Önskar healing till en vän.
Hej!
Jag undrar…. Om jag vill be om healing till en annan människa utom sig själv, fungerar det också?
Måste jag säga namnet på personen eller fungerar det ändå?
Tack på förhand! 
~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Hej Nattuggla Healingen skulle fungera även om du inte ger ut namnet.
Men din vän bör faktiskt veta om att den får healing.
Healing kan vara otroligt kraftfull och man kan bli väldigt påverkad av healingen vissa somnar andra blir helt snurriga i skallen och kan då få lite problem med balansen.
Visserligen helt ofarligt men vet man inte om detta kan man bli väldigt rädd och rent av uppsöka akut motagningen för att man blir så påverkad.
Vet även dom som varit medvetslösa och legat på sjukhus där puls o hjärtfrekvens påverkats av healingen och där då sjukvården blivit väldigt undrande över varför mätutrustningen visar som den gör.
Det är inte heller så lämpligt att köra ett fordon eller göra ngt annat som kräver koncentration under healing behandlingen.
Finns otaliga exempel där personer omedvetet fått healing och blivit så påverkade att det påverkat det dom sysslade med för stunden.
Så man ska alldrig skicka Healing till ngn som inte vet om det och ge healingen på en bestämd tidpunkt så personen inte störs i sin syssla utan kan sätta eller lägga sig ner och bara ta emot.
Lasse
Tack så mycket för ditt svar Lasse!
Då får jag dra in min önskan av healing till honom :)
Varma kramar!
#1 tack för påminnelsen tarotlasse 
kan berätta att jag slarvade med det nyssens, trodde att jag arbetade med situationen, men det gick även över i realtid också, så nu fick jag en dubbel påminnelse om att "skärpa verktygen"…
.
Och till dig Nattuggla undrar jag om du inte skulle kunna be om helande energi till Situationen istället.
…Från någon som är "säkrare på hand" än mig då
!!!
Frodig…
vad är skillnaden att be om healing till personen än om situationen? Måste inte personen veta om det iallafall, eller fungerar det på ett annat sätt?
Mvh
Inom reikin lärde jag mig en gång att skilja ut healing genom att man lägger händerna direkt på den person det gäller, och healing på distans till den person det gäller (denna person är då medveten om och med på att få healing just då), samt healing till en situation.
Jag gör ett exempel: Vi säger att jag har en person i min närhet som jag vill hjälpa, och att jag har svårt för att hitta vägen till hur det ska gå till.
Då skulle jag kunna skicka healing till Situationen ungefär så här; "jag ber dom högsta goda andliga krafterna om energi till mig, så att jag blir stärkt, och ser både helheten och steg för steg, vad jag kan göra för denna Situation, allt till det bästa för oss som individer och till den helhet vi alla tillhör".
Ungefär så, med respekt för att vi inte ser och förstår allt i varje enskild situation, och att vi ska vara rädda om och respektera våra medmänniskor efter vår egen bästa förmåga…
Det finns förstås mer att säga, troligen redan sagt här på forumet om man går tillbaka och läser
. Men för här och nu kanske en liten pusselbit Nattugglan
!
Tack, tack tack!! 
Ska ta vara på det du skrivit och skicka healing till situationen!
Tack själv Nattuggla, som startade tråden och på så sätt blev till hjälp även för mig
!