Healing iFokus

Healing

Läst 973 ggr
mallemuck
1

Går det att hjälpa mig tro??

Jag har svåra eksem sedan jag var liten. Atopisk eksem som jag dessvärre får leva med resten av mitt liv ser det ut som. Det är verkligen jobbigt och nu har jag fått en himla massa hudförändringar som jag inte vet var det beror på. Vilken salva eller vad det kan vara. Huden har blivit som elefanthudsliknande på smalbenen. Ser en antydan till att armarna också blir så.

Kan man se vad det beror på eller få hjälp med att lindra min eksem?

Funderar även på om man kan få healing så man får mer energi?

[Norpan88]
0

Känner med dig! Har själv just nu massor av nässelutslag som inte vill gå över. Kan vara min nya hund.. vet ej ännu.

Det ska finnas en ny salva på apoteket som heter DEXEM tror jag den heter. Lactacydtvål är bra att tvätta duscha med. Vanlig tvål kan irritera, så skippa vanlig tvål helt.

Jag skickar healing-tankar åt dig!

mallemuck
0

Ja det är hemskt jobbigt.. :( dexem går itne att få på recept tror jag och jag måste smörja mig massor, så det går inte i längden.

Är kraftigt allergisk mot mjölkprotein (får anafylatsika chocker av det) så lactazyd är nog inte så bra för min hud. Har en bra oljeblandad rengöring som fungerar bra. Tack för dina tips :)

Tack även för dina tankar..!!

[GunillaF]
0

#0 Jag antar att du varit hos läkare och även prövat alla möjliga mjukgörande krämer?! Hjälper i de alls?

Andina
0

Något som jag har förstått hjälper många med hudproblem är kokosfett. Genom att äta det och smörja med det! Jag rekommenderar verkligen att prova kokosfett (finns med eller utan smak - så man kan välja vilket). Nu har inte jag några direkta hudproblem (lite torr hy ibland bara) men huden och kroppen mår jättebra av kokosfett.

Ska se om jag hittar några bra Länkar - återkommer i så fall!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Denna kommentar har tagits bort.
Andina
1

Jag skickar  senare ikväll - stora sjok av 'healingbubblor' kommer! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

tarotlasse
3

#0 Hej på dig man kan alldrig garantera ngt med healing men för det mesta kan man uplleva en lindring.

Skulle man bli av med problemen helt och hållet så får man se detta som en bonus.

Jag har gett healing till dom med eksem innan med väldigt bra resultat.

Vid ett tillfälle när jag gav en person med eksem healing så direkt efter healingen så blommade eksemet upp för fullt hade alldrig varit värre någon gång tidigare.

Efter 3 dagar försvan eksemet och har inte kommit tillbaka igen.

Vid ett annat tillfälle så för en annan med eksem så märkte den personen inte ngn skillnad alls.

Så därför ingen kan garantera ngt med healing men inte ens sjukvården kan ge några garantier.

Men har du fått hud förändringarna nyligen tycker jag även du ska ta upp detta med din läkare.

Jag kan gärna skicka healing till dig men vill då bestämma en tid med dig när jag skickar healingen.

Även om healingen sker på distans kan den bli väldigt kraftfull och man kan bli väldigt påverkad av healingen.

Vissa blir väldigt snurriga o yra andra dom faller i sömn och inte så lyckat om du då kör bil eller gör ngt annat som kräver din koncentration.

Så föreslå en tid där du har möjlighet att bara sätta dig ner och slappna av och vara ostörd.

Är vi då även flera stycken som skickar healing samtidigt kan detta bli mycket kraftfullt när man ger grupphealing.

Lasse

[GunillaF]
0

#0 Jag skickar till dig klockan 23.oo. Hoppas du kan sitta eller ligga ner och ta emot då?!