Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 3504 ggr
Dojdan
0

Fysisk smärta vid healing

Jag har gått på grupphealing 6-7 gånger de senaste månaderna.. varje gång får jag fysiskt ont i kroppen (det kan flytta sig mellan gångerna) och det släpper så snart vi är klara. Jag går också och mediterar på samma ställe utan att känna något som helst obehag.

Vad kan detta bero på?

[GunillaF]
1

Hej Dojdan.

Jag antar att ni skickar till varandra i gruppen.

När man tar emot healing så kan man känna av den. Direkt eller efteråt. Inte alltid, men det händer. Vad som är härligt är att healing "tar" även om man inte känner något i kroppen.

Det kan kännas på de ställen du har en "åkomma" eller så kan det kännas där healingen bäst behövs.

Du kan även känna i din kropp när du sänder till andra. Du kan känna av de ställen de har en åkomma på/i.

Men fråga ledaren för gruppen vad h_n tror också.

tarotlasse
2

Hej Dojdan du skriver inte om du får smärtorna när du får Healingen eller om du får dom när du ger Healingen.

Men  att få healing är för det mesta smärtfri men det händer att man kan få smärtor under en healing behandling.

Jag har vid några tillfällen haft klienter som skrikit ut sin smärta vid behandlingar.

Vid ett til fälle var det en man som blivit opererad för ett bråck där operations såret inte vill läka plus att operationen inte hade blivt lyckad och skulle göras om så fort nu detta operatons sår läkt.

Under healingen så skrek klienten rakt ut av smärta och tuppade av.

Klienten kunde känna hur ett par händer gick in i operations såret och började rota inne i kroppen och det gjorde väldigt ont så han svimmade.

Efter denna healingbehandlingen så började läkningen av såret läka och när man sedan undersökte honom innan nästa operation så konstaterade dom att allt hamnat till rätta igen och att man inte behövde göra om operationen.

Vid ett annat tillfälle var det en person på våra Mediala cirklar som var förkyld och kände att han fick feber under kvällen.

Så han bad mig att ge honom healing under pausen vilket jag gjorde.

Under Healingen så small det till som ett pistolskott i hans axel och mannen vrålade rakt ut av smärta.

Alla i lokalen kunde höra hur det small i hans axel

Han berättade att han hade en gammal axelskada som alldrig blivit bra.

Förkylningen och febern den fick han behålla i ngn vecka men axeln hade han alldrig mer några besvär med.

Så visst kan det göra ont att få healing även om det ovanligt.

Men har man smärtor i kroppen så kan dom bli värre under o direkt efter en healingbehandling för att sedan bli mycket bättre.

En process sätter i gång av Healingen vilket kan ge ökade besvär men det vänder väldigt snabbt för att bli bättre.

Men inte alla som drabbas av detta.

Sedan så är man väldigt känslig och ger Healing så kan vår healing guide och dom på andra sidan komunicera med våra känslor.

Så har klienten  ofta migrän och svår huvudvärk så får jag som healer denna huvudvärk också men så fort jag säger att jag uppmärksammat detta så släpper denna värk.

Samma sak för några år sedan då jag gav en person healing där jag kände fruktansvärda smärtor i hela kroppen och som att flera ben i kroppen gick sönder i kroppen.

Det visade sig att denna person några år tidigare varit inblandad i en svår trafik olycka där flera ben i kroppen hade brutits och ngt som krossats.

Förra året så höll jag en Föreläsning i Healing på Högskolan då jag och ett par kollegor gav prova på healing efter föreläsningen.

Där min kollega kände hur hennes näsa knäcktes och sa då till klienten att han vid ett tidigare tillfälle brutit näsan och att man ville göra vissa justeringar under healingen.

Så ett sätt när man arbetar med den spirituella healingen att våra vänner på andra sidan komunicerar och visar oss med smärtor i kroppen för att veta vad klienten har för problem som vi ska arbeta med.

Så healing är inte alltid smärt fri varken för klient eller för Healer.

Lasse

Dojdan
0

Tusen tack för era svar! Väldigt intressant att läsa om dina erfarenheter Lasse. Jag ger inte healing själv än så länge (håller på att går en utbildning där jag ska lära mig det så småning om).

Jag hoppas att smärtorna kommer att försvinna och att jag kommer kunna att njuta ev healingen efter ett tag.

tarotlasse
2

Dojdan du kan ju prova om det är du som läser av dom andras smärtor under grupp healingen.

När du känner smärtorna så säg tyst till ditt eget inre att du uppmärksammat problemet och be dom släppa smärtan.

Är det då du som läser av dom andra så släpper smärtan och är det så har du även hittat sättet som din healing guide komunicerar med dig på.

Även om det kan vara obehagligt att känna av andras smärtor så underlättar detta ju betydligt när vi arbetar med Healingen.

Men man vänjer sig och det hjälper mig så otroligt mycket att till mig det på detta sätt och det släpper så fort jag sagt att jag uppmärksamat det.

Många som råkar ut för detta första gången o inte vet vad som sker blir rädda och tycker det är obehagligt men absolut inget farligt.

Jag har haft elever som inte alls tyckt om att få till sig saker på detta sätt och bett sin Healing guide att visa det på ett annat sätt och då sluppit dessa känslor i kroppen.

Men som sagt vad så är det en otrolig hjälp att dom visar det på detta sätt.

Även som medium komunicerar Andevärlden på samma sätt för att jag ska kunna beskriva den avlidne anden.

Då jag kan känna i kroppen att jag blir längre, kortare, smalare tjockare får bröst osv.

Hade anden några kroppsliga problem när den levde brukar jag även känna det i min egen kropp och då få anden igenkänd av bara det jag känner i kroppen.

Har anden avlidit av en hjärtinfarkt så känner jag även en hjärtinfarkt i min egen kropp.

Lite obehagligt men så effektivt och så träffsäkert när man vill ha en ande igenkänd.

Lycka till med din healing utveckling.

Lasse

Dojdan
0

Tack Lasse, jag tar till mig av det du skriver och ska testa det vid nästa tillfälle. Återkommer!