2:a Februari God Morgon gott folk !
Gomorrn på er !
Men hej och hå vi är bara inne på andra Februari och jag börjar redan få vårkänslor
ute i god tid i allafall 
Sitter här med kaffet i hand och funderar,vill odla mer än vanligt i år men ska åka bort tre månader under våren och vem ska då ta hand om dessa stackars plantor och gröda som växer.Alltid är det något att fundera över och drömmen är att odla majs.
Hmm bara att inse fakta,inga odlingar i år,snyft 
En skön dag det ska ni alla ha, så det så och hör sen 

God morgon i kylan.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Morrn morrn.
Ja, vårkänslor det har jag också. Trots kylan så skiner ju solen om dagarna och då känns det att det är hopp om livet.
Förstår hur du känner urshamanismen, fick prioritera bort odlandet för två år sen när jag skulle ut och resa vid den tiden och det var svårt men sånt är livet. Din resa kommer ju att ge dig något också.
Dessutom så tar ju inte livet slut nu, det kommer fler sommrar, helt säkert.
Ha en fin dag alla.
Kram Danda

God morgon.
Kallt idag, 13 minus, ännu inga vårkänslor.
Ha en riktigt fin dag allesammans
God morgon på er alla!
I år tänker jag odla mindre än vanligt. Hade alldeles för mycket i fjol. Har iaf bestämt att större delen av grönsakslandet ska få bli jordgubbsland.
I dag har jag -18 grader och det känns som om det är väääldigt långt kvar till sommaren.
Ha en riktigt bra dag vd ni än ska göra.
God morgon alla.
#urshamanismen har du ingen vän som kan sätta frön åt dig och så delar ni på skörden sen när du har odlat färdigt,
Här är det minus 10 brrr. Man är inte van att frysa om näsan när man går ut.
Fast friskt är det och lungorna blir fulla med krispigt syre.
Ha en fin dag alla och var rädda om varann
Go'Morron i tråden!
Ja, livet handlar om att välja och prioritera. Majs eller resor… Resor kan man njuta av länge, även i efterhand!
-12 grader, var kom kylan ifrån?
Och snön drar den med sig. Vårkänslor har frusit inne. Men, fy bubblan, Gunilla… -18!!
Klä er vist när ni går ut!
Och ha en bra dag!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#6 Det har dessutom sjunkit till -20 sedan jag skrev förra inlägget 
Natten mellan Lördag och Söndag ska vi ha runt -30 här hos mig. Nu gäller det att elda och hålla huset varmt.
#7 - Stackare!!! -30 är ju inte mänskligt! Ni får protestera unisont.
Jag protesterar mot 12-14 minusgrader redan!

![]()

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Go'morron alla glada, men frusna själar! 
Jag skall odla mer än vanligt hade jag tänkt, fast jag kan inte åka nånstans heller, hästägare som jag är. Det har sina fördelar, men visst blir man varse om nackdelarna också. Jag skall odla ringblommor. lots of them. sedan använda dem i mina krämer, salvor m m.. Det blir även andra örter som är perfekta som hudvårdsmedel.
Min "häxväg"har börjat stakas ut och jag tänker inte vika åt sidan den här gången! Med stigande ålder kommer, tack o lov, även förnuftet i fatt en. Förnuft kanske är det samma som själen, har ni funderat nåt på det? Eller om dom möjligtvis har sin boning på samma plats ..
Jag tror då det.
Ta hand om er i kylan! Här var det -25 på morronen, men täckisar och en rejäl pälsprydnad(fusk förstås) på huvet håller kylan i schack. 
Bästa dagen till er alla!
Glöm inte att värma upp idag - lätt att sträcka sig när kroppen är kall o stel. Gör som kisse här..!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Godförmiddag på er!
Det är sol ute men i morse var det -12. Här är det gubben som sätter frön, vi har lite örter och grönsaker.
Tuvan, tänk om jag vore lika vig som min katt! 
Ha en härlig torsdag! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mor'n!
-8° "Bara" 2-3 meter snö (se bild), än så länge (nja…de e 1 dm - men de känns iaf som 2 meter).
De väntar att snöandet skall tillta i em.
----
Så ja får väl göra som den här jycken.
Dog Watches Marmaduke
https://www.youtube.com/watch?v=I3ZbQeRIp8g
Ha de!
/L