Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 677 ggr
zezzan83
0

distans healing

Hej!

Mottog för första gången distans healing igår och har lite funderingar ang denna som jag hoppas att någon kanske kan svara på.

Dels så upplevde jag pulseringar vid/i örat samt stickningar under healingen och eftersåt så frös jag otroligt mkt och idag känner jag mig sjuk (ont i kroppen, febrig) är detta normalt och vad kan det bero på?

Den som gav mig healing erbjöd mig också en 5 dagars behandling på distans för 500kr, någon som har något råd om jag ska anta detta eller ej?

Hon sa också att jag hade vid obalans i chakra och att jag var ojordad och jag undrar om någon vet vad det innebär och vad man kan göra åt det?

Hon gjorde en sk scanninging (vet inte riktigt vad det innebär?) men hon sa att jag hade obalans i rot, hjärt, hals och kron chakra?

Känner mig ännu mer frågande och fundersam nu än vad jag gjorde innan healingen:(

Någon som kan hjälpa mig?

[GunillaF]
0

Hej och välkommen zezzan83

Ursäkta att du fått vänta på svar. jag har lunch nu från jobbet så nu har jag tid.

När jag har en klient, i fysisk form eller på distans så kollar jag alltid upp chakrana innan jag påbörjar healing (det är nog det hon kallar för scanning). Oftast är ett eller flera chakran i oballans och då ballanserar jag upp det/dessa innan jag börjar själva healingen. Om inte chakranen är i ballans och snurrar som de ska så kan inte healingenergierna flöda fritt som de ska, därför gör man det före.

Att man upplever stickningar, pirrning, kyla, värme är några saker som känna under healing. Visa människor känner ingenting, men healingen "tar" ändå.

Man kan även få mer ont några timmar upp till något dygn efter healingen innan det vänder och blir bättre.

Det förefaller mig konstigt att erbjuda behandling på fem gånger under en vecka för oftast behövs bara ett "behandlings/healingtillfälle". Din healer kan omöjligt veta i förväg att det behövs fem gånger.

Skulle en klient komma till mig två-tre gånger på raken med samma problem skulle jag hänvisa personen till en annan healer, för det kan ju vara så att man inte lyckas alla gånger

[GunillaF]
0

Tillägg:

En healer ska, enligt mitt tycke, informera klienten före och även efter healingen. Inte lämna klienten med en massa frågor. Men det kan vara bra som du gör att fråga andra också för att få "bredare svar.

Ops…vad det blev stort!Förvånad

zezzan83
0

tack för svaren Gunilla!

som jag förstod det så skulle hon hjälpa mig balansera chakran och ge mig vägledning om jag tog emot 5 dagars healingen, men det är just det som gör mig så fundersam;att hon talar om "mina obalanser" osv, så jag känner mig ännu mer orolig och med känslan att detta endast kan lösas om jag betalar?

Skrev att jag ville veta mer om jag skulle betala men jag har inte fått något svar än.

Känner mig lite olustig just för att jag inte riktigt vet hur vad hon menar med allt hon skrev:(

[GunillaF]
0

#3 Det är inte så att hon kan fixa dina oballanser endast om du betalar. Det är nog så att hon vill ha en slant för tiden hon lägger ner.

Nu vet ju ingen annan än hon hur hon arbetar, men för mig tar en "scanning" , ballansering, healing med personliga samtal både före och efter, mellan 1 -1 1/2 timme så det är nog som sagt tiden hon vill ha ersättning för.

kan du inte ta kontakt med henne och fråga?!

zezzan83
0

#3 Det är på distans och all kontakt har skett via mail, eftersom att jag känner mig lite osäker på hennes var och ev forsatt distans healing så kändes det bättre att fråga här för lite feedback.

Tycker att man får ett mer "genuint" svar när man frågar så här och att man kan läsa/dela med sig av sina erfarenheter:)

Tack så mkt för ditt svar Gunilla!

[GunillaF]
0

Flört

tarotlasse
1

Hej på dig detta med Distans healing är lika effektivt som vanlig kontakt healing.

Dina upplevelser är helt normala vill jag säga pirrningar o värme o kyla är ju energien som du känner av.

Jag har även varit med om dom som fått distans healing som kan känna hur händer lägger sig på olika ställen på kroppen även om jag som healer  är åtskilliga mil därifrån.

Sjukvården använder sig av värme till vissa skador o kyla till andra skador.

Samma inom healingen så man kan både känna kyla och värme under en healing behandling.

Du skriver att du kände dig sjuk fick frossa o smärtor dagen efter healingen.

Detta är inte alls ovanligt att besvären blir värre direkt efter en behandling eller dagen därpå för att sedan släppa och bli mycket bättre.

Är väl en process som sker i kroppen men inte alla som får värre besvär vissa känner inget ting efteråt.

Vid ett tillfälle då jag gav en person Healing så blommade personens eksem upp hon sa att hon alldrig någonsin haft sådana stora problem innan.

Dagen därpå försvan eksemt lika fort som det kom och det har inte återkommit igen.

Så  man kan råka ut för sådana saker som ett led i läkningen.

Hur många behandlingar du behöver är inget jag kan bedömma o inte heller priset.

Det är ju den healerns beslut o vad den fått till sig om healingen.

Men 500 kr för 5 behandlingar tycker jag ju är billigt.

Finns dom healer som inte tar ngt betalt alls till dom som tar 1000 kr för en enda behandling.

Men tycker ju att din healer skulle informerat dig om vad som kan hända och vad du kan uppleva under en healing.

Men alla kan ju missa o då får du ju själv ställa frågorna.

Lasse

zezzan83
0

tack så mkt för ditt svar Lasse!

känns jätte bra att få s många bra råd när man inte riktigt vet hur något funkar:)

ville höra mig för lite här hos er som vet lite mer innan jag bestämmer mig om jag ska anta erbjudandet och vad det innebär.

känner ju som sagt av att något händer med mig så jag vet ju att det funkar liksom, men ska kika runt lite och se om jag kan lära mig mer:)

Jag undrar också vad en healer kan få fram under en behandling och hur?

//nyfiken