Godmorgon 3 februari
God morgon.
Här har vi 14- nu, hu så kallt. Har lite "sovmorgon" idag. Mina elever har självständigt arbete så jag jobbar hemifrån på förmiddagen. Sen ska jag iväg på ett kontaktuppdrag i eftermiddag.
Hoppas ni får en fin och givande dag.
// Danda
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mor'n!
-11° (nyss va're -13) Snön faller såååå fint! 
----
Yiiiiihaaaa! Hold on baby - it's gonna be a bumpy ride!
Cat on a subwoofer
https://www.youtube.com/watch?v=-8jBR7Wq6oY&feature=related
…ngn som har en bra förklaring?
Ha de!
Lynxx: Tja, om du menar till varför katten gör så så är det kanske som när kvinnor sätter sig på tvättmaskinen…
God morgon på er!
Nog för att det kan vara kul att ha rekord i olika saker, men att ha rekord i kyla är då ingen hitt. -30,2 visar termometern ute just nu! Fy sjuttsingen. Jag antar att det är kallare "ute på byn", det brukar vara det.
Nu är det bara att dra på sig dubbla långkalsonger, tröjjor, tjock mössa o vantar, en halsduk runt ansiktet för annars går det inte att andas.
Din blomsterbild värmer en aning Indiania!
Ha en bra dag alla!

God morgon alla.
Ja, idag fryser näshåren snabbt till is. Hua. Man är inte van med den här kylan, går faktiskt fortfarande i höstskorna.
Vackra blommor idag Indiania.
Ha en fin dag alla och var rädda om varann
Himmelska makter med -30 grader….
Vi hade -11 grader och det "räcker" länge. Men det härliga är att det blir fort ljusare om mornarna nu och ljusare längre på kvällarna. Och så visar sig solen här om dagarna. Det är lycka!
Och din bild Indiana - jag längtar dit! Jag älskar värmen då mår jag som bäst
Ha en go dag och en riktigt härlig helg alla goa vänner
Kram Lena
Go'morron i vintern!
Nu får vi vår beskärda del av vintern här - var kommer all snö ifrån???
Men, Gunilla -30 grader… det är inte humant! Det är nästan så att jag är tacksam (nåja…) för våra -12 grader nu… Jag ser nästan hur utandningsluften fryser till is framför er… Sänder över lite varma tankar till er!
Majlar - Nu får du banne mig ta på dig vinterkängorna! ;)
Indiania - hoppas katten har vintertossor på sig också!
Tänker ofta på Q'eezen som inte var förtjust i kyla o snö. Nu slipper han det. :)
Tack för härligt somrig bild! :)
Skönt med sovmorgon, _Danda!
_Själv gick jag inte upp förrän kvart i åtta - jätteskönt. När jag såg hur snön vräker ner var det skönt att vända sig om och somna om. Vet ju att jag har minst ett rejält motionspass med snöskyffeln som väntar idag.
Lynxx - Ja, visst är det vackert!! Din bild bevisar ju det! Såå fiiint, på bild! 
Lenjon - Jag håller med dig, det är såå härligt att det blir ljusare nu! Och det märks så tydligt hur humöret påverkas - när solen väl tittar fram bubblar det nästan i mig! :) Det har ju dessutom varit mest grått och grått här denna vinter.
Ta på er vantar, mössa och värmande leenden! Det är vinter!! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jaa, det är vinter.. eller hur Gunilla? 
Inte riktigt samma temp här, men 29 var det när jag tittade innan kaffetåren.. Igår kväll tyckte jag mig se hur molnen hopade sig när jag var ute med hunden.. Jättebra tänkte jag, då har vi varmare imorgon - jo visst ja, det var nog i mitt huvud det för himlen är klar som en höstdag! Och synen bir allt grumligare verkar det som.. ha ha..
En får ta't som det kommer och inte tänker jag avstå mina promenader för det! Nej då, några extra kalsingar under täckisarna så går det riktigt bra trots rekordkylan, En annan fördel; man är garanterat ensam på skogsvägarna.. 
Ha en fin dag allihop!!
En bild från fjolårets rekordkyla, en eftermiddag när solen var på väg ner och hunden o jag var på väg hem efter en skön promenad i solnedgången - riktigt mysigt trots kylan minns jag.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

God middag på er.
Fy så kallt ni har det i norr. här var det 14 i morse.
Skönt att vara inne en sån här dag, lilla vovven jag passar idag fryser lätt om dom små tassarna så det blir ingen lång utevistelse.
Ha en trevlig fredag allihopa