Healing iFokus

Healing

Läst 1079 ggr
[GunillaF]
3

Bevingad minikluring

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu väntar vi på våren och alla vackra blommor och även fjärilar.

Men vad vet vi om fjärilar?

majlar
1

3/6 hade jag. Fantastiskt vad många sorter det finns. Tack Gunilla för en trevlig undersökning.

[GunillaF]
1

Jag ser att några har gjort kluringen redan. Var inte så blygsamma. Berätta gärna hur det gick.Glad

[GunillaF]
1

#1 Hälften rätt! Det var bra gjort majlar.Glad

[skymningsaga]
1

vill inte skryta men hade bara fel på hur många arter det finns i sverige. de niSkrattande

[GunillaF]
1

#4 Snyggt jobbat skymningsaga!Skrattande

[skymningsaga]
1

Man tackar , man tackar

majlar
1

Tackar.

Indiania
1

4/6 Visste inte det latinska namnet på fjäril och trodde inte vi hade så många olika arter.

Tack för kul Kluring Gunilla! Skrattande

Såg nässelfjärilen i dag men den var liten. ( en liten unge eller vad säger man )

#4 Vad bra det gick för dig Skymningsaga, Grattis!Skrattande

" Var nära naturen - var när dig själv "

nicke56
1

Jag kunde då inte så mycket om fjärilar, hade 2/6 rättGlad

[GunillaF]
2

#8 Nässelfjärilen du såg var möjligen en som övervintrat sedan i fjol. Nässelfjärilen har minst 2 generationer / år och den sista generationen varje sommar, övervintrar. Den kan t.om omma fram i gynnsamma förhållanden och solen skiner, mitt i vintern.

#9 Men du kunde något och kanske lite mer nuFlört

Indiania
1

#10 Så kan det varit. Glad Vi hade en nässelfjäril som övervintrade i sovrummet för några år sedan, den satt på väggen med vingarna ihop tills det blev varmt ute, då fick den känna sig för i fönstret som jag hade öppet och en vacker dag flög den iiväg.

[GunillaF]
1

# Läste att de vanligaste övervintrande fullbildade fjärilarna hos oss är  nässelfjäril, påfågelöga, citronfjäril, sorgmantel och vinbärsfuks.

Indiania
0

Det är något speciellt med fjärilar! GladDu är påläst Gunilla, tack för det!

Andina
0

Åh, vad mysigt det är med fjärilar! Det är så mycket vår och försommar för mig! Jag längtar verkligen efter att få se dem snart igen.

Grattis Skymningsaga, bra resultat! 
Själv hade jag 4 av 6, och känner mig nöjd med det! ;) Men jag är lite irriterad på vilka frågor jag svarade fel - för det vet jag ju, men hade helt tappat bort… (fjäll på vingarna och syn o lukt…).

Tack Gunilla, för en gosetrevlig Kluring! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
0

#13 Jag var ju tvungen att läsa medan jag gjorde frågorna och något fastnade  Man lär sig en hel del själv genom att göra en Kluring.Skrattande

#14 Jättebra resultat av dig också Andina. Ämnet för kluringen var din idé så det får du ta åt dig äran av!Skrattande

Farwuq
0

5/6

Jag missade 4:an.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[GunillaF]
0

#16 Snyggt jobbat Farwuq! 4:an är inte lätt.Skrattande

[rore]
0

Hmm, JAg vet åtminstonde att de små liven är oerhört vackra… Ett endaste rätt fick jagSkäms

[GunillaF]
0

#18 ja visst är de vackra.

Du spräckte iaf nollan rore och nästa fjärilsövning har du nog fler rättGlad

[dandamimm]
0

Ett fel, visste inte hur många arter vi har här i Sverige

// Danda

[GunillaF]
0

#20 Superbra av dig också!Skrattande

[Torahzen]
0

kul frågor! visste inte att vi hade så många som 2700 arter!

4 rätt fick jag.

Skogshumblan
0

Kul Kluring, jag fick ihop 4 rätt, hade jag inte tvekat hade jag haft rätt på första frågan ocskå men varför gå på första känslanObestämd

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Indiania
0

Nu är vi fyra 4 or! Glad

[GunillaF]
0

Puttar upp.