Vad ser ni?
#0 Hoppas någon som kan detta med att läsa av djur hör av sig.
Det enda jag som amatör får till mig är rädsla och oro i hästens ögon.
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jag säger som Indiania, jag hoppas någon som kan läsa av tittar in här.
Jag ska se om jag får till mig något lite senare.
Det första jag får att det egentligen är en piggelin häst som vill leka - men det ligger en inre stress inombords. Jag får att det är en alert häst - men alertheten beror ofta också få just stressen. Och stressen bottnar i någon 'rädsla'. Kanske har h'n blivit skrämd någon gång eller levt med någon (människa eller annan häst) som inte varit så pålitlig, d v s kanske lite "lynnig", kanske har hästen "fått ut" för humörsvängningar som inte beror på hästen, men som "drabbat" henom…? Lite åt det hållet går mina känslor.
Jag får också moped/motorcykel med mig… Undrar om det kan vara så att hästen inte gillar trafik (som kommer bakifrån)…?
Saknad - saknar hästen någon som h'n stått nära…?
Samtidigt så får jag hela tiden "lusten att leka" med mig! Jag vill leka och ha kul! Jag kan se hästen framför mig springandes och hoppandes på härliga stora ytor… Jag vill ha kul!
*Jah, jag är alltså ingen 'avläsare' heller - men sällar mig till de glada amatörerna jag också! ;)
Hoppas, som sagt, att någon van djuravläsare hittar hit!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Kan ingenting om att prata med djur. Men testar lite på kul. Jag tycker det verkar som han har smitit, och i detta ögonblick som fotot togs så hade ni hunnit ikapp honom. Därav den lite vilda blicken. Han ville fortsätta att springa alldeles fri en stund till. Haha OBS bara gissningar på skoj från min sida. Fin är han ialla fall.
Det första jag spontant känner o ser är rädslan i hästens ögon, men en nyans av nyfikenhet ser jag oxå.

Förstår du inte mig
Samtidigt så får jag hela tiden "lusten att leka" med mig! Jag vill leka och ha kul! Jag kan se hästen framför mig springandes och hoppandes på härliga stora ytor… Jag vill ha kul!
Han ville fortsätta att springa alldeles fri en stund till.
Först får jag in rädsla och ångest men sedan får jag in nyfikenhet spänning bus och glädje!
Tolkar det som om att hästen är orolig och söker bekräftelse hos den mera rang-höge som är bakom tömmarna. Hästen tycker detta är kul och spännande men är osäker på flockledaren!

Jag får till mej att hästen. Känner en inre panik/stress som orsakats av något den inte förstår. Som något slags missförstånd.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Jag får till mig att hästen får se en snöskoter i hög fart och känner sig orolig när den hör oljudet!
Annars så ser hästen rätt fridfull ut trots den lite rädda blicken! Men den lever säkert ett bra liv!
LOJ
Jag får känslan att hästen känner sig ensam, och saknar någon som brukade vara med honom förut. Får känslan av att det var en flicka i tio årsåldern.
"hej du, det här var spännande och kul - och som du ser är hela min uppmärksamhet riktad pà dig, t.o.m. bàda öron - vad vill du göra nu, fortsätter vi?"