Dagens visdomsord 13/3
Många människor springer efter lyckan, likt en tankspridd man som nervöst letar efter sin hatt, medan han hela tiden har den på huvudet eller i handen.
/S. Smith

Ja visst är det så. Blev full i skratt då jag såg gubben irrande. Tack för klokord idag.
Ja. nog är det så. Kloka ord Gunilla F
Ja så är det Gunilla!
Tack för klokorden! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack, klokt!
Måste erkänna att jag letat efter mina glasögon, när jag redan haft dem på mig

Härlig bild Gunilla och tänkvärda ord.
Ska vi prata tankspriddhet har jag ett guldkorn.
Jag pratade med en kollega i telefonen inför ett möte jag skulle i väg på samtidigt som jag höll på att göra mig klar för att gå. Jag skulle plocka ihop mina grejer bara och gå, hade inte alls många minuters tid i marginal. Sprang runt som en galning och letade efter mobiltelefonen, letade överallt uppe och nere men nä ingen mobil. Blev mer och mer stressad och stirrig för att jag inte hittade den. Höll på en bra stund, säkert uppåt en 7-8 minuter innan jag kom på att det ju var den jag pratade i. *ridå*
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jösses Skogshumblan,, den missen har jag med gjort *asg*
Gunilla tack för klok orden
Rore skönt att jag inte är ensam om sådana där fadäser.
NU kan jag skratta åt det men då var jag inte lika skrattbenägen .
/ Skogshumblan
#6 Skogshumblan Här var det så illa att min väninna var tvungen att påminna mig om att det var mobilen jag talade i
.
Jag vek mig dubbel på en gång i krampaktigt skrattanfall, men visst var det genant,,
#6 Skogshumblan och #9 Rore!
Jag tror jag skrattar ihjäl mig, Tack små glädjespridare! Gubben har gjort som du på sitt jobb! Allmän skrattsalva där!
" Var nära naturen - var när dig själv "

Inte skratta ihjäl er bara, gillar att ni finns här och nu;) Ja käre tid, om "göra bort sig & stirra till det" var en os-gren skulle jag lätt platsa i landslaget!
/ Skogshumblan