Healing iFokus

Healing

Etikett: healing-allmänt
Läst 906 ggr
MadnessReturns
0

Healing omedvetet?

Jag vet inte om det finns någon diskution om detta innan. Har tittat igenom men som vanligt brukar jag missa Glad

Inte funderat så mkt över det innan för det har varit så naturligt men kom och tänka på det här i veckan. Hur ser ni på att hjälpa någon som inte vet om det.? (Med då menar jag healing som att stabilisera upp energier hjälpa psykiska måendet, lungna och få bort en viss grad smärta) ´

Jag själv hjälper folk på spårvangnen och när jag är ute. När jag ser att folk behöver min hjälp. ( Om jag själv är ordentligt balanserad och orkar) Men dessa människor vet inte om att jag hjälper dom. Här i veckan hjälpte jag en vän utan att han viste om det. Kom först att tänka på att han faktiskt inte visste vad jag gjorde när jag gick hem.

För mig är det helt naturligt att hjälpa folk vare sig dom vet det eller inte. Men sen kom jag att tänka på att vissa människor kanske ser det som påtränging och nu har jag enormt stora funderingar över detta. Hur ser ni på saken?

Lev in nuet för det tjänar ändå ingenting till att tänka på framtiden för den har inte skapats och det som har varit har varit.

walkinbeauti
0

Intressant fråga du tar upp,själv gör jag aldrig något utan en annan människas tillåtelse och vetskap och nu menar jag healing.Sända goda tankar i andras väg det gör jag men just healingen är jag försiktig med eftersom vi alla ragerar så olika på den.

Själv drabbas jag av häfiga utrensningar och är det en person som får en utrensning men inte vet vad det beror på kan den uppleva detta jobbigt till tusen.Sen kan det vara så att vissa saker som att köra bil,åka cykel,moped,mc mm och ger man healing och den personen inte vet om men drabbas av en reaktion kan det gå riktigt illa om man har otur.

Så healing ger jag aldrig utan en persons vetskap men förstår dig så väl när du säger du vill hjälpa alla och det är ju underbara tankar och fint att du delar med dig.Men jag har lärt mig av egna reaktioner på healing att alltid vara överens med mottagaren innan en healingbehandling ges på distans eller plats.

Bra fråga du tar upp för den är så jätteviktig så vi alla vet vilka krafter vi har att göra med Glad

[GunillaF]
0

Hej och välkommen MadnessReturns.

Du har fått ett svar av walkinbeauti som jag helt skriver under på.

Jag skickar inte heller healing till någon som inte har vetskap om det.

Indiania
0

Hej MadnessReturns och välkommen! Skrattande

Jag gör som WB och Gunilla skickar inte healing till någon utan den vet om eller har bett om healing!

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

MadnessReturns
0

tack så mkt för svaren alla Glad

Lev in nuet för det tjänar ändå ingenting till att tänka på framtiden för den har inte skapats och det som har varit har varit.

tarotlasse
0

Hej på er jo det är ju jätte fint att skicka healing för att hjälpa ngn men det är lite vanskligt att skicka till ngn som inte vet om det.

Healing kan vara väldigt effektivt och det kan även vara väldigt kraftfullt.

Många blir väldigt påverkade av att få healing vissa blir väldigt yrsliga, omtöcknade många somnar av Healingen.

Så kan vara rent farligt om personen framför ett fordon eller gör ngt som kräver stor koncentration.

Har vid 2 tillfällen hört personer som har blivit så fruktansvärt på verkade när dom kört bil och fått köra in till vägkanten för att dom helt plötsligt blivit så snurriga och påverkade.

Senare har dom fått reda på att vänner skickat healing till dom.

Jag har även hört några som har blivit så påverkade så dom funderat på söka läkarvård akut för att dom blivit så yrsliga men sedan visat sig att dom fått healing utan att dom visste om det.

Jag har även läst om personer som legat medvetslösa på sjukhus som fått healing där sjukhus personal blivit fövirrade av att puls o mät instrumenten visat konstiga saker o det viat sig att folk skickat Healing till patienten.

Healingen kan ju också förstärka besvären direkt under Healingen och direkt efter healingen för att sedan bli bättre.

Vilket kan vara skrämmande om man inte vet vad det handlar om.

Är personen psykisk sjuk och får healing som ökar besvären för stunden kan det leda till en katastrof här måste man vara väldigt försiktg.

Jag ger alldrig healing till en psykisk sjuk om den inte samtidigt har samtals terapi eller proffesionell hjälp i samband med healingen för att kunna ventilera allt som kan komma upp vid en healing behandlling.

kan bli en ren katastrof om en självmords belägen person får värre besvär under healingen o precis efter  innan det vänder.

Om den inte vet om detta o har ngn att prata med i samband med healingen.

Så det kan ske saker som påverkas av Healingen så folk kan reagera och bli oroliga för vad det är som händer.

Healingen är inte farlig men vet man inte om vad som sker kan det bli väldigt obehagligt om man inte förtsår varför man blir så påverkad.

Så därför ska man alltid informera personen om att den får Healing

Så man inte ställer till mer skada för ngn helt omedvetet för vi alla vill ju hjälpa inte stjälpa.

Lasse