Djur i Vår Natur - OT
Jag har gjort en så'n här tråd på ett annat forum - men vill gärna göra en här också. Det skulle va' så kul att få höra om era besökare från Djur- och Naturvärlden.
*
(Många av er känner ju mig nu… jag är lite 'djurisk' som person
)
'För ett par veckor sedan, när det fortfarande fanns ganska mycket snö, var rätt kallt så kom två stora myggliknande flygfän flygande förbi mig. Detta var nog nå'n av de första "vårsoldagarna". Härligt att se dem! Samtidigt tyckte jag så ofantligt synd om dem, de skulle ju inte överleva länge… Fortfarande kaaallt och snö!
Idag såg jag årets första fluga - inomhus… Han ville ut, så jag släppte ut honom. (Ja, självklart var det en han!) Men nog undrar jag hur länge han skulle överleva - det är ju frostigt minus här i dessa dagar…
Men en besökare som gjorde mig glad idag, var Råger Roddare den Andre! Han flanerade ute på verandan när solen låg på - och letade efter nå't ätbart, misstänker jag. Tyvärr fick jag inte chans att ta nå'n bild på honom men kanske han känner för att posera längre fram i sommar… Hoppas…
(Ja, just det, Råger Roddare, är HusMusen!)
Och så har vi alla härliga fåglar - och vad de sjunger nu! Nu börjar konserterna likna vår! Snart så är det full konsert! Så helt härligt! :)))
Kråkorna joddlar så läckert (jaa de "joddlar"), skatorna tjusar varandra så gott de förmår, hackspetten knackar så det ekar i skogen.
**Har du sett/hört vårdjuren komma nu? Vilka?
**Jag väntar på Ringo och Ring-Marie (RingDuvorna) - de brukar dyka upp i Mars.
Gud vad jag längtar efter djurlivet
nu i vår och sommar!!!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Härlig vårtråd Andina och visst är det härligt med alla fåglar som jobbar och sliter nu med sina bon.
Här om dagen kom det en skata med en stor gren i munnen och hon balanserade så gott det gick.
Jag är också en sån där, som ser djur och andra saker i naturens egna mönster, fast det är lite svårt att fånga på bild, ibland funkar det.
Här kommer en liten anka.
Helhäftigt, Majlar! Jaa, och vad fiiin ankan är! Det ser man ju direkt att det är en anka! Så kul!
Man ser kroppen och "allting"!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing