God morgon 22 februari
God morgon.
Inte plus ännu men 0-gradigt och så mycket ljusare morgnarna är
Ha en riktigt fin dag alla healers.
God morgon !
Här har det regnat lite på tidiga morgonen så nu får snön lite hjälp att försvinna.
Ha en skön dag på er 
Godmorgon från "Mellanlandet" också!
Jämngrått och milt ute - känns sisådär tycker jag. Och fåglarna har knappt rört dom nya solrosfröna jag köpte i förrgår - undrar varför.
Tidigare köpte jag ekologiska från min äggleverantör, frön som deras höns får, vad tror ni, kan de vara så illa med storvaruhusfröna att dom ratar dom därför?
Besprutningar, tungmetaller…??
Nån av er som har erfarenhet av fåglar som "tycker om de där men inte de där"?
…btw… min dator är krasslig, så om jag inte healar den vid uppstarten så går den oftast inte igång… dags att verkligen lagra allt på annat ställe så jag inte står med lång näsa den dag den helt ger upp!
Bra Dag-önskningar till er allesammans, och ha en mysig stund med Mor ikväll Gunilla
!
Go'Morron i tråden!
Minusgrader och mulet här just nu, men till dagen ska vi ha ca 5 plusgrader är det tänkt. Lite snö väntas falla också - känns lite märkligt med tanke på att det är plusgrader… Men plusgraderna skyfflar nog bort en hel del av den snö som ligger kvar ändå.
Märklig vinter - snö och regn, plus- och minusgrader om vartannat.
Har det blivit så varmt i Mellanlandet, Frodig, att det finns mat i naturen att äta nu? Jag har inte märkt att frön ratas här - men å andra sidan så äts fröna inte bara av fåglar här, utan även rådjuren kommer åt dem - och de äter ju 'vad som helst'. Kanske är dina fåglar kräsna? Eller om det är ett dåligt parti med frön du fått (med nå'n röta i e d)? Lustifikt..
Ha en go' födelsedag med mamsen, Gunilla!
Ha en go'er dag allihop! 
Snart är det vår på riktigt!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
God morgon.
Här har det regnat iskristaller och det är snorhalt ute. Man får gå väääldigt försiktigt.
Ha en fin dag alla och var rädda om varann
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mor'n!
+0.6° Mulet.
Ser i nyheterna att de e snorhalt på många ställen. Se upp!
----
Högklackade simfötter!? Fåfängan har sitt pris! :-/
---
Rurschkanor - de e konstiga grejer asså!
https://www.youtube.com/watch?v=PHc_NCq9_1E&feature=related
Ha de!
/L
Hihahaaa….
Häftiga simfötter!
Och gu' va' go' katten på rutchkanan är! :)))
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Tack för garvet Lynxx! Ceasar använder ju löpband för att träna hundarna, det nya till katterna kanske blir rutschkaneträning
.
Morrn
Här är det 4 plus och ett fasligt gråväder, känns kallare nu än när vi hade -18, fuktigt!
Snorig och trött som de flesta i vårt avlånga land, skulle kännas skönt att gå hem och lägga sig ett par timmar nu men det går ju inte för sig. Kanske tar ledigt imorgon istället
.
Ha det bäst!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Godmorgon alla!
Här är det mulet i dag med lite blåst.
#3 Frodig här äter fåglarna frön utav bara den.
#4 Vilken härlig vårbild Andina!
Ha en mysig födelsedag hos din mamma Gunilla!
Ha en go dag!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Fina bilder ni förmedlar
, och tänk att det snart är dags för vårblommorna att titta upp, fast snart och snart, beror ju på förstås…
senaste rapporten från mitt fågelbord är några få talgoxar, nån blåmes, och så några pilfinkar som tog sig an talgbollarna. Hälften av fröna i stugan är borta iaf…
Får se om dom faller till föga under morgondagen och godkänner den nya maten. Vill väl inte beskylla dom små liven för att vara kräsna
, kanske grannarna hade bullat upp med extra gott inför sportlovet som är i full gång här nu
…
Nu blir de kväller här. Ha de gott!