Healing iFokus

Healing

Etiketthealingmetoder
Läst 3293 ggr
Tuva-C
0

Heala sig själv

Undrar om ni har lite olika tips på hur man kan heala sig själv? Har lite olika "ritualer" själv men det vore kul att höra vad ni andra har för knep. Glad

[GunillaF]
0

Tuva-C. Vad bra att du tar upp den frågan.

Jag satt häromdagen och funderade på om jag skulle göra en artikel om just detta att hela sig själv, men då gjorde jag artikel om att vara i nuet istället.

Jag tror att metoderna att hela sig själv är många men för de flesta bottnar det i att stanna upp, ta in lugnet, öppna upp sig och ta emot de härliga energierna som kommer till oss.

Jag brukar helt enkelt sätta mig ner med fötterna ordentligt i golvet eller i marken om jag är ute. Andas djupa och lugna andetag och öppna upp mina chakran.

Sedan "ser" jag energin som en färgad ljusflod (olika färger olika gånger). Färgen varierar efter vad jag behöver fylla på.

Den här färgfloden låter jag flöda in igenom kronchakrat (uppe på hjässan), jag andas in den och jag fyller varje fiber, varje skrymsle inne i mig med den.

Samtidigt fyller jag även på genom mina fötter, energi från jorden, och upp igenom mina ben och vidare genom hela kroppen.

Jag visualiserar att ljusflodens energi helar det som behöver helas och den ger mig energi att orka med mitt dagliga liv samt att dela med mig till mina medvandrare.

[GunillaF]
0

Berätta gärna hur du gör också Tuva-CGlad

[GunillaF]
0

Puttar upp denna och hoppas på att det finns fler som vill dela med sig om hur ni gör för att heala er och ladda er på energi.Glad

Indiania
0

Det finns olika sätt att heala sig själv. Jag brukar heala mig med Reiki, lägger händerna på ögon, öron, hals , hjärta osv då somnar jag väldigt gott om jag gör detta innan.

" Var nära naturen - var när dig själv "

crikarlshamn
0

Min healing dusch.

Varje morgon i duschen, 1 min.

Stàr stilla under duschen med vattnet rinnande över mig,  slutna ögon och visuliserar vattnet som vitt läkande och renande ljus.  Ser alla chakran snurrar och är dà renad och med läkande vitt ljus innom mig, visuliserar jag även ett glittrande skyddande ljus runt omkring mig.

I ljus,

Indiania
0

#5 Jag gör något liknande när jag duschar, sköljer av mig det jag inte behöver och laddar med vitt ljus.Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

crikarlshamn
0

Kul :o)

Jag hade en vän som var övertygad om att nàgon hade satt det svarta ögat pà honom och dà kom denna "reningen" till mig.

Enkel och universäll (Eng. universal)

Tuva-C
0

Vad bra tips!

Jag brukar också köra "dusch-healingen". Tänker också som att vattnet är ett vitt glittrande ljus som sköljer bort alla negativa energier.

Sen brukar jag be om hjälp från ärkeängeln Mikael att klippa alla negtiva energidränerande "strängar/band" som jag har till olika människor runt omkring mig (folk som skapar ett slags ohälsosamt beroende av mig, eller från mig till någon annan). Brukar då visualisera att han hugger av dom med sitt svärd och det känns alltid enormt lättande.

Sen kan jag också be Mikael att "dammsuga" bort alla negativa energier i min Aura och i kroppen. Ser då hur han i princip går runt med ett dammsugarmustycke och rensar hela kroppen och runt alla organ och i auran från "mörka fläckar". Sen ber jag honom att fylla på med ljus energi där de nagativa energierna har suttit.

En tredje sak som jag börjat med på senaste tiden är att be Mikael att rensa mig från alla negtiva tankar och energier som är riktade från andra människor (både medvetet och omedvetet). Då ser jag det som att det sitter olika vassa föremål i ryggen (låter jättehemskt när jag skriver det, men det känns verkligen som det!), typ knivar, pilar, eller likande och att han sen drar ut dom och skickar ljus energi både till mig och till personen som "kastat kniven". Sen avslutar jag med att be till ärkeängeln Raphael att läka ryggen och då visualiserar jag mig att han omsluter mig med hans gröna ljus.

Man känner sig lite knäpp när man berättar men det här är verkligen övningar som har funkat för mig. :)

Andina
0

Kul tråd! Den kommer jag att bokmärka! För idéer till självhealing är alltid kul!

#8 - Mysigt med 'dammsugningen', Tuva-C! Det låter lite likt det som man gör inom den gamla Inkatraditionen bl a, vid rening av andra. (Ska skriva lite om den metoden vid tillfälle.)

Själv kan jag använda duschen också till 'rening' eller visualisering enligt den metod jag skrev om i Inka-artikeln. (För bråttom för att skriva ner den nu.)

Mera tips!? Tungan ute

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Fjäril
0

Bra tråd!

Ja duschen är fantastisk. Det är nog inte för inte som man är en "ny människa" när man duschat. Ungefär som att "lyssna på magkänslan" (intuitionen)
Jag visualiserar ofta en smaragdgrön färg som rinner ner längs kroppen. I samband med det ber jag Ärkeängeln Rafael att heala och rena mig. Jag föreställer mig också ett rent, skimmrande vitt ljus runt hela mig.

Vid stressade situationer eller när människor runt mig är irriterade så brukar jag ställa mig rätt upp och ner, jag ber lite tyst till Ärkeängeln Mikael att frigöra mig från negativa energier samtidigt som jag visualiserar hur det åker ur min kropp och ner till Moder Jord. (detta tar inte många minuter men fungerar underdunder bra) Glad

När jag arbetar med mina chakran så ber jag om universums healingänglar (jag ber dem leda mig till rätt blockeringar osv) sedan föreställer jag mig själv i en virvlande regnbåge. DET är en underbar känsla, jag blir alldeles tossig efteråt.

Ofta så borstar jag bort "smuts" ifrån auran och andas in ny ljus energi vid min självhealing också.

Sedan finns det lite längre varianter, men dessa jag nämt gör susen också Kyss

Sajtvärd på Övernaturligt