Healing iFokus

Healing

Etiketter: stenarkristaller
Läst 11503 ggr
LinaIsabell
0

Var kan jag köpa kristaller?

Jag bor i Kiruna, vilket är Svergies nordligaste stad, och här finns inget ställe vars man kan köpa Kristaller. Vet ni vars man kan beställa Kristaller och faktiskt få tag på rätt kristall?

Sedan undrar jag litegrann vilka Kristaller som skulle passa mig.

Jag vill ha kristaller/stenar som;
* ger en trygghet (motverkar rädslor),
* healar och reder ut känslor,
* är bra för ämnesomsättningen eller dylikt (jag är normalviktig, men jag hade velat gå ner i vikt eller iallafall ha kraften att sluta äta heela tiden)
* balanserar energierna i kroppen.
* tar fram den feminina sidan.

Jag är även en sådan typ som tycker att dygnen är för korta.
Jag måste sova lite så jag är jättetrött hela dagen för att kunna lägga mig i tid, och om jag sover ordentligt är jag pigg och kan inte sova förren vid 4 på morgonen.

Så en sten som ger en lugn, men samtidigt energi vore också bra.

Har ni några förslag på olika kristaller/stenar jag borde införskaffa?

MoonFairy
2

hejsan.

du kan kolla på www.kristallrummet.se , www.lotusblomman.com och www.amuletten.net

där står oxå en kort förklaring på varje sten - å det de är bra för eller emot =) (hur man nu tolkar det som)

sedan finns det en grupp som heter just "Stenar och Kristaller" här på Healing ifokus… kolla där å läs dig till vilka stenar du behöver…

Kramen

Glaston
2

Hej LinaIsabell.

Jag handlar mina stenar på www.amuletten.net  De har bra priser och är hjälpsamma om man ringer och vill ha hjälp.De har en butik i Sollefteå, kanske inte så långt ifrån dig?

Lycka till

lillsasyster
5

jag ska ge dig ett mycket bra tips för att kolla att dinna stenar bra eller dåoliga för dig… du gör så här… du står upp rakt & hålla i en av dinna stenar. känner du att du vill ramla bakåt så är de negativ & inte alls bra för dig. då ska du bara slänga stenen men om du ramla framåt så är den positiv för dig… & tänk så här också. att de är dinna stenar så lått inte alla hålla på att pilla på dinna stenar. för det är dinna & det är bara bra att du håller dem. Jag själv har en Bergskristall & en Ametist. BERGSKRISTALL ÄR ETT HJÄLP MEDDEL & då menar jag att den den hjälper andra stenar a66 hjälpa dig. Vet inte hur jag än ska förklara bra men de kan du slå upp på nätet:) Exempel en bergskristll & en ametis går jätte bra ihop. En Ametist är en stark sten  som helar dig,ger dig lugn när du ger hiling. jag har tästat det & det fungerar ut märkt. den hjälper dig med huvuderk exempel:) Den ger dig enrgier. För det räker att du håller den med handen eller har den på dig eller har den på den tredjet ögat. MEN  där ska man vara specietllt försiktig. För jag har gjort det ett par gånger men ögat ahar jag varit förigt men jag har hålt den i handen . Men jag ksa berätta när jag haden den på mitt tredje övat så kände hur avslapnad jag blev & vad enda daken jag förskte tänkta så slog min ametist sten bort den tanken liksom amn blev lugn & tom faktis…