God Morgon 21/2
God Morgon på er !
Hoppas ni alla sovit gott och att ni får en härlig dag 

God morgon walkinbeauti, god morgon alla andra som kikar in.
Den är så fin den där snöängeln!
Har sovit som en stock i natt, minns inte en enda dröm som vanligt.
Milt ute i dag också och det tackar vi för. Jag hoppas att det fortsätter så här så all denna snö tinar bort någon gång.
Ha en riktigt bra Fettisdag!
Aha, de är Fettisdag idag…
, smakliga bullar på er allihopa då ni som äter
!
Tack för gårdagshälsningar till mig, dom ligger i min trygghetskorg nu 
Hos mig är det ljuuuuset runtom i nejderna som är glädjande, lätt att sakna de man inte har, t.ex. snön och snöänglarna. Jag var i Ångermanland för nån vecka sedan och där fanns den snön, och ljuset, och vete sjutton om jag inte såg en och annan snöängel där också i ögonvrån 
Men vet ni vad jag saknar mest här nere i Mellanlandslandet, jo de är dom blånande bergen, som möter mig när jag kommer upp till mina barndomstrakter, åh va jag tycker de är vackert!!
Ha en go dag allesammans
, nu är det hemmaträningsdags för mig och då är de tyst dator som gäller…
Goder morgon alla. Vicken fin ängel. Nu kom barndomsminnena tebaks. Det var det första man gjorde så fort det kom nysnö. Vi tävlade om vem som gjorde finast. det slutade med att det var änglar över hela gården, och alla var lika fina.
Semlan får vara för min del, min gubbe är nydiagnostiserad diabetes typ 2, då får man hålla igen för att vara snäll. Ioch för sig så har jag också det, men tar insulin så då kan man fuska lite, men bara ibland.
Här har all snön försvunnit igen, jösses vilken konstig vinter vi har haft.
Ha en bra dag alla och var rädda om varann
Visst kan en vissen tulpan vara lika vacker som en frisk och fräsch. Eller…
Go'Morron alla FebruariÄnglar!
Och tack för härliga bilder! Och jaa, Majlar, en vissen tulpan har sin egen speciella skönhet den också!
Med dagens temperatur, som väntas stiga till 4-5 plusgrader, så blir det nog inga snöänglar gjorda här. Mulet, grått och regn skapar inga änglar heller.
Ur bondepraktikan
"Den tisdag, som i Fastlagsveckan falla, skall man betrakta som alla fromma änglars dag. Densamma morgon skall man planta in, och så frö i alla änglars namn, så blir det alltid grönt och kommer till gagn.
Klar och torr fastlag betyder gott spannmålsår. Om istapparna äro långa under fastlagsnatten, blir linet långt."
Att "så frön i alla änglars namn" låter väl mysigt!?
Jag ska försöka så mina framtidsfrön, bland pappershögarna, i alla Änglars namn idag!
En god Fastlagstisdag/Fettisdag önskar jag er alla! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mor'n!
+4° Mulet - men det klarnar vartefter. Skönt att snön försvinner.
---
Det finns olika sätt att få gräsmattan vattnad - ta hjälp av jycken…om du hittar den d.v.s.
https://www.youtube.com/watch?v=nbiRqsxO3vA&feature=related
Ha de!
/L
Men fyy…. vilken bild… stackars liten hund… och matte som letar… 
Hunden är ju människans bästa vän, sägs det… Så varför inte använda den som trädgårdsmästarhund?! Kul lek!
Tack Lynxx!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Godförmiddag på er alla!
Fin Ängel och fina bilder i tråden!
#4 Andina så fint att så frön i alla Änglars namn 
I dag blir det nog en semla från konditoriet, det är lite olika smaker där.
Skall titta på videon också!
Ha en härlig dag i solen! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
God middag vänner.
Idag ska jag ta det lugnt och vila . kram till er alla
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
#10 Tack!