#14 Så fin din " Blomma för dagen " är Majlar, de är fina även när de inte blommar, små hjärtan på rad.
Skall bli spännande att se hur mina frön växer upp! 
" Var nära naturen - var när dig själv "