Healing iFokus

Healing

Läst 701 ggr
Lynxx
1

Stark solstorm på G tor-fre

Ett par kraftiga explosioner på solens yta de senaste dagarna ger jorden den största strålnings- och geomagnetiska stormen på fem år, enligt rymdväderexperter. Kulmen på solstormen drabbar jorden på torsdag och fredag. Risken finns för störningar på kraftnät, gps-system, satelliter och flyg.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/stark-solstorm-stor_6908125.svd

--

Chans till fyrverkeri på natthimlen!

Men…det blir så klart mulet dessa dagar - (för å vitsa till det)

/L

[MorganLeFey]
0

Kan detta göra någon påverkan för kronisk värk av reumatisk sort?

Jag har en himla värk just nu, det är i hela kroppen.

Indiania
0

#1 Det tror jag säkert kan påverka oss människor också! Glad

Krya på dig!

" Var nära naturen - var när dig själv "

Lynxx
0

Kan ju åxå var pga de fronter som e på väg in över landet & motar bort högtrycket.

/L

frodig
0

#1,2,3 så tänker jag också, och även så här, att alla vågförändringar påverkar oss bla eftersom vår kropp består av så mycket vatten, och rör sig beroende på dom olika trycken utifrån…

och när jag var som värst utbränd hade jag mycket värk i kroppen, och då var jag väldigt känslig för omslag till lågtryck.

Det var bara nån månad sen det var en kraftig solstorm senast, men jag tror inte att jag märkte nått särskilt då, inte vad jag minns iallafall…

Nån annan som kommer ihåg nått särskilt från då? (minns inte datum just nu, men jag kan försöka hitta det i nyhetsflödet)

Lynxx
0

#4 - förra var i januari.

---

Under torsdagen och fredagen finns goda chanser att se norrsken i hela landet.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/norrsken-kan-ses-i-hela-sverige_6908935.svd

Martin Hedberg, meteorolog på klart.se, säger att det blir klart väder på många håll.

– Under kvällen och natten blir det varierad molnighet och på många platser blir vädret klart, säger han.

I exempelvis Stockholm ser det ut att vara störst chans att se norrsken efter klockan 22 på torsdagskvällen, men ännu större möjlighet vid midnatt. Allra störst chans är det efter klockan 3 för den som tycker det är värt att hålla sig vaken eller ställa klockan.

/L

frodig
0

hehe, de blir inge ställa klockan här iaf Tungan ute, lyckas jag sova heela natten tänker jag njuta av de till fullo Cool, stjärnklart och norrsken eller inte…

Fast nattugglorna kan väl ta chansen Skrattande!

[MorganLeFey]
0

Lyckans ostar ni som bor norröver. Jag bodde ju i Jämtland några år och hade turen att den första vintern så var det så mycket norrsken. Jisses jag fick ju problem i nacken till slut Flört

Här i Malmö lär vi nog inte se något, men det har faktiskt hänt då det varit väldigt starka solstormar. Det var något av åren kring 2000 som det syntes norrsken i Malmö. Det var rött och väldigt vackert. Men det verkar vara klart ikväll så jag får väl sticka ut näsan lite då och då, man vet ju aldrig.

Det har varit mycket sprakande på radion idag, speciellt i eftermiddags.

ThreeStars
0

Åhå! Då kommer man vara trött hela dagen imorron!!! Kan inte missa!!!

[MorganLeFey]
0

Min mobil har dött. Kan det vara solstormen. En närapå ny telefon.

Tur att jag hade den gamla kvar med fungerande batteri.

frodig
0

…och jag har varken hört eller sett nått OskyldigTungan ute

Har sovit gott hela natten, kände i och för sig av fullmånen under kvällen, var liksom "pigg i kroppen" - och knoppen, men provade ändå att lägga huvudet på kudden och blunda, och det funkade Glad, så vaknade jag tidigt och kände mig fortfarande "pigg i kroppen"…

Någon fler än MorganLeFey som märkt nått med elektroniken…?

eller norrsken kanske Glad

ThreeStars
0

Ja, internet krånglar som tusan!!!! :(

[MorganLeFey]
0

# 11 - Jag hade också besvär med internet/datorn i går och mobilen slogs ut.

Idag fungerar mobilen igen tack o lov! Jag såg hundralapparna bara flyga iväg med vingar. Mobilen är nästan ny.

Andina
0

Min dator fick 'hjärnsläpp' igår, först började den mullra och se'n formligen skreeek den! Stängde snabbt av den och när jag slog på den lite senare igen så fungerade den som vanligt igen.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing