healing
Hej jag har en fråga, kan man bli healad när man är gravid?
Mvh Therese
www.theresekostresa.blogg.se
Vid sjukliga tillstånd i samband med havandeskap eller förlossning ger man inte healing. För att vara på den säkra sidan ger jag inte healing alls till gravida.
Det är kraftfulla energier som "rör om" i kroppen och jag vill inte riskera något för den gravida, därför undviker jag att skicka då.
Oki tack för svaret. Mvh Tess

#1 Ja helt rätt Gunnila och är även lagstiftat i Alternativ vårds lagen att inte ge alternativ vård till gravida.
Men kan inte tänka mig att healingen skulle göra ngn skada under en graviditet men förbjudet enligt lag det är det.
Men Healingen är ju bara en del av av alternativ lagen har full förståelse att man kanske inte får ge vissa ört preparat osv till gravida som kan på verka en graviditet.
Men alla alternativvård går ju under samma lag oavsett det rör sig om massage Healing eller ört medicin.
Lasse
Jag kan inte tänka mej att själva healing skulle kunna göra någon skada,tvärtom har bara hört possitivt från dom som använt reiki under graviditet….
Om något skulle råka hända är risken stor att man lägger skulden på healingen,…så för att ingenting som ev skulle kunna hända ska kunna förknippas med healing …och för att följa lagen ,så brukar man inte ge healing till gravida….
Så det är nog mer av säkerhetsskäl för healern man inte vill ge healing till gravida.
~ mayolica ~
Oki tack så mycket för alla svar..
mvh tess
Knepigt det där - att ngt som etablissemanget säger e bluff & verkningslöst - e förbjudet!?
Snacka om dubbla budskap! :-/
/L

Jag kan inte riktigt hålla med dig om detta att etablissemanget anser att healing är bluff o verknings löst.
Healing är i dag godkänd som friskvård man har även på prov infört healing inom vissa delar inom vården och en vård skola i landet har Healing på shemat.
Men vi är fortfarande långt i från många andra länder som godkänt Healingen som en vård form och där man har anställda healers inom den offentliga vården.
Men all vård som inte går under sjukvården klassas som alternativ vård och går då under lagen för alternativ vård så egentligen inget konstigt med det.
En lag för att skydda särskilt utsatta grupper från att bli utnyttjade av oseriösa utövare.
Lagen tillkom där oseriösa utövare tog hundratusentals tusen kronor för behandlingar för t.ex Cancer.
Lasse